Budget hotliner

Hey... Raymon... niet dubbelposten!

Staan die niet in de bouwbeschrijving dan?

Hier eenzelfde als de Wilco, Hawk etc. NAN models meuk...
http://shop.lindinger.at/pdf/72487.pdf

Wilco volgens boekje
CG: 70mm van de voorlijst, gemeten rakelings langs de romp.
Controls.....High..........Low
Ailerons......+15/-7......+12/-6
Elevator.....+6/-6........+6/-6
Spoiler.......+20...........+20

En in de praktijk in eerste instantie minder fel, zie Mark z'n instellingen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net de maiden van de hawk gehad......het waaide nogal maar ik dacht het moet er nu
maar van komen.
Half gas en gooien maar (setup aanbevolen door staufenbiel diamond motor en regelaar)
De hawk gaat echt mooi snel naar boven (zo'n 500 watt) Meteen maar wat snelle duikvluchten gemaakt. Oooh dit model vliegt als op rails.
Rollen gaat ook echt mooi. Na een paar minuten maar eens de remkleppen aangezet en kijken of dat ook goed ingesteld was. 17mm spoilers up en 10% downmix. Dit werkte perfect en ik kon de hawk echt rustig in het gras landen.
In totaal zo'n 3 vluchtjes gemaakt.....toen werd het wat schemerig.
Zolang je netjes recht kunt landen is het allemaal niet zo'n probleem.
Ik ben echt super tevreden met de hawk........en ga er vast nog veel plezier aan beleven.

De volgende vlucht zet ik mijn spycam er eens op.
 
Ha! Dat is leuk te lezen!
Flink vliegen, en meenemen naar de eerst komende F5B wedstrijd! :D

En natuurlijk een keertje op Odoorn komen vliegen!
 
ik heb het er eindelijk ingekregen maar nu zit het CG op 75mm :(
dus moet ik de boel maar weer open maken.
 
Accu wat naar voren?

Samen met gerben op de wedstrijd gekeken waar die moest liggen bij mij:
F5B_OLC_2010-2.jpg
 
Bassman,

Gefeliciteerd met je maiden!!!!!!
Landen moet altijd netjes, ook met een Blizzard! ( anders licht de staart er ook af )
En Bas heeft gelijk aankomende wedstrijd VLIEGEN, die van mij is dan ook klaar

Groetjes Frank
 
het is inmidels gelukt.
omdat ik 2x 2s heb heb ik ze niet recht tegen elkaar geplakt maar een wat verder naar voor (langs de regelaar)
kon daar achter het kleine bec accutje.

mischien morgen de maiden!
 
2 x 2s= Heb je weer extra gewicht met je kabels.

Je kan altijd een loodje aan je accu plakken. Mocht je meerdere pakketten bezitten... dan zou je ze gelijk kunnen afwegen.
Met merktekens op accu en romp markeer je de stand, voor het juiste CG.

Met 75mm ben je ietsjes staartlastiger. M´n Wilco (exact het zelfde behalve de kleur) is zeer goed in balans op de 70 mm. Iets veiliger.

Succes met de mogelijke maiden morgen!

Jammer dat je geen plaatjes hebt gepost.
Graag zien hoe je de roeren hebt opgelost etc.
 
hier wat foto`s ;)

iducrt.jpg


24xq9mc.jpg


2mf0opy.jpg


dit was de aansluiting.

52ht6s.jpg


2i795jn.jpg


2upxswp.jpg


Vanmidag moet het maar gebeurden alle accu`s zijn geladen
 
Proficiat, pas maar op dat je er geen verdere verslaving aan over houdt. Als die gear trouwens dezelfde is als op de foto een paar pagina's terug, dan is het geen Neu gear, maar als ik mij niet vergis een Hacker gear.
 
niet echt kunnen testen helaas..
het was vrij bewolkt dus zodra ik volgas had moest ik al weer gas dicht doen.

maar kwa temp viel het heel erg mee.
motor 25 graden
regelaar 35 graden
accu 30 graden

dus het viel heel erg mee!!

Johan mocht je toevallig zondag komen, jij hebt een logger toch?
zou ik die er dan tussen mogen hangen?

Mvg
 
Dit weekeind Eurotoru gevlogen met de GX200 budget regelaar.
Bij stromen van 240A-260A piek (gelogd), dat is +- 3.2kw op 4S, blijft de regelaar voorlopig heel. Inmiddels minimaal 20 vluchten met deze setup gedaan en hij doet het nog...
Wat hij verder uithoudt en of een 2e regelaar hetzelfde aankan, ik geef er geen garantie op...

Groet,
Gerben
 
Back
Top