Ah, dan heb je nog een van de laatste zeer goed zichtbare gele Hawkjes. Zag dat Stauf er nog een klein aantal had staan. Heel mooi!
Kijk voor inspiratie anders nog even in m'n MBF foto albums...
Ik heb de ruderhoorntjes zelf gezaagd uit epoxyplaat.
Check ook de aansturing van m'n hoogteroer. Zeer minimalistisch kunnen houden.
Scheelt ook een hap uit de staart. De uitslag van hoogte is zeer minimaal. Zeer effectief roer. Het roer hoeft nimmer het staartvlak te raken in de uislag. Een relatief klein boorgaatje volstaat voor de stuurstang.
Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van H.B.Busking: Enigma F5B 2011
Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van H.B.Busking: Wilco 5FB revisie 2012
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/h-b-busking-albums-wilco-f5b-bouw-en-reparatie.html
Daar je met F5B normaal gesproken bij de hoge stromen niet op een regelaar BEC stroomvoorziening vliegt. Bij voorkeur optokoppeler tussen ontvanger en regelaar plaatst.
Gaat er iets mis in de regelaar, blijft de kist bestuurbaar, sluit je de rest niet kort of op overspanning.
Verder heb je bij de besturing geen last van mogelijke spanningsval, amperedips.
Vandaar dat je dan zo een besturingsbundeltje maakt als boven getoond.
De oranje buisjes zijn de antenne geleiders voor de Jeti ontvanger.
Verder een aan/uit schakelaar er op.
350 tot 500 mAh 2S lipo, Casle BEC voor voltage regeling.
Tegenwoordig ook al servo's die op 2S kunnen draaien. Jeti ontvangers kunnen dat al. De Graupner DES servo's in deze nog niet.
Dan heb je geen BEC meer nodig... scheelt weer techniek.
Zet je rolroerservo's zo veel mogelijk tegen de ligger. Verlijm ze met epoxy. Bij schade zijn ze weer los te drukken. Zie ook plaatjes van de Enigma...
Hoe ik naar voorbeeld van Gerben een Chris Hinze waardige koelsleuf in de snuit heb aangebracht. Die werkt goed.
Gr Bas