Cai Razor vliegklaar maken.

hi,

even voorstellen, Erik de Koning , 41 jaar uit Zwolle.
het model virus is in december 2010 begonnen , heli brevet gehaald, nu les met calmato. leuke complete turbine jet gezien en gekocht maar nu:

Veel mensen op mijn club hebben 10 a 20 jaren vliegervaring die eerst zullen gaan vliegen met de jet en mij als ik er aan toe ben helpen met vliegen (kabel)
Alleen niemand die met turbine vliegt dus starten lukt nu niet en niemand die me daar kan helpen.

Ik heb hulp nodig wat betreft advies,onderhoud,omgang , behoud en veiligheid van turbine motoren.

Wie in de buurt zou mij het 1 en andere willen uitleggen over mijn jet.
kan natuurlijk verplaatsen , 1 op 1 werkt bij mij het beste.
Het is een Cai razor met jetjoe 1400

grtz
Erik
Zwolle

Laatst bewerkt:
@frank: ik heb er geen ballen verstand van maar complete jet met werkende turbine voor 600 euro is gewoon goedkoop. PUNT
vliegklaar maken gaat nog wel wat kosten (vleugel verstevigen en spuiten) maar dan heb ik een vliegende jet en zeg nou zelf 1000 euro voor een vliegende jet is goedkoop. dat ik er nog niet aan toe ben maakt me niet uit , hij staat ook ERG mooi in de woonkamer hehehe.
een fg12 met 6014 heb ik er al voor gekocht, alles is nu ook losjes ingebouwd (heb hulp van clublid) en proberen eerst de jetjoe te starten , hij start maar komt dan met BADSTART en kapt. aangezien er geen turbine expertische is op de club kan het zoiets simpels zijn als gas en kero omgekeerd aangesloten hehehehe. anyway toen ik hem ophaalde heb ik de turbine zien draaien op een werkbank en liep als een zonnetje. hij maakte alleen veel herrie maar dat schijnt te horen bij turbine.

Aiaiai een JetJoe 1400 :nooo:
wie heeft jou geadviseerd om die te kopen?

ter info: JetJoe OWNERS thread

gr.
Frank

Was deze complete set toch Erik?
nieuw-leven-cai-razor

Een Jolige Jankert, luister maar eens :D
MIjn Jetcat 120èr is vriendelijker qua geluid.

Zou je best wel eens willen helpen als er weinig andere aanbieders zijn die dichterbij wonen maar zit krap in m`n tijd.

Dan zou je een keer mijn kant (Huizen) op moeten komen `s avonds en dan kunnen we in ieder geval de motor eens laten lopen en de kist bekijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Erik,

Jetjoe is inderdaad een twijvel geval maar deze heeft de nodige aanpassingen gehad dus kan best eens goed lopen :) Ik heb hem al een tijdje niet meer gehoord maar hij was wel betrouwbaar, ik heb er toch zeker 50 vluchten mee gemaakt...... wel met wat fine tuning tussendoor maar dat is nu reeds gedaan.

Je bent altijd welkom bij ons in stitswerd :) Nog wel een eindje rijden :(

Ps, mocht je nog een complete jet zoeken, of iemand weten, ik heb er nu 1 te koop ;)

Haha, Martin kan ze al niet meer zien :D

Kwam deze JJ ook via jouw Herman?
Diegene van de Formost was ik gelukkig snel kwijt :yes:

Laatst bewerkt:
nou , zo bedoel ik het eigenlijk niet.
maar ik zou het zo jammer vinden als het weer mis gaat.
net een beginner ,en dan mischien veel pech , das echt niet leuk.
maar ik hoop dat meevalt ,en dat het motortje veel vlieguurtjes gaat maken.

ik mag niets zeggen over jj ,want ik heb er zelf ook 4
alleen wat ik wel weet , is dat de kwalitiet ,van de laatste jj motoren gigantisch vooruit gegaan is.
maar goed , anders dwalen we af .

succes Erik.

Mvg,

Martin.

een fg12 met 6014 heb ik er al voor gekocht, alles is nu ook losjes ingebouwd (heb hulp van clublid) en proberen eerst de jetjoe te starten , hij start maar komt dan met BADSTART en kapt.

wren turbines gebruikt ook fadac ecu's en heb geleerd dat als ti met de "badstart" of andere fout meldingen komt tijdens de start, het meestal aan
het gas uit het onbourd gasbusje ligt. ik heb dat na veel ergenis er uit gehaald en met 'n snel koppeling 'n groote gasbus met regel ventiel aan de gasklep geknoopt zodat ik tijdens de start zelf de gastoevoer kan regelen. en sinsdien heb ik weinig tot geen problemen meer tijdens de start,

grt jeroen.

Laatst bewerkt:
Bad start betekent dat de startmotor niet genoeg toeren levert. Kijk even of de startmotor niet teveer naar achteren zit. Dus ronde dop los en de startmotor iets verder naar voren zetten. Als hij veel lawaai maakt als de startmotor loopt zit de startmotor teveer naar achteren en werkt de bendix niet goed. De koel sleuven op de startmotor mogen bijna niet zichtbaar zijn buiten de houder, dan zijn hij goed.

@berto: klopt , die set heb ik gekocht, filmpje is leuk , geluid is wel apart.
Ik woon zelf in zwolle maar mijn ouders wonen in heemskerk. daar ga ik 1 keer in
maand naar toe. toevallig staat op de planning a.s. vrijdagavond en rij zondag weer terug
en rij dan langs Huizen. dus:
mail maar dag,tijd,adres en ik ben er met de jet.
motor testen is wel belangrijk, als deze goed is ga ik pas geld tegen de jet aangooien.

@tadango: hier een filmpje toen ik hem kocht op 21 april 2011:
YouTube - ‪Rc jetjoe 1400 test 21-04-2011‬‏
en? geluid goed? stitswerd? moet kunnen , heb grotere auto voor de jet gekocht dus cross er zo naar
toe als dat de jet en mezelf ten goede komt in de zin van kennis.
en ja , had de vision gezien , als de cai razor niet vliegklaar te krijgen is ga ik pas op zoek naar
andere jet

@Jetranger XL: voor start gebruik ik losse gasbus, hehehe waarschijnlijk zit kero en gas gewoon
verkeerd aangesloten op de turbine zo een leek ben ik dus. er zit ook een terugslagding tussen.
maar goed, iemand met verstand ervan kan dan even nakijken wat er fout is aangesloten.
Als de jet en turbine goed blijkt te staan maar eens kijken voor kerostart of zoiets. starten vanaf
de zender is wel heel mooi vind ik.

@tadango: Bad start betekent.......... damn , begrijp er niet veel van, startmotor,ronde dop bendix,koel
sleuven. dat wordt even goed googlen.

Laatst bewerkt:
hehe. Bad start betekend bad starter motor. De ecu wil bij een bepaald % startvermogen op de startmotor een toerental zien op de motor. Klopt dat niet zegt hij bad start. Als de startmotor slipt dan draait de motor niet snel genoed en krijg je die fout. De startmotor kan dus tever van de motor af zitten want die zit alleen maar geklemd en kan verschuiven. De ronde rop aan de voorkant waar de draden doorsteken kan je losdraaien met de hand. Dan zie je het motortje zitten. Druk deze wat naar voren en draai de dop weer goed vast. Je hoort wel of het beter en stiller gaat tijdens het starten.

Anders moet je gewoon eens langskomen met alles op stitswerd, dan maken we alles in orde :) Komend weekend zou goed uitkomen :)

@tadango: kijk dat begrijp ik , eindelijk hehehe, ik waag me er niet aan iedergeval , de laatste keer dat ik startte kreeg ik badstart en aardig wat vlammen eruit, waarschijnlijk te veel gas opengedraaid. wil er nu gewoon een expert bij voor het behoud van de turbine en mezelf.
Ik sta te poppelen om langskomen alleen ga ik dit weekend al naar mijn ouders. al 2 maanden nie meer gezien doordat ik elke zondag op de club ging vliegen. andere keer? Berto bood zich ook al aan maar gaf aan erg druk te zijn dus:
mail maar dag,tijd,adres en ik ben er met de jet.

Dinsdag avond ben ik er ook, andere avond moet ook geen probleem zijn. Weekend erop mag ook :)

Teveel vlammen kan komen doordat de startmotor slipt en de motor niet genoeg toeren komt. De pomp werkt wel normaal dus de motor krijgt teveel brandstof en het overtollige komt er achter uit en verbrand achter de motor pas.

Ha, heel goed :) Helaas vanavond niet....... maar wellicht morgenavond wel. Moet ik even thuis overleggen. Je hoort het later vandaag ;)

btw, heb je een co2 brandblusser?

Het filmpje is mooi maar toch zie ik niet graag dat je bij volgas met u vingers op de startmotor zit, ze zijn er rap af.:(.

ps:ik weet wel niet of jij het bent .
greetz

Dat is de verkoper toen ik hem kocht en hij de turbine demonstreerde. Vroeg hem waarom hij dat deed: antwoord: vasthouden zodat hij niet loskomt

Back