Buggy keuze schaal 1/8. Zie door de bomen het bos niet meer

Inderdaad een tandje hoger op de pinion kan je volgens mij vergelijken met 2 a 3 tandjes kleiner gaan op de spur...

18-46 meer moet deze wagen echt niet hebben

Laatst bewerkt:
Ok, wat kan ik nu het beste doen? Een gear van 18T halen en gelijk de center gear vervangen of alleen het motortandwiel vervangen?

Persoonlijk denk ik dat ik eerst maar het motortandwiel ga vervangen. Kan ik altijd nog de centergear veranderen.

Nice Nick.
Je kan dan beter meteen een 46 of evt 44 center gear gaan halen.
Daarmee krijg je direct meer afstelmogelijkheden en hetzelfde effect eigenlijk
Hij is inderdaad makkelijk te besturen zeker op die snelheid die toch wel vrij traag is als je weet wat deze wagen in huis heeft
En het center diff is niet altijd evengoed gevult en blijkbaar dus ook met heel dikke olie, dan heb je meteen een dubbele reden om die even open te halen.
Of heb je dat al gedaan?
Have fun iig
Grts

Welke dif olie kan ik dan het beste gebruiken? Daar heb ik nog geen ervaring mee.

Ik zou gewoon de 18-46 proberen.
Qua olie ligt aan je ondergrond...
Bij losse ondergrond mag je redelijk licht in olie gaan, ga je op astro rijden mag dat al wat zwaarder zijn...

Inderdaad een tandje hoger op de pinion kan je volgens mij vergelijken met 2 a 3 tandjes groter gaan op de spur...

18-46 meer moet deze wagen echt niet hebben

Hier klopt iets niet eh!

Tandje groter op de pinion is gelijk aan 2-3 tandjes kleiner op de spur :p.
Inderdaad gewoon gearing 18-46 rijden, gaat de vorza goed af.

Vandaag allerlei modelbouwzaken afgebeld. Nergens hebben ze die tandwielen op voorraad. Zit ik vast aan onderdelen van HPI of zijn dit soort tandwielen universeel?

Kzou ff PK bellen nick die hebben het wel denk ik.
Wel duur in nl die tandwieltjes :p maargoed, ze zijn echt wel bij verschillende winkels op voorraad

En altijd beetje opletten met die HPI artikelcodes. volgens mij kun je de lightning gear hardned of stainless steel spurs gebruiken geloof ik.
Er zijn altijd wel stukken die op meer dan 1 auto zitten, en winkels hebben ze dan wel maar dan onder andere artikelcodes.
Grts

Kzou ff PK bellen nick die hebben het wel denk ik.
Wel duur in nl die tandwieltjes :p maargoed, ze zijn echt wel bij verschillende winkels op voorraad

En altijd beetje opletten met die HPI artikelcodes. volgens mij kun je de lightning gear hardned of stainless steel spurs gebruiken geloof ik.
Er zijn altijd wel stukken die op meer dan 1 auto zitten, en winkels hebben ze dan wel maar dan onder andere artikelcodes.
Grts

Vind het schandalig duur die tandwieltjes! 20 euro voor een motortandwiel! Dat ze dat durven vragen hier in NL.

Waar heb jij ze gekocht?

Ik probeer de spurgear van de middendiff los te krijgen, maar krijg deze met geen mogelijkheid los. Wil niks gaan forceren, dus vraag ik het eerst maar even hier op het forum:

Zo ver ben ik gekomen:

Afbeelding.jpg

Waarschijnlijk zit het tandwiel van het diff wat erop zit redelijk goed vast...
Proberen voorzichtig met een hele dunne schroevendraaier los te wrikken...
Zal beetje knellen daar...

Waarschijnlijk zit het tandwiel van het diff wat erop zit redelijk goed vast...
Proberen voorzichtig met een hele dunne schroevendraaier los te wrikken...
Zal beetje knellen daar...

Kan ik hem er ook uit tikken? Lager klem zetten in een bankschroef en voorzichtig op de as tikken met een schroevendraaier.

Slecht plan ... in de as zit een "spie" die dus onder het tandwiel zit.

Inderdaad slecht plan! :???:Ik zie het nu ook op de exploded view van de Vorza.

Heb overigens het tandwiel los kunnen krijgen. Motortandwiel is vervangen door een 18T. Spurgear past helaas niet (Hotbodies). Die moet ik nog gaan ruilen. Lager past nl niet over de as.

Hmm, das vreemd...
Die planetary gears haal ik altijd los met een schroevendraaier aan de ene kant en in de diffcase met een tang. Die dingen kleven altijd vast bij mij.

Wel vreemd dat het spur niet past :s

Het originele spur is dan ook enkel goed bruikbaar tot pinion 17.
Wil je een grotere pinion met je het spu 46T monteren. Dan heb je ook ineens de goede gearing.

Hmm, das vreemd...
Die planetary gears haal ik altijd los met een schroevendraaier aan de ene kant en in de diffcase met een tang. Die dingen kleven altijd vast bij mij.

Wel vreemd dat het spur niet past :s

Heb de spur nog kunnen ruilen en heb nu de goede van HPI. Deze gaat zeker passen.

Heb inmiddels ook mijn Turnigy nanotech lipo's binnen. Nu nog alles goed passend krijgen. De kabels moet ik aan gaan passen en haaks maken. Zou ze ook willen isoleren met krimpkous, maar dat gaat moeilijk worden.

Back