Brushless 1/8 HPI Savage

Achhh dat het een paar dagen stil is in een topic kan ook hier weleens gebeuren hoor.......

Tis niet zo dat je verplicht bent om elke dag wat te plaatsen.

Lol, dat snap ik.
Het is al wat langer stil hier maakt ook niet uit natuurlijk. Hoopte op wat meer leven nu het weer wat beter aan het worden is. Misschien ben ik wat te vroeg.

Ben zelf aan het kijken voor een savage flux, nu kwam ik een omgebouwde nitro xl tegen. Zijn de FLM tvp's dezelfde maat toevallig?

zelfde lengte ,maar maakt toch niet uit je vervangt ze toch allebij :D
maar omdat ze dezelfde lengte hebben is de ene eraf en de ander gelijk weer terug te plaatsen en hoeft de savage niet helemaal uit elkaar.

Bij deze zoek ik ( ook in het gezocht topic ) top van een ontvangerbox ( of compleet ) , evt accubakken van een flux ( bij diegene zitten ze binnen het chassis )
En als iemand extended tvp's van FLM oid heeft hoor ik het ook graag.
Zodra ik m binnen heb, komen de foto's wel.

wat voor lipos komen de savage flux nou echt tot zijn recht en zijn betaalbaar ik ben al poosje aant zoeken voor wat meer accu's aangezien ik er nu maar 2 heb en die natuurlijk zo leeg zijn na 20 minuten rijden haha graag wil ik andere erbij hebben en ja hobbyking ik weet het maar waar rijden jullie mee en wat zijn nou echt goede

ja ok ik bedoel bij hobbyking of in nl ook ergens net zo goedkoop? ik heb mezelf de ... gezocht in nl maar alemaal rond 100 euro de lipo van 3s 5000mah

:hammer:
Had je kunnen verwachten als je al zo'n topic had lopen hierover.
Daar staan alle antwoorden in, dus wees zo vriendelijk om die dan ook op te volgen. Trefwoorden : hobbyking,5000mah,30c,Turnigy etc etc
Nee in Nl vind je die niet, anders zijn het dezelfde alleen door de winkels zelf geimporteerd.

weet jij een paar van die winkels? aangezien ik vandeweek een meeting heb haha en maar 2 lipos heb nu.. das een beetje jammer ik hoopte dat sommige winkels in nl ze ook wel had liggen maar kan ze niet vinden...

Het over winkels hebben ligt gevoelig hier, dus tik turnigy lipo 5000mah 3s in en je komt bij div winkels/internetwinkels ( wel zoeken in Nederland )

Vanmorgen ff stukje op de straat gereden. De wagen maakt toch wel behoorlijk wat lawaai. Ik weet het staal op staal, maar toch denk ik dat ie meer lawaai maakt dan in het begin.
Enige wat mij opvalt, de pinion heeft wel behoorlijk scherpe tandjes. Ook tref ik heeeel fijn gruis aan bij de pinion en spur, lijkt mij van de pinion. De mesh lijkt mij goed te staan.

Voordat ik de wagen ga demonteren, wil ik dit toch eerst even hier posten, wellicht zegt dit iemand al voldoende.
Als ik de pinion wil vervangen, welke kan ik dan het beste aanschaffen? Neem aan dat ik ook de 25T kan monteren in combo met de 44T spur. Rij voorlopig alleen op 4S.

In de upgrade tut's lees ik dat het plaatsen van HPI102514 HD Drive Gear een must is.
Zou het gezien bovenstaande zo kunnen zijn dat die van mij al versleten is?

Ik weet het open maken en kijken, maar wil het toch eerst graag hier voorleggen.

Thanks in advance.

Even de pinion los halen en met de wagen rollen. Als dat allemaal soepel gaat en je geen gekke geluiden hoort komt het waarschijnlijk van de pinion/spur vandaan.

Pinion met scherpe tanden maakt altijd veel lawaai (eigen ervaring).

Even de pinion los halen en met de wagen rollen. Als dat allemaal soepel gaat en je geen gekke geluiden hoort komt het waarschijnlijk van de pinion/spur vandaan.

Pinion met scherpe tanden maakt altijd veel lawaai (eigen ervaring).

Oké, goede tip. Neem aan dat ik de 25T er dan op kan zetten?
Overigens Nard de linkjes in jouw handtekening werken niet.
Thanks.

Nog even een vraagje kunnen alle onderdelen van de hpi e savage ook gewoon op de flux and reserve onderdelen ?

nee die esavage parts zijn niet bestand tegen flux powerrrr denk ik.

@wiggy . ik zou als je de 25t erop zet wel goed de temps in de gaten houden .ik heb nu een 21t erop en dat vind ik ook lekker rijden.

hmm dus om een e savage chassis op te kopen voor onderdelen zou heel dom zijn?

Back