Carson Eurofighter

Als je erbij komt dan de regelaars wegwerken in de bodem, ik zag ze op de bodem liggen bij die versie van mijn clublid. Gebruik liefst geen tape in de aanzuigkanalen, als dat loskomt gaat dat de fan in met een heleboel ellende.

best wel goed

@Theo.

Ik heb ook zo'n Carson ding en hier wat aanpassingen aan gedaan.
De fans gebalanceerd, de cheater holes gestroomlijnd en de main inlet gestroomlijnd.
De bedrading ligt er nog net zo bij als ie uit de doos komt.
Accu? een hongkong foejonghai 2200 mAh 3S 25C, zwaartepunt volgens de beschrijving.
Vliegen? ik kan makkelijk een stijghoek aanhouden van 70 graden +, looping totaal geen probleem, en er zit behoorlijk de gang in.
Ik neem het ding ook wel wel mee als ik jullie kant opkom.
PS er vliegen er nog er een paar bij ons op de club en die doen het niet zo goed als de mijne.

Ger.

@ger, heb je al geprobeerd het zwaartepunt te verleggen? Of heb je hem al zo liggen als hier in het topic staat? Met CG volgens het boekje zou hij gaan pompen, en aardig snelheid verliezen namelijk.

kun je wat foto's plaatsen van de gestroomlijnde inlaten en cheater holes?

Evt ook een foto dat je van de inlaten naar de motoren kijkt?

Jouw post geeft mij iig goede hoop dat hij met minimale aanpassingen lekker gaat vliegen :)

Hoe is het starten trouwens? En de snelheid?

25c is overigens genoeg als de accu gewoon GOED is, maar omdat veel tjaptjoy accu's niet leveren wat ze moeten leveren, wordt meer C aanbevolen.
Ikzelf ga vliegen met een 30c 3s 2100 mah pack van kokam :)
Maar als je een minder C pakket er in stopt, zouden de motoren dus niet al hun vermogen leveren, dus zou kunnen dat in de kist die Theo gevlogen heeft, een lichtere accu zat :)

Laatst bewerkt:
zwaartepunt

@Bert.

Heb gespeeld met het zwaartepunt. +/- 5 mm naar voor en hij wordt sloom op z'n up en 5mm naar achter en hij gaat pompen.
Starten? half gas onderhands opgooien, gaat makkelijk.

Foto's maak ik.

Ger.

Kun je ook precies meten waar je zwaartepunt nu ligt dan? Lees veel te veel verschillende plaatsen...

En half gas starten? Dat is netjes :)

Ik wacht rustig de foto's af.

Nog iets gedaan aan de zichtbaarheid trouwens?

EDIT: nog een vraagje: heb je ook standaard al die 2 mm up zoals eerder in dit topic aangedragen? Wat zijn je max uitslagen? Expo? :P

Laatst bewerkt:
uitslagen

Inderdaad.

+/- 2 mm up voor level flight, 30 %expo (Futaba) totale uitslag 6 mm up en 6 down.
Zwaartepunt wat de beschrijving aangeeft, 23 cm vanaf de main inlet.
Vanavond maak ik die plaatjes wel, zit nu op m'n werk.
PS ik heb hem hoogglans zwart gemaakt, ahum zichtbaarheid :mrgreen:
Misschien als ik een gaatje zie ga ik ook even naar Boskoop a.s. weekend.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info, als je de precieze plaats van jouw cg kunt opmeten, zou het helemaal super zijn.

Had niet verwacht direct de foto's te zien hoor, zit ook op mijn werk ;)

Ik ga de vleugeltips rood maken, en het richtingsroer rood/zwart. Uitlaatringen zwart.

RC

Misschien ten overvloede.
Ik vlieg met een Futaba 6004 4 grams ontvangertje FASST en dat geheel storingsvrij.
Is bedoeld voor indoor maar outdoor gaat prima :yes:
Gewicht vliegklaar is 694 gram, vliegtijd met 2200mAh 3S 25C is 5 minuten plankgas en 8 minuten met gas niet de hele tijd bovenin.

Ger.

Gewicht vliegklaar is 694 gram, vliegtijd met 2200mAh 3S 25C is 5 minuten plankgas en 8 minuten met gas niet de hele tijd bovenin.

Ger.

694 gram? Hoe zwaar is de gebruikte accu dan?
Zal de mijne als hij klaar is ook eens wegen.

Vliegtijd komt dus overeen met wat de verkoper mij vertelde (fijn om te weten dat sommige verkopers niet alleen iets graag verkopen, maar ook juiste info geven)

Wij hebben er ook een gekocht in Dortmund, hij vloog gelijk 's avonds al en goed ook, alleen het zwaartepunt iets voorlijker gelegd als aangegeven. Wij hebben de duw uitvoering met prop. Ik ben ook al bezig met een t33 van kyosho van een duwprop te voorzien.
kijk maar:

Kyosho T-33

Accu goed vastmaken anders kan hij bij rugvlucht er makkelijk uitvallen, de cockpit zit niet zo vast met die magneetjes.

Is er wat in Boskoop dit weekend?

Accu goed vastmaken anders kan hij bij rugvlucht er makkelijk uitvallen, de cockpit zit niet zo vast met die magneetjes.

Cockpit blijft verder wel zitten als de accu goed vast zit??
(ga ik met zelfklevend klitterband doen)

Zijn er trouwens nog meer mensen die de "stuurstangen" vervangen hebben door dikkere??

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je nu met die Cadans, of bedoel je de canards of voorvleugel.......

vanavond 1 ingevlogen van mijn neef
dit ging als een trein (een ouwe stoomtrein da he):-)
het gaat niet echt lekker met een 3S lipo hij blijft in de lucht maar het gaat niet echt hard
het staat voor ons wel vast dat we gewoon met 4s gaan vliegen zolang de motoren het uithouden dan.
we moeten daarvoor wel het een en ander aanpassen om met het zwaartepunt te kunnen uitkomen
het valt ons in ieder geval tegen wat snelheid en kracht betreft

gr en succes allen

Albert

Hoi Ger Heb jij foto's van jouw aanpassingen want zonder is hij erg traag zoals een oude stoomtrein zoals Albert zegt het is natuurlijk ook wat je gewend bent maar het wooord snel past bij de standaard absoluut niet, de aanpassingen van Badbert zien er goed uit kun je ook alles even goed aanpassen trouwens want het is erg rommelig er binnen en dan op 4S moet het geheel leuker maken

gr Andre

DIe aanpassingen heb ik nog niet gedaan, weet ook niet OF ik ze ga doen.

Ik ga hem eerst proberen met de aanpassingen van ger, kijken wat hij doet.

Ik heb niet echt snelle toestellen, het gaat mij ook niet om snelheid maar om lol :) Ik zal dus misschien iets sneller tevreden zijn?
(sommige zeggen dat hij snel zat vliegt, andere vinden het een stoomtrein... is ook maar net wat je gewend bent denk ik?)

Laatst bewerkt:
Vanmiddag even gemeten op 3S trekt hij ongeveer 30Amp totaal dus al kantje bord wat de regelaar betreft die is 15A min 18A max 10sec
op 4S gaat hij dik over de 45A totaal dus die regelaar houden het niet net 40Amp per stuk erin gezet en alle draden een beetje gestroomlijnd scheelt volgens mij al een heel stuk, wat betreft snelheid hij is gewoon echt traag Badbert jij hebt een Microjet gehad volgens mij en die is dan in vergelijk erg snel, maar ik ga alles dichtplakken en op 4S proberen of de motors het volhouden weet ik niet maar liever de motors eruitbranden dan de regelaars dus heeft vervolg

gr Andre

De microjet vloog alleen wel op een sp400-je, geen brushless geweld ofzo. En die MJ vond ik eigenlijk te snel (voor zijn formaat dan). ZOals ik al zei, ik ben geen snelheids liefhebber :P

Ik wacht iig rustig op de foto's van Ger, dan ga ik mijn EF ook zo aanpassen.
Bedrading weet ik niet of nog ga veranderen, heb het al wel een beetje gefatsoeneerd...
(of zeggen jullie: JA wel doen! en zo ja, kan ik hem met 2 componenten epoxy weer dicht lijmen, of beter uhu por?)

Back