Carson stormracer topic.

• Topicstarter Topicstarter neoblader
  • Startdatum Startdatum
Als ik dit topic doorlees zijn er al heel wat problemen geweest met de stormracer!

Ik zelf kan bijna ook niet normaal rijden of er breekst weer wat of trilt helemaal los of tandwielen naar de !! Het aankoop bedrag zit er al lang in.Ik zou deze auto juist afraden voor iedereen.

Het kan ook aan mij liggen dat ik zo veel problemen heb gehad maar ik vindt het echt prut....

Justus

Sowieso is de Specter 1/8 en de stormracer 1/10 dus dat is al een groot verschil ;)
Technisch zit er ook wel flink wat verschil in denk ik, grotere motor, geloof dat de specter ook 2 remmen heeft en de stormracer maar 1..

Stormracer 2 :
103002_02_big.jpg

specter:
204003_03_big.jpg

sorry voor de slechte fotos, maar kijkt u zelf maar naar de verschillen. u kunt beter naar de overeenkomsten zoeken, want die zie ik niet ;)

en @ justusdw:
de enigste schade die ik heb gehad, is tandwielen....
en ik doe dr redelijk veel mee (nu niet meer), dus..
wat heb jij dr mee kapot gereden dan? kijk iig of de tandwielen goed uitgelijnt zijn, en of alle vier de wielen aangedreven worden, anders sloopt je idd de ene tandwiel na de andere.

Groeten,

Ruben

Aaaaaaaah brandstof op geen probleem maar het boutje van me wielophanging van me rechter voor wiel is stuk en dan valt me wiel eraf aandrijf as eraf geen probleem maar nu moet ik nog boutjes en moertjes hebben voor het rechtervoor wiel

ik snap je niet helemaal ironix! of het ligt aan mij...) maar kun je het wat duidelijker uitlegge wat je bedoeld

Hallo,
ik heb sinds twee dagen ook de stormracer 2 in het bezit.
Helaas heb ik nu problemen mee.
Hij start goed en staat zeer rijk afgesteld want het tankje is leeg in een paar minuten.Maar als ik hem nu start dan draait die gelijk op volle toeren.
Alleen als ik hem op de grond zet dan slaat hij uit.
Ben gaan proberen hem af te stellen volgens standaard tutorials maar lukt me niet.
Weet iemand misschien hoe je de afstelschroeven moet zetten.
Dus je draait ze helemaal dicht en dan?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Als je helemaal geen beschrijving van de motor hebt, dan moet je de een basis afstelling van de motor zoeken:

We hebben bij de meeste methanol motoren, drie stelschroeven op de carburateur:
- Een brandstoftoevoer-(hoge toeren),
- een mengregeling-(lage toeren) en,
- een stationairschroef.

Om de basis te vinden doe je het volgende:
Je neemt een stukje brandstofslang en plaatst dit op de carburateurnippel.

Hoofdsproeier:
Je draait de hoofdsproeier helemaal dicht en zet de carburateur helemaal open. Nu blaas je op de slang en draait gelijktijdig de hoofdsproeier open. Totdat je hoort dat de lucht goed door de carburateur stroomt (Dit zal zo'n 2,5 tot 3 slagen zijn).

Mengregelregelschroef:
Met de mengregelschroef doe je hetzelfde, maar nu zet je de carburateur ongeveer 15% open.

Stationairschroef:
De stationairschroef draai je naar binnen, totdat de gasschuif ongeveer 2mm open staat.
Nu heb je de basis afstelling en kan de motor gestart worden.

seikocarbtop.jpg

seikocarbhoofd.jpg
seikocarbopneem.jpg
seikocarbstationair.jpg

ik snap niet dat er zoveel problemen met die auto zijn ik heb het oude model en die laat me echt nooit in de steek in het begin hadden me broer en ik om en om de trekstarter stuk (wel weer makkelijk in elkaar te zetten maar je moet de hele auto uit elkaar halen) maar 1x nieuwe bestelt en verder niets meer mee.

En dingen die los trillen loctiten dan heb je er geen last meer van :).

Het ligt er maar net aan hoe je hem gebruikt en onderhoud. Onderhoud is zeer belangrijk voor je auto.
Ik zie wel eens auto's die te smerig zijn om aan te pakken en dan gaat het hard met de slijtage van onderdelen.

M.v.g. Mark

ik heb eigelijk maar 1x onderdelen vna hem vervangen dat kwam omdat ik zo slim was om op het strand te gaan rijden :oops: . Het was wel erg leuk crossen maar ze houden niet echt van zout en water.

gr. nicole

Kan iemand mij ff helpen mijn stormracer wil niet goed stationair lopen ook gaan de wielen al draaien als de trim (achterzijde afstandsbediening op neutraal staat:S terwijl de koppeling pas moet draaien bij een bepaalde toeren en het lijkt wel of hij die toeren al gelijk heeft en rem ik te krachtig slaat hij af ook start hij niet zo soepel terwijl de wagen er tip top in orde uitziet ik moet ong... 15 / 20 keer trekken en dan krijg ik een pufje en dan is het klaar

kijk even bij de stickeys. dan staat die wat te hoog stationair. dat moet je met dat kleine schroefje bij de carberateur afstellen, en niet met de trim. als die afslaat als je remt, moet je kijken of de servo de carberateur niet dichttrekt.

Groeten,

Ruben

nee het is geen pluimpje rook is meer dan pluimpje dus denk zelf dat hij te rijk staat maar hij start niet als hij te raak staat maar hij start ook niet als hij normaal staat hij start nu niet meer

koppeling zit er net 2 dagen nieuw op
alles wat jullie nu zeggen heb ik allemaal geprobeerd ik heb de slangetjes ook 2 dagen geleden vernieuwd er zit een brandstoffilter tussen en al

Als die gewoon alleen maar rechtuit rijdt staat je stationeer te hoog moet je hem lager zetten maar dat werdt al eerder gezegt. Als je auto heel rijk staat en hij start als hij dan weer uitvalt gaat het starten misschien moeilijk als de HS lager gezet is omdat je hem misschien verzopen hebt. Luisteren naar de motor werkt ook best goed vind ik als me stormracer een zielig geluidje maakt net of ie verdrietig weet ik al dat er iets niet goed is. Vaak kan je als je aan een HS of stationeer al horen wanneer je de goede kant op draait. Dan maakt hij een mooi geluidje dat niet zo zielig meer klinkt.

gr. Nicole

Back