Carson Eurofighter

mooi, straks eens naar het veld als het goed is.

UPDATE :P

Zooooo, net naar het veld gereden met een aantal toestellen incl de EF.
Nog ff het CG gecontroleerd, alle kanalen gecontroleerd (of ze goed stonden en niet reversed) en toen was het zover...
Maat van me heeft hem de 1e keer in de lucht gegooid, maar na een meter of 20 had hij genoeg snelheid, en kon ik hem vol omhoog trekken :)

Maaaaaaan wat een VET geluid maken die dubbele edfs :P echt heel gaaf om vol gas laag over te komen :) Hij vliegt retestrak, laat zich heeerlijk zwevend landen en hij ziet er echt ongeloooooflijk vet uit in de lucht!!!!
Maat van me (was er ook bij op de modelbouwbeurs) had mooi spijt dat hij hem niet meegenomen had :P

Snel ff geland, en toen zelf opgegooid, dat ging heel makkelijk!! Gelijk nog een keer geland, en weer weggegooid, super easy :)

De snelheid is voor mij goed zat, het ging mij niet om de snelheid, maar om de fun en het genot, en die 2 dingen heb je met deze kist ZEKER!!!

kortom: badbert is in zijn nopjes met zijn eerste edf kist :)

Trouwens: eerste keer dat de accu gebruikt werd, constant volgas gevlogen, en ongeveer 7 minuten gevlogen, niet slecht dus (kokam 30c 2100 mah 3s)

Wel bij het landen de tips van de vleugeltips eraf, iig 1tje dan, snel die andere er ook afgehaald... zie je toch niet :P
Voor de volgende vlucht de uitslagen ietsje groter zetten, mag wel wat feller reageren :)

Mochten er nog tips zijn voor de 3s setup, kom maar op :)

Laatst bewerkt:
Nou badbert
dat is je dus wel meegevallen he
het is een super leuk model om erbij te hebben
en het vliegt ook super goed
wanneer je straks toch eens wat anders wil zien moet je er eens 4S in leggen
dan gaat hij pas echt lekker
gefeliciteerd met je maiden

en hou hem heel he

gr Albert

hoi Badbert leuk dat alles is goed gegaan klopten de instellingen een beetje, en ja op 3S gaat het iets langzamer dus kun je de uitslagen iets aanpassen maar dat is een kwestie van uitproberen , en het vliegt makkelijker dan die Microjet of niet!!!

gr Andre

Ja het viel allemaal 100% mee :)
De instellingen waren dus prima, stuurt heel rustig en gecontroleerd zo.
Alleen de uitslagen gaan dus wat groter ivm de wat lagere snelheid :) (vooral UP had wat te weinig)

Thnx voor de hulp :D

Hij vliegt idd makkelijker als de microjet, en land net zo makkelijk (die ik had kwam ook zwevend netjes binnen)
Ideaal toestel dus :)

Ga trouwens de tiptanks toch er terug op lijmen.. Evt tandenstokertje erin. Of zijn er meer met de ervaring dat die steeds afbreken?

Denk dat ik wel ff een "startstand" maak, met wat kleinere uitslagen (zoals ze nu zijn) en dan een "ragstand" met grotere uitslagen :)

Na het uittrimmen even gekeken, roeren staan alle 2 op een evengrote uitslag van net 2mm up :)

Kan er niet over uit... de kist ziet er in de lucht echt mega uit :) een genot om voorbij te zien komen...
(opvallend dus dat ik ineens veel meer low passes deed ;) )

Laatst bewerkt:
Heeft misschien iemand al de motors(fans) gewijzigd ben wel benieuwd, het gaat wel goed met de huidige fans maar wie weet is er een creatiefeling die deze al heeft gewijzigd in bijv 1stuks ipv 2

Hoe kan ik aan deze kist merken of het CG goed ligt, of te ver naar voor/achter? :)

Gister de tiptanks terug gelijmd, met een tandenstoker erin. :)

Badbert
als je roeren nu te hoog staan dan ligt je CG te ver naar voren
bij ons staan ze ongeveer 2mm up en dan vliegt hij zeer mooi en ook snel
als je de roeren 2mm down geeft dan gaat hij gelijk naar beneden dus het zwaartepunt moet wel goed zijn

gr Albert

Ik zal het eens nameten, dacht dat mijn roeren nu op 2mm up stonden.
Welk zwaartepunt houden jullie aan? 230mm? of 210mm?

Wilde gisteren gaan vliegen, maar hadden aardige rukwinden, de hoop dat 's avonds de wind ging liggen, liet op zich wachten tot bijna half 10 :(

Heb te EF trouwens voorzien van een paar stickertjes, en de tiptanks terug gelijmd :)

Grtz :)

Laatst bewerkt:
hoi Badbert
ik heb hem even gemeten maar bij mij ligt hij nu op 21,5
dus eigenlijk wat naar voren
maar ik merk trouwens niet veel verschil als ik hem wat verleg
de EF kijkt niet zo nauw, alleen als je CG wat verder naar voren ligt dan gaat je snelheid ook iets omhoog:D
niet veel maar het scheelt altijd he:rolleyes:

gr Albert

Hallo allemaal ik heb ook zo'n edf kist heb hem met een 4s/3300 lipo getest,de lipo is iets
te zwaar maar het vliegt veel beter de 2mm up waar iedereen het over heeft klopt.Mijn
vraag is heeft iemand een fototje van een open gewerkte achter kant en hoe de kabels
zijn weggewerkt.Ik heb nog steeds originele bekabeling erin en wil dit graag veranderen

groet harry

Harry6

ik zou zeggen bespaar je de moeite
ik heb hem ook een tijd lang gevlogen met de bedrading zoals het zit
en ook op 4S
inmiddels heb ik dit veranderd mede doordat ik een extra plaatje onder de accu wou monteren
maar ik moet je zeggen dat ik geen enkel verschil merk met snelheid etc.
dus wanneer je hem niet open hoeft te snijden voor een andere reden laat hem dan maar lekker zo
hij vliegt er niks minder om

gr Albert
( inmiddels al een keer of 25 gevlogen met de EF) op 4S dan he

Hmm, gisteren nog eens nagemeten, en mijn CG ligt (toevallig) ook op 21,5.
Verder naar voren leggen is niet slim denk ik he? :)

Had gehoopt van de week/van het weekend nog te vliegen,maar de weersverwachtingen zien er niet super uit :(

Zaterdag weer een heerlijk dagje gehad met de EF :)

Op de club geweest, en iedereen stond vol bewondering te kijken naar mijn jet :D

Op een gegeven moment was het zover, mijn eerste vlucht met dit toestel, met ongeveer een 15 tal toeschouwers :P (dus niet mijn 1e vlucht, die was samen met 1 vriend van me,dus lekker rustig, dit was mijn 2e vlucht)

Starten ging heerlijk makkelijk, had na een paar meter al goed snelheid, en ging omhoog :) paar keer low passes gedaan, en iedereen op de club was wel onder de indruk van dit toestel!

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik 100% zeker weet dat er nu een stuk meer snelheid in zat als de vorige keer. Denk dat de accu nog een beetje wakker moet worden (dit was de 2e keer dat ik hem gebruikte, daarvoor alleen 3 keer netjes oplopend opgeladen en ontladen)

Kan niet wachten tot mijn extra accu's binnen zijn :P

Laatst bewerkt:
Dit is de mijne(beetje crappy pics, maar goed), overgenomen van een mede-forummer:

769648810_5_zeMP.jpeg

769648947_5_87y0.jpeg

769649023_5_fMgR.jpeg

729374633_5_V5EN.jpeg

Als ik met 3S 2200 25C vlieg is het toch wel gedaan met 4min, en dan is dat nog niet eens continu volgas(dan nog 25% over). Weet eigenlijk niet of de standaard set-up er nog in zit...?

dit is wel de twin edf versie he ;) die slurpt wat meer.

maar 4 minuten is wel weinig... ik haal met 2150 25c 3s (wel kokam pakketten) bijna 6 minuten VOL gas :) (is wel de standaard setup)

Ga ik toch even navragen bij de ex-eigenaar of de setup is gewijzigd! Ik vloog de eerste keer ongeveer 6 min volgas en toen stond de Lipo helemaal bol!!!

Edit: ff het topic doorgelezen en het blijkt dat de standaard setup er gewoon inzit.
Misschien toch maar eens proberen om de 5 á 6 min te halen op half gas...

Laatst bewerkt:
Back