Budget hotliner

Tjarko heeft me prima geholpen met de reparatie van de staart van mijn Inertia. We hebben er wat strookjes UD carbon overheen gelamineerd. Door al het schuren en de extra lagen carbon zag het er allemaal niet meer zo fraai uit. Na wat schuur en plamuurwerk heb ik de staart voorzien van onze nationale driekleur:
8703289605_0171930eee_c.jpg

De toch wat saaie witte bovenkant van de vleugel heb ik nog wat opgeleukt met dezelfde kleuren. De layout is gemaakt in Corel Draw en gesneden in maskeerfolie met een kleine snijplotter:
8703291149_3d8b0985f0_c.jpg

De zwarte accenten op de tippen zaten er al op van de vorige reparatie. Ze maken de kist een stuk beter zichtbaar.

Prachtig, dat hebben jullie mooi gefixt zo, beter dan nieuw :)

Dit moois mogen we toch wel bewonderen in Landgraaf volgend weekeind?

Gerben

Als het weer het toelaat ben ik er weer bij in Landgraaf. Ik moet nog wel een schakelaar monteren en op een ontvanger accu en BEC uit. Over die laatste 2 twijfel ik nog. Extra componenten dus meer kans dat er iets uitvalt of leegraakt...

Als je gewoon een goed schakelaartje gebruikt dan kan er weinig mis gaan.
Onze systemen hebben het in 4 jaar tijd nog nooit af laten weten.

2S ontvangerlipo >> schakelaar >> Castle BEC >> ontvanger.

Ontvangeraccu: 360mAh is meer dan voldoende (een typisch 4-kleppen model verbruikt 45mAh per wedstrijdvlucht).
BEC: Castle 10A bec (Die kleine)

Groet,
Gerben

Castle BEC kan je het snelst bij Lindinger kopen, die heeft ook vast wel 2S 350 mAh lipootjes.
Gerben heeft een mooi tekeningetje gemaakt hoe je dingen aan moet sluiten.
Je moet dan ook nog een futaba 1 meter verlengkabel kopen.

GJ

Hallo Bas,

Ik heb ondertussen dit hele draadje doorgespit en het grootste delema is natuurlijk de prijz van het een en ander tot ik dit plaatje zag, een HET moter heb ik, zowel de 2w25 maar ook de 1w40 , daar wilde ik die gear op zetten, kun je mij die link naar die gear van kotronik geven?

Groeten John

Deze dus...
Alleen getest als werkplaatswapperaar... hoor? :rolleyes:

HET 1 kw instapmodelletje... ICE 150

full

Zou eigenlijk in een hangglider moeten zitten... mooi compact...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier weg gehaald...
3752 - KONTRONIK KPG 27 5,2:1 - RC-TOY T-rex Walkera Esky Robbe Graupner Kokam Flightpower Multiplex ......
Er zit een zonnenwiel ofwel pignon bij de set, die moet je verlijmen. Asmaat is 3,2 mm, komt dus mooi overeen met de HET!

Verder dien je een adpterflensje aan te schaffen.
3650 - Kontronik Adapterflansch SPEED480 Kurz - RC-TOY T-rex Walkera Esky Robbe Graupner Kokam Flightpower Multiplex ......

De schroefjes die erbij zitten zijn M2,5 (Kontronik-typisch draad). De boorgaten van de HET 2W25 hebben M3 draad!!! Je moet dus heel erg zorgvuldig het flensje opboren en daarnaast zorgen dat je de juiste boutjes ter beschikking hebt. Ook weer niet te lang anders gaan de wikkelingen beschadigd raken, even meten met een kaasprikkertje of zoiets.
Als de box niet goed centreert op het zonnewiel loopt het vast, dus zuiver werken. Na smeren zou goed moeten kunnen met een goede synthetische motorolie. Regelmatig smeren kan geen kwaad had ik het idee.

Check direct bij ontvangst of de box goed loopt. De eerste die ik ontving had een vastloper op een kromme planeet-as. Rot gezocht waarom ie stroef liep. Daar kwam dus extra bel en verzendwerk bij om de hoek kijken, alle service loopt via Kontronik. Schoot natuurlijk niet op, financieel ook niet. Kontronik heeft netjes een nieuwe box proper werkende box gestuurd. Moest wel weer een weekje wachten.
Ze zijn verpakt in een geseald zakje, RC-Toy kon ze ook niet controleren. 1x pech.

Met de tweede nieuwe box alles naar behoren, prachtige combi, fraai vermogen, mooi geluid.

Je kan ook direct bij Kontronik bestellen. De ICE 150 Regelaar eens navragen bij GJVO, heeft er goede kijk op, heeft wat visjes uitgezet softwarematig bijde fabrikant, daarmee zijn het puike regelaartjes geworden.

Gr Bas

De Kontronik boxjes kan je ook gewoon bij Kontronik zelf bestellen, bij eventuele problemen kan je dan ook meteen Kontronik bellen of mailen, sla je weer een stapje over.

De ICE150 regelaartjes komen over een week of 4 weer binnen, euro of 50, goed tot 4500 Watt, 4,5 en 6S is mogelijk.

GJ

Nee, het zijn Himodel (Sunrise) ICE 150 Regelaars.
Vergelijkbaar met YGE 160 FAI.

GJ

De ICE regelaars gaan erg goed met de laatste software (zoals GJ ze levert.
Ik doe de HK200A regelaars, met een ingebouwde ramping, speciaal voor F5B/hotliners. Voor vermogens onder 3kw is er nu een versie met kortere ramping, loopt de motor wat vlotter op (met dank aan george Shering). Werken op 4/5/6S tot een 5kw prima. Kosten 40 euro.

Voor een betere duurzaamheid van de Kontronik boxjes moet je eigenlijk de planeetwieltje vervangen voor die van Neu of Plettenberg. De Kontronik planeetwielen zijn eigenlijk aan de zachte kant, tot een 2.5kw gaat het nog, daarboven gaan ze wel erg vlot slijten.

Groetjes,
Gerben

Zijn die sunrise regelaars beter dan die HK regelaars? Zit op die sunrise ook ramping?
Misschien heb ik wel een maandagmorgen regelaar gehad?
Gerben, jij hebt het over die verkorte ramping, zit dat ook op die van GJ?

In de ICE zit geen ramping, dat zit alleen in de HK200A regelaars met George software.
Maar je zou het ook in je zender in kunnen stellen (als de zender het kan).

Gerben

Nee, mijn zender kan dit niet (voor zover ik weet). Heb dat al eens uitgezocht maar kon er geen wijs uit worden.
Dus dan moet er weer een HK in maar dan met verkorte ramping .

Back