Sleurhutje
Forum veteraan
Hoe verder...
Ik vlieg nu al bijna twee maanden met een EasyStar om te kijken of na het rondscheuren met autootjes (1:10/1:8/1:5) in een grote zandbak de vonk van het vliegen oversloeg. *pats* Verkocht...
Na eerst wat geoefend te hebben op de sim de eerste week waat spektaculaire nose-in landingen in de klei gemaakt maar nu is het vliegen kinderspel. Zelfs bij windkracht 4 met een digitale camera aan boord is het nog te doen (plaatjes hier en hier). Maar de EasyStar is niet gemaakt voor het betere vliegwerk en ik heb weinig behoefte om de vleugels te modificeren voor meer controle. Die blijft dus puur voor luchtfoto's maken. 
In de zoektocht naar wat anders wat leuk is om meer ervaring op te doen als rookie, staat de Calmato ook op de lijst met kanshebbers. Ondanks de folie die nogal eens loslaat denk ik toch dat de Calmato ten opzicht van snellere modellen een goede keuze is. Mijn voorkeur gaat uit naar een Calmato 1400EP omdat de vliegtijden voor brandstof in Heemskerk (ben sinds kort lid
) beperkt zijn en ik soms "even tussendoor" wil vliegen op een veldje zonder veel rompslomp en geluidsproductie. 
Omdat in dit draadje net zo slap geluld wordt als ons draadje van de offroadclub, stel ik mijn vraag hier maar.
Moet ik kiezen voor een hoog- of laagdekker? Een hoogdekker is wat stabieler maar de laagdekker vind ik wat mooier.
Ik vlieg nu al bijna twee maanden met een EasyStar om te kijken of na het rondscheuren met autootjes (1:10/1:8/1:5) in een grote zandbak de vonk van het vliegen oversloeg. *pats* Verkocht...

In de zoektocht naar wat anders wat leuk is om meer ervaring op te doen als rookie, staat de Calmato ook op de lijst met kanshebbers. Ondanks de folie die nogal eens loslaat denk ik toch dat de Calmato ten opzicht van snellere modellen een goede keuze is. Mijn voorkeur gaat uit naar een Calmato 1400EP omdat de vliegtijden voor brandstof in Heemskerk (ben sinds kort lid

Omdat in dit draadje net zo slap geluld wordt als ons draadje van de offroadclub, stel ik mijn vraag hier maar.