Brushless 1/8 HPI Savage

wacht eens even.. Op de E-Revo zat stnadaard 18/65, dit moest je aanpassen naar 18/54 als je op 4s lipo zou gaan rijden. (die vertanding werkt ook perfect voor 6s)

Op de Savage Flux zit standaard 25/44? en om op lipo's te gaan rijden word dit aangepast naar 20/44? Voor m'n gevoel gaat dat dan de verkeerde kant op.
maargoed, als 20/44 al zo'n eindje lichter is als de stock vertanding, zal ik die ook wel kunnen gebruiken zonder problemen. :)
 
wacht eens even.. Op de E-Revo zat stnadaard 18/65, dit moest je aanpassen naar 18/54 als je op 4s lipo zou gaan rijden. (die vertanding werkt ook perfect voor 6s)

Op de Savage Flux zit standaard 25/44? en om op lipo's te gaan rijden word dit aangepast naar 20/44? Voor m'n gevoel gaat dat dan de verkeerde kant op.
maargoed, als 20/44 al zo'n eindje lichter is als de stock vertanding, zal ik die ook wel kunnen gebruiken zonder problemen. :)

Patrick bedoelde waarschijnlijk dat er 'standaard' een extra 25t pinion meegeleverd wordt voor als je meer snelheid wil. De stock gearing is echter 20/44 en dat gaat goed op zowel 4s als 6s.
 
Ahh,.. right. thx voor de info. :) 20/52 it is dan. :D of als ik die 1515 3D gebruik zal het wel ergens op 23~24/52 komen. maar denk dat het gewoon een orig 2200kv Tork word. 't ding weegt toch niet zoveel.
 
hallo,

ik heb een vraag en jullie kunnen me vast wel helpen.

is een savage flux hp stock meer bashproof als een e-revo/maxx.

ik heb namelijk een e-revo gehad en daar ging vrij veel kapot aan (aandijfassen,diffs,draagarmen).

hierdoor ben ik weer overgestapt naar 1/10 auto's, maar waar ik rijd rij je toch prettiger met een 1/8.

ik heb wel wat topics gelezen en op de sites van de automerken gekeken maar ik vind de savage mooier en ik heb ook gelezen dat hij stock sterker is dan een traxxas.

wat is jullie mening hierover?

gr ernst
 
hallo,

ik heb een vraag en jullie kunnen me vast wel helpen.

is een savage flux hp stock meer bashproof als een e-revo/maxx.

ik heb namelijk een e-revo gehad en daar ging vrij veel kapot aan (aandijfassen,diffs,draagarmen).

hierdoor ben ik weer overgestapt naar 1/10 auto's, maar waar ik rijd rij je toch prettiger met een 1/8.

ik heb wel wat topics gelezen en op de sites van de automerken gekeken maar ik vind de savage mooier en ik heb ook gelezen dat hij stock sterker is dan een traxxas.

wat is jullie mening hierover?

gr ernst

De algemene opinie is dat een Savage Flux meer geschikt is om te bashen en een Revo beter geschikt is om te racen.
 
Heb zelf geen grote problemen met m'n E-Revo. regelaar instelling moet iets aangepast worden dat die iets minder hard remt, dan blijft die wel goed heel.
Maargoed, ben nu aan het frutselen geweest met een Savage 5T, en moet zeggen dat de constructie me wel erg aan staat.
Ik ook is het plastic van HPI wat zachter als van Traxxas, wat de levensduur wel ten goede moet komen. :) (beetje meer flex in het geheel, maar 't knapt niet.
 
hoi,

ik wist dat de e-revo een beetje allround is want ik was toen ook nog lid van rcdefivelcrossers te appingendam, maar ik ben nu alleen nog aan het bashen en ik wil graag een savage maar je kunt je geld maar 1x uitgeven he dus niet dat ik achteraf enk shit had ik de e-maxx maar gehaald.

@klamath,

alleen de rem bij stellen was niet genoeg hoor voor mij, ik heb echt regelmatig wat stuk gehad totdat ik hem ging upgraden cvd assen alu draagarmen rpm draagarmen en nog meer dingen, en dit gin allemaal kapot terwijl ik op 4cell reed.

ik wil de revo niet slecht praten hoor want ik heb er veel plezier mee gehad maar ik wil graag een echte bashauto die wat duurzamer is.

een vriend van me heeft een e-maxx en die heeft ook al best veel kapot gehad in korte tijd assen shocktower rear bulkhead rear skidplate rear.

ik heb het idee dat de traxxas auto's pas een beetje bashproof worden als je er eerst een paar honderd € insteekt.

wat ik heb gelezen is dit bij de savage niet zo, maarja gelezen is ook maar gelezen daarom vraag ik natuurlijk ook jullie hulp

gr ernst
 
Nouja.. 't heeft ook met je rijstijl te maken uiteraard. Als je goed springt, en netjes neerkomt, blijft het allemaal goed heel. (rijdt al ruim 2 jaar met een aardig stock E-Revo brushless op 6s. alleen CVD's, anders wielen en Swaybars zijn de 'grote' aanpassingen.) en die is tot nu toe nog maar 3x kapot geweest. (2x een bulkhead na een dag lang alleen maar springen. en 1x een draagarm na de kennismaking met een stuk hout. ) Je mag van mij best proberen de Revo slecht te praten, boeit me niet zo. :)

De HPI is er meer op gemaakt dat die heel blijft als het mis gaat. Die is toch meer gemaakt voor de mensen die niet kunnen rijden. :P (lees: 90% van de amerikanen bijv als je de filmpjes zo ziet.)
 
Wat zou ik kunnen vragen voor een compleet nieuw Savage Flux chassis met een set nieuwe Dirt Bonz banden (ongelijmd), sf-50 servo en een nieuwe Flux HP body? Dus helemaal compleet zonder Tx/Rx, ESC en motor.
 
Laatst bewerkt:
Dat noemen we dus een roller ;)

Zoiets: ?

Nieuwprijs van de Flux - nieuwprijzen missende onderdelen) * 75% = richtprijs.
 
Dat noemen we dus een roller ;)

Nieuwprijs van de Flux - nieuwprijzen missende onderdelen) * 75% = richtprijs.

Hehe, grapjas, dat weet ik uiteraard ook :D. Alleen toen ik een tijdje geleden wat Rustler rollers te koop had (en dit expliciet 'rollers' noemde) kreeg ik wel 10x de vraag of er wel een motor in zat, welke zender etc. vandaar dat ik het nu voor de zekerheid maar even duidelijk aangaf.

Die formule daar kan ik me wel in vinden, dank!
 
ff misschien een noob vraagje maar
die hub carriers (achter) .. staat op L en R maar het maakt toch helemaal geen ruk uit??

HPI86375.jpg
 
Ze zien er vrij symetrisch uit inderdaad. Nja gewoon L links doen en R rechts, waarom de kans lopen het te verkloten :)
 
Als ik een gokje moet wagen, zullen die caster blocks een hoeveelheid Toe in geven.
Oftewel, als je ze verkeer om zou monteren heb je toe out op je achterwielen, en word de auto instabiel bij het optrekken.
(als ik naar de constructie kijk, lijkt dat me de enige logische verklaring waarom er een L en een R versie zou zijn.
 
Als de theorie van Klamath op gaat dan kan het zijn dat die centrale toe-in hebben, dus met 0c en dan maakt het niet uit hoe je hem plaatst.
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren,

Ik heb laatst aluminium big bores van HPI gekocht voor mijn Savage. Nu heb ik er al mee gereden, maar steeds als ik accelereer en een beetje stuur glijdt de auto als het ware uit. Tegensturen helpt niet. Weten jullie misschien wat een goede viscositeit is om in deze shocks te stoppen? Ik bash niet zo hard, alleen on-road en off-road op heuvelachtig gras.

Alvast bedankt.
 
savage verkopen

Heren,

Even advies van de specialisten.
Ik ga mijn savage flux verkopen (komt binnenkort ook hier bij de te koop topic te staan)
Gezien ik op dit moment op MP ed geen andere zie staan met een richtprijs vraag ik aan jullie wat ik voor mijn auto en alle toebehoren nog zou kunnen vragen.
Is het verstandig alles in 1 keer weg te doen of apart?

Dit is er te koop:
1 x HPI Savage Flux HP (7 maand jong) (kap is niet nieuw meer, verder nooit schade gehad)
2 x Turnigy 2S 30-40c 5000MAh lipo
2 x Turnigy 3S 30-40c 5000MaH Lipo
Swaybars op de savage
Stalen tandwielen
sokken om de schokbreker
spektrum dx3s ontvanger
Origineel imax Dual power B6AC lader

Ik hoor graag jullie advies
 
Back
Top