Calmato

Bedankt!
Nog niet ga hem vanavond pas ophalen.

*edit*

Hij is binnen kleur geel met een roze vleugelonderkant. Servo's vier stuks S3003 en een futaba 35mhz ontvanger. Gelijk metalen kwiklinks er bij gekregen. 2400mAh accupack. Hoop dat het zaterdag een beetje weer is om te vliegen.

Nog een vraagje. Aan de het vliegtuig zit voor de ontvanger accu aan de schakelaar een soort servostekker. Aan mijn accupaket zit een klein rood stekkertje waar jst op staat. Mag je deze er af knippen en vervangen door 2mm goud stekkers of trilt dit los met een brandstof vliegtuig?

Geen idee of dit lostrilt. Voor zover ik weet zit er eigenlijk altijd een servostekker aan het accupakket die je dus direct in de stekker van de schakelaar kunt zetten.
Wat voor ontvangeraccu heb je eigenlijk? En hoeveel cellen?

djjr zei:
Nog een vraagje. Aan de het vliegtuig zit voor de ontvanger accu aan de schakelaar een soort servostekker. Aan mijn accupaket zit een klein rood stekkertje waar jst op staat. Mag je deze er af knippen en vervangen door 2mm goud stekkers of trilt dit los met een brandstof vliegtuig?
Van welk merk is je aan en uit schakelaar ?

accu:

Merk, AN-MANN racing 2400mAh

verder staat er op bec 4,8V NiMH zijn 4 cellen.

schaklaar:

Merk, geen idee moet ik vanavond even kijken.
Zit dus een stekker aan de schakelaar waar een servostekker in past. Aleen heeft hij maar 2 pennen.

Zal vanavond fototje plaatsen.

BEC???? Zit die er ook bij? Die heb je niet nodig. 4 cellen is okee overigens. Deze heb ik bijvoorbeeld.

Dat er maar twee draden/pennen aan zitten dat klopt.

Benno Z zei:
BEC???? Zit die er ook bij? Die heb je niet nodig. 4 cellen is okee overigens. Deze heb ik bijvoorbeeld.

Dat er maar twee draden/pennen aan zitten dat klopt.

Ok dat maakt een hoop duidelijk, de accu die ik heb ziet er kwa model precies eender uit. alleen het stekkertje is iets anders.
De stekker die aan jou accu zit hoort indd aan de schakelaar van mijn vliegtuig. De stekker die aan mijn accu zit heeft maar 2 gaatjes ipv 3 en past wel in de stekker die in mn vliegtuig zit maar je hebt dan kans dat je hem verkeerd om aansluit. Ik denk dat ik een servostekkertje aan mijn accumaak dan ben ik er ook.

Bedankt voor de reacties.

Door dat de stekkers niet bij elkaar horen kun je hem om draaien.

P1010041.JPG

Coud contacten is een goede oplossing. Deze accu is voor auto's bedoeld (JST stekker). De schakelaar ook voorzien van goudcontacten en je hebt een perfecte oplossing :)

NOu heb ik eindelijk het vliegtuig af, en gaat het ook weer iets beter.. Kan ik morgen weer niet vliegen want ik heb geen vervoer. Ik wil vliegen.. (sorry ik moest het ff kwijt :))

Een viskar ombouwer tot kar voor modelbouwvliegtuigen en achter je fiets hangen. Dit ben ik ook van plan om mijn vervoersprobleem op te lossen :-)

Hopenlijk vanmiddag weer eens een keer vliegen (maar dan wel zonder de Calmato`s, die staan nog steeds op drijvers ;-) )

Ik keek net ff op de agenda en zag nog niets staan voor de maand november - december.. Is het deze maand alleen nog vliegen op de hei ? Wegens prive omstandigheden kon ik de laatste tijd namelijk niet echt veel vliegen.

Ik keek net ff op de agenda en zag nog niets staan voor de maand november - december.. Is het deze maand alleen nog vliegen op de hei ? Wegens prive omstandigheden kon ik de laatste tijd namelijk niet echt veel vliegen.

Hee Tiemo,

Wij zijn niet vandaag maar morgen (donderdag dus) aanwezig (als het weer het toelaat).
Daarna zal het hard achteruit hollen.
Misschien dat wij nog 1 of 2 keer aanwezig zijn maar daarna zal het voor ons weinig zin hebben om nog zo`n eind te rijden.
(zowiezo zit ik met de verhuizing begin nov.)

Vanaf dat moment zal ik elke woensdag op Utrecht te vinden zijn om toch mijn ervaring wat op peil te houden ;-)

En af en toe eens een zaterdag of zondag het veld onveilig komen maken :-)

Maar als je dus gaat dan ben je op meer in het weekend af en toe te vinden (als het weer het toelaat?) Wil namelijk wel ff dat mijn vliegtuig ook weer goed kan vliegen..

Hee Tiemo,

wij zullen af en toe in het weekend aanwezig zijn maar dan moet je meer denken aan 1 keer per maand :-(

Je kan dus beter eens een ander even vragen, Wesley of Erwin bijv.

Hoi Tiemo

Ja jongen de avonden worden nu wel heel kort, vanavond zijn we nog wezen vliegen.
Maar om 18.45 was de avond voor bij. :evil:
Volgende week woensdag zijn wij er weer, maar dan voor het laast.

We gaan dan ook naar de zaterdag middag,

Gr Gijs

Back