Carson Eurofighter

@Andre: Ik ga het zowiezo op 3s voorlopig doen, heb speciaal een zware goede accu gekocht 3s voor de EF.
4s is me nog even te kostbaar ;) we zullen zien.

ik heb de buitenloper versie maar die heeft bij de start gigantische torgië door de prop. (ik weet niet precies hoe je het schrijft maar je zult het wel snappen)
hij moet even opgang komen en dan heb je er niks geen last meer van.

ik heb de buitenloper versie maar die heeft bij de start gigantische torgië door de prop. (ik weet niet precies hoe je het schrijft maar je zult het wel snappen)
hij moet even opgang komen en dan heb je er niks geen last meer van.

Dat heb ik zelfs bij mijn spacescooter met 1570kv fietsbel al :P (gooi ik weg met volgas)
lijkt dus vrij "normaal"

op mijn microjet die ik had, met 7.2volt sp400 en 2s lipo had ik het ook, die had dan ook eventjes nodig om op snelheid te komen, en dan draaide hij niet meer weg.
Ik had daar ook standaard wat UP nodig om weg te komen, als hij op snelheid was, was dat niet meer nodig.
Ik had op 1 schakelaar dus een soort startstand zitten, als ik die schakelaar om zette, gaf hij iets up, en iets roll, Als het toestel de andere kant op begon te rollen, was hij op snelheid, zette ik de schakelaar uit, en hij vloog kaarsrecht. Werkte perfect :)

Dat heb ik zelfs bij mijn spacescooter met 1570kv fietsbel al :P (gooi ik weg met volgas)
lijkt dus vrij "normaal"

op mijn microjet die ik had, met 7.2volt sp400 en 2s lipo had ik het ook, die had dan ook eventjes nodig om op snelheid te komen, en dan draaide hij niet meer weg.
Ik had daar ook standaard wat UP nodig om weg te komen, als hij op snelheid was, was dat niet meer nodig.
Ik had op 1 schakelaar dus een soort startstand zitten, als ik die schakelaar om zette, gaf hij iets up, en iets roll, Als het toestel de andere kant op begon te rollen, was hij op snelheid, zette ik de schakelaar uit, en hij vloog kaarsrecht. Werkte perfect :)

mischien een idee voor mij.

dat van die schakelaar werkt zeer goed
ook ik heb dat gehad bij een kleine mustang die gaf ik met schakelaar een beetje up en een beetje links.
maar even terug naar de carson
andre en ik vliegen de edf versie op 4S en de edf heeft geen last van dit probleem dat krijg je alleen met een prop versie
maar hoe vliegt deze
zit er een beetje snelheid in
en hoe reageerd hij op volgas??
ben benieuwd wat de prop versie doet ten opzichte van de edf versie

ik vind het anders een geweldig goed vliegende versie
lijkt in opzichten wel wat op de funjet

gr Albert

ja wat snelheid betreft, ik vergelijk hem met mijn zeer zwaar overpowerde EZ.
ik schat hem op een km\u of 80 a 90.
ik weet alleen helemaal niet of mijn regelaar en motor 4s aan kunnen.
mijn regelaar is een standaart 18 apere en de motor ook die erbij zat.
kan die setup 4s aan?

Maiden van mijn EF staat voor vrijdag gepland... mits het weer mee werkt ;) en ik moet mijn mini (echte, niet mijn 1:10) eerst nog wegbrengen+onderdelen kopen...

Probeer foto's en/of video te maken ;)

Wat een pokke weer zeg... vannochtend nog regen, nu veel te veel wind...

morgen ben ik een hele dag niet thuis :( :(

Misschien zondag dan....

Hoi Badbert even wachten tot na 19.30 gisterenavond zakte de wind ook geheel weg, hij is trouwens ook zeer goed met veel wind 4-5 te vliegen hoef je hem bijna niet te gooien vliegt makkelijker dan Microjet en land nog makkelijker dan bijv Funjet, wel veel Dualrate 45% en 40% expo op rolroeren en 70% dualrate op hooglaag en ook 40% expo niet vergeten anders wordt het misschien een korte vlucht
succes ermee

gr Andre

Laatst bewerkt:
Hoi Wilbert van torgie wat bedoel je daarmee? de snelheid is van mijne iets lager dan die van Albert mijn ene motor loopt iets minder snel en ik heb een zwaardere lipo 3000Mha 4S erin en Albert een 2200mha 4S, scheelt 100gram ik kan geloof ik 1 minuut langer het gas erop houden de snelheid is een stukje lager als de Funjet maar hij gaat ongeveer zo [media=youtube]WewJjO9S2jw[/media] en dat ongeveer 6min volgas is hij zeer eenvoudig op te gooien ook zonder of met veel wind en landen is een eitje

gr Andre

Laatst bewerkt door een moderator:
expo 45% en 40% op rolroeren en 70% op hooglaag niet vergeten anders wordt het misschien een korte vlucht
succes ermee

gr Andre

hoi andre!
ik ga ff informeren hoe nat het gras nog is, anders ga ik vandaag vliegen :) hou niet zo van nattigheid.

Wat bedoel je met die %-en?
expo 45% over-all, en dan 40 en 70% dual rate op die kanalen?
en de uitslagen alle 2 de kanten op evenveel max?

Ik heb nu de expo op rol op 45% staan, op hoogte 70%
bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Sorry ik had het er verkeerd neergezet net aangepast (Dualrate 45% en 40% expo op rolroeren en 70% dualrate op hooglaag en ook 40% expo) dit is wel afhankelijk van de zender en ontvanger wij hebben het getest met een MX16 en MX12 en een Sunip ontvanger, maar test situatie is ideaal te noemen en wees niet bang voor de nattigheid want je kunt hem bijna neerleggen op een kleedje
succes

Hoi Andre

Bedankt :)
ik neem aan dat de uitslagen dan ook in orde zijn? aangezien je die met dual rate beperkt?
Ik heb een MX12 iig :)

Ja als je die dan aanhoudt gaat het zekerweten lukken want Albert heeft ook een MX12 en die heeft die instellingen en dan vliegt hij heerlijk, want de servo's zijn allemaal hetzelfde gebleven tenslotte

Laatst bewerkt:
Back