Inderdaad, en volgens een duits forum zou je in het meest optimale geval na, en minst optimale geval voor, ongeveer 20% stuwkracht moeten winnen... (wat een ruime minuut vliegtijd zou moeten winnen door minder throttle met dezelfde snelheid, en ook merkbaar meer topsnelheid volgens de verslagen aldaar)
Ik heb net het beestje terug dichtgelijmd

operatie geslaagd
Alle kabels netjes weggewerkt, regelaars iets verzonken in de bodem (wat schuim weggehaald), maar ze zitten nog wel in de luchtstroom (maar minder hoog als bij het door mij geposte fototje).
had helaas geen camera tot mijn beschikking...
Heb ook de inlaat netjes rond geschuurd, en de rand wat kleiner geschuurd zodat je een wat grotere inlaat krijgt.
De cheaterholes heb ik wat uitgesneden en glad geschuurd.
Zal als hij droog is (de lijm) een foto maken van het aanzicht naar binnen toe als ik mijn camera weer terug heb...
Nu nog wachten tot de lijm droog is, en dan de ontvanger aansluiten en het cg bepalen
In formatie vliegen lijkt me best wel een keer grappig

maar niet slim idd
UPDATE:
Zo, de ontvanger zit er in (helemaal voorin, in de servo ruimte van de canard aansturing) alleen nog ff kijken hoe ik de antenne laat lopen, denk naar het "richtingsroer" toe, en daar met een speld vast ofzo.
Accu ligt in het midden van de accu uitsparing, cr zit dan tussen de 210 mm en 220 mm vanaf de inlaat.
Ga denk ik nog ff een elastiek erin lijmen die de cockpit vast gaat houden zodat ik die niet kwijt kan raken

(zit bij mijn gws me109 ook zo)