Budget zelfbouw quadcopter

Oke, dat gaan we dan maar proberen zodra alles in elkaar zit. Van het weekend even de kaart progammeren naar kk 4.7 X, en het frame verder bouwen, misschien kan ik zelfs al beginnen met opbouwen, zonder motoren, hopen dat die snel binnenkomen.

Ah, balen, ik heb van de week gemaild naar keda met de vraag of de motoren al verzonden waren, en als dat nog niet zo was, of de bestelling geannuleerd kon worden.

Krijg ik vannacht/vanmorgen een email dat mijn bestelling geannuleerd is en dat de goederen terug worden gehaald van dhl, niet echt wat de bedoeling was dus.

Paypal bedrag word terug gestort, dan bestel ik ze maar in Engeland in de hoop dat ze dan nog een beetje snel aankomen.

Balen dat die Chinezen niet zo goed zijn in Engels, dat is nu dus echt te merken.

Maar ach, hopen dat dat bedrag een beetje snel op mijn paypal staat, dan bestel ik ze direct, balen dat ze bij hk alweer uitverkocht zijn.

Kijk maar eens hier Home

Neem van de UK altijd track & trace .

Heb al 2x niks gekregen , telkens wel niet veel waarde maar je kan er niks aan doen.

Mvg Johan

Kijk maar eens hier Home

Neem van de UK altijd track & trace .

Heb al 2x niks gekregen , telkens wel niet veel waarde maar je kan er niks aan doen.

Mvg Johan

Die pakketjes uit de UK komen volgens mij niet via de 'normale' post maar via SelectVracht, daar wil nog wel eens iets kwijtraken heb ik de indruk. Ik zou ook zeker track en trace gebruiken.

Hoewel ik mijn geld nog niet écht terug heb van de ene, de andere maar besteld. Motoren komen dus vanuit engeland, met track & trace. Voor die 35 cent had ik het ook niet gelaten.

Hopen dat het nu een beetje opschiet, zodat ik over anderhalve week kan bouwen/vliegen!

Lasermachine op school is toch gefixed, dus het ik ga model 1 ook bouwen om te kijken of dat stevig genoeg word. zou toch wel leuk zijn.

Dit weekend de alu armen aan elkaar gemaakt met epoxy, en in de hoekjes een dotje hotglue. Armen ook gespoten (Oranje-Blauw als voor-achter) en hij gaat vliegen in de X-vorm dus ook het board voorzien van nieuwe software, 4.7-X.

Ik ben nu aan het kijken wat voor houten constructie er omheen/op/onder komt, dan teken ik die ook even uit in illustrator, ik heb dinsdag de lasersnijder voor een uur. Dan laser ik het '+' Frame ook meteen, ook om uit te proberen of het stevig genoeg is straks in elkaar. Maar ik ga voorlopig verder met het x-frame. aangezien ik daarvan weet dat hij stevig is, en dat is in het begin misschien wel handig.

Oja, gewicht van mijn alu profielen met gaten = +/- 180 gram (55,5 cm lang)

Ik zal dinsdag even een update geven over hoe het met het frame staat, ben zelf erg benieuwd!

Oke, motoren zijn inmiddels verzonden, hoe lang duurt de verzending ongeveer? Ik hoop dat ik komende week alles binnen heb zodat ik volgend weekend er lekker mee aan de slag kan.

Die is volgens mij hetzelfde als die van rcexplorer,
HK KK Reflash

Die heb ik gebruikt, ging heel eenvoudig.
Download wel V0.33 van de flashtool, die nieuwe deed het niet goed bij mij.

In de youtube filmpjes onder de download word trouwens ook alles duidelijk stap voor stap uitgelegd.
KKmulticopter Flash Tool - Die Molls.net

Edit;
Tekeningen voor het X-frame gemaakt, ziet er best aardig uit, heeft wat weg van een spider frame, maar het komt gewoon in een X. Maar heb een speciale plek gemaakt voor de ontvanger, en een verlengd stukje voorkant voor evt. een camera. Ook heb ik een accu bevestiging bedacht die ik al even heb geprobeerd te maken van het balsa triplex (waar ook het frame van word gemaakt) en dat is sterk zat! Accu beweegt niet, en je kunt er lekker mee schudden. Landen gaat hij op 4 5mm carbon staafjes die ik nog had liggen, die epoxy ik aan het frame, maar dat pas op het eind, Begint al ergens op te lijken!

Stand van zaken: (Excuses voor de slechte foto's alweer maar telefoon+weinig licht = crap, bij het eindresultaat mooie dslr foto'tjes!)

Photo%2013-11-11%2015%2009%2040.jpg

Photo%2013-11-11%2017%2030%2052.jpg

Photo%2013-11-11%2017%2031%2000.jpg

En de tekening:
Screen%20Shot%202011-11-13%20at%2017.45.22.png

Deze delen worden straks aan en om het frame gelijmd.

Laatst bewerkt:
Yeah! Lasersnijden is gebeurd! Aangezien het apparaat nog vrij nieuw is op school, heb ik lekker kunnen uitproberen, wat een fantastisch apparaat! Het laseren gaat verschrikkelijk snel, en ziet er allemaal erg strak uit!

Hier wat resultaten (los in elkaar geschoven voor de foto)
X-frame
Photo%2015-11-11%2017%2021%2031.jpg

Photo%2015-11-11%2018%2003%2027.jpg

+Frame (ben benieuwd hoe sterk/zwak dit word wanneer ik het in elkaar lijm)
Photo%2015-11-11%2018%2003%2014.jpg

Photo%2015-11-11%2018%2003%2022.jpg

Motormounts +
Photo%2015-11-11%2018%2005%2044.jpg

Photo%2015-11-11%2018%2005%2026.jpg

En dan nog een proefje wat ik eigenlijk wel erg cool gelukt vind (blijft een creatieve opleiding!)
Photo%2015-11-11%2018%2007%2017.jpg

Excuses alweer voor de slechte foto's. En ik kan helaas ook nog niet verder bouwen/verlijmen. Omdat ik op kamers zit en in het weekend kan ik pas weer verder knutselen. En dan zal ik foto's maken met mijn dslr!

Dankje! Vandaag ook een pakketje binnen in Bergen op Zoom volgens mijn moeder, nu ben ik benieuwd wat het is, aangezien ik nog een ander pakketje verwacht van dx. Dus dat vraag ik nog even na. Maar ik neem aan dat dat pakketje het wel is aangezien de tracking ook zegt dat hij is afgeleverd. Dat betekent dus lekker knutselen van het weekend, en hopelijk de lucht in als het instellen allemaal lukt. Ik hou jullie op de hoogte!

ik en de belg (die met een tricopter vliegt) zijn zondag op de club te vinden als het goed is :) dus als je KUNT.... haha

ik en de belg (die met een tricopter vliegt) zijn zondag op de club te vinden als het goed is :) dus als je KUNT.... haha

Ik zit niet meer bij de club, maar als ik langs kan/mag komen dan wil ik misschien best even komen. Heb nu een rijbewijs en een auto die ik kan lenen :D.

Dat ronde frame (staat naast me, en kan er maar niet vanaf blijven, haha), ben ik best trots op, en het is nog best stevig, die ga ik ook in elkaar zetten van het weekend, puur om te kijken of het stevig genoeg is. Maar het x-frame is in zo'n verre staat dat het alleen nog maar in elkaar-zet-werk is. Enkel de gaten voor de motor nog boren. Als het dan wat is kan ik er nog wel een aantal laseren en als bouwpakketjes verkopen als er interesse in is. (kost dan vrij weinig voor een frame denk ik.)

Back