Je had de vleugel ook voor je nieuwe groene Calmato kunnen bewaren, als reserve (zou wel grappig staan; een groen, rode Calmato!)
Grt
Grt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
pffffff...........Mijn grootmeester![]()
Benno Z zei:Omdat de kwiklink van het hoogteroer los was geschoten dacht ik dat het daar aan had gelegen, maar dat moet haast wel door de klap gekomen zijn, zo'n metalen kwiklink kan volgens mij niet zomaar losschieten en het roerheveltje was ook nog heel.
Er was niets geknapt, de kwiklink zat alleen los van het hoogteroer maar verder was alles in tact.Marc Wubbema zei:'t zal niet de eerste calmato zijn die door problemen met de metalen quicklink aan het hoogteroer aan zijn einde is gekomen. Bij mij op de club kwamen ze tot de conclussie dat de motor op de calmato op een bepaald toerental dusdanig resoneerde zodat er in de soldeerhuls heel snel metaalmoeheid op treed, en de schroefdraad knapt.
Kom Berto, niet zo bescheiden :wink:Berto zei:pffffff...........
Onzin, er is meerdere malen aangegeven dat die hulzen of de kwiklink niet het probleem was in dit geval.Hezik zei:Wat betreft de quicklink, je moet ook geen soldeerhulzen gebruiken.
Hee, eindelijk eens een juist antwoord.Berto zei:Je zou het hele model ook kunnen lakken met Clear Finisch van Protech, nr RCF 400, +/- 6 euro
Marc Wubbema zei:Benno Z zei:Omdat de kwiklink van het hoogteroer los was geschoten dacht ik dat het daar aan had gelegen, maar dat moet haast wel door de klap gekomen zijn, zo'n metalen kwiklink kan volgens mij niet zomaar losschieten en het roerheveltje was ook nog heel.
't zal niet de eerste calmato zijn die door problemen met de metalen quicklink aan het hoogteroer aan zijn einde is gekomen, ik heb der ook nog zo een op zolder liggen, en sven hier op het forum kan je der vast ook nog wel wat over zeggen.
Bij mij op de club kwamen ze tot de conclussie dat de motor op de calmato op een bepaald toerental dusdanig resoneerde zodat er in de soldeerhuls heel snel metaalmoeheid op treed, en de schroefdraad knapt. Of dat echt zo is weet ik niet, maar hoe dan ook mijn eerste calmato (die ingevlogen werdt voor ik mijn eerste les kreeg) was naar 3 minuten vliegen ook toe aan een stevige opknapbeurt
Hoe dan ook, die plasic quicklinks die bij de calmato zitten zijn slecht, maar de metalen versie zijn ook niet perfect.
P.s. ik heb een nieuwe romp gekocht, en alles overgezet, die kapotte romp van de oude calmato wacht nog tot ik me een keer verveel![]()
Berto zei:Onzin, er is meerdere malen aangegeven dat die hulzen of de kwiklink niet het probleem was in dit geval.Hezik zei:Wat betreft de quicklink, je moet ook geen soldeerhulzen gebruiken.
Soldeerhulzen en kwiklinks werken prima, meest gebruikte besturing bij ons zijn de Sullivan push-pull stuurkabels maar ook wij vliegen met diverse kisten met soldeerhulzen en kwiklinks en tot op heden hiermee nog geen problemen gehad.
hezik zei:Berto zei:Onzin, er is meerdere malen aangegeven dat die hulzen of de kwiklink niet het probleem was in dit geval.Hezik zei:Wat betreft de quicklink, je moet ook geen soldeerhulzen gebruiken.
Beter lezen Berto. Ik reageerde op de persoon die zei dat metalen quicklinks niet goed waren omdat de soldeerlinks knappen. Dat had ik ook gequote.
Soldeerhulzen en kwiklinks werken prima, meest gebruikte besturing bij ons zijn de Sullivan push-pull stuurkabels maar ook wij vliegen met diverse kisten met soldeerhulzen en kwiklinks en tot op heden hiermee nog geen problemen gehad.
Dit is domweg niet waar. Soldeerhulzen werken dus gewoon niet prima op een calmato. Er lopen hier nu al minimaal 2 mensen rond die dit in de praktijk aangetoond hebben.
Als ik dit zo lees heb je geen soldeerhulzen gebruikt maar soldeer je de kwiklinks rechtstreeks op de stuurstang, dat is vragen om problemen 8OSven311 zei:Ik haal gewoon m2 kwiklinks(vraag er naar ook) en soldeer deze rondom vast aan de sturustang
Túúrlijk, morgen zal ik eens gaan rondbellen/neuzen.Berto zei:Mocht je ze vinden mag je ook 2 busjes voor ons meenemen
Da's balenBerto zei:ps. zo als het er nu utiziet kan ik deze week helemaal niet vleigen :cry: :nooo: :bad-words: