Cessna 182

Hoi Johnnie,

Die rolroeren kun je niet uitzetten. Met welk model vlieg je in FMS en welk model heb je in het echt? Bestuur je FMS via je toetsenbord of met de afstandbediening van je vliegtuig? Als ik dat weet heb ik goede adviezen voor je.

Groet, Benno

Bennoz had je nog belang bij mn onderdelen? Heb alles behalve de accu voor je :)

Ja hoor, ik weet niet wat er nog goed is aan je toestel en wat je kwijt wil. Ik heb in ieder geval 1 servo nodig, evt. motor, kunststof bevestigingen aan de rolroeren en rolroerkabels. Maar misschien wil je ook alles wel in 1 keer kwijt, ik hoor het wel.

Benno Z zei:
Hoi Johnnie,

Die rolroeren kun je niet uitzetten. Met welk model vlieg je in FMS en welk model heb je in het echt? Bestuur je FMS via je toetsenbord of met de afstandbediening van je vliegtuig? Als ik dat weet heb ik goede adviezen voor je.

Groet, Benno

Afstandbediening is voor de televisie...modelvliegers doen het met een zender :wink:

:| haha, grapjas....ik zal in het vervolg beter op de namen letten..... :o

Mjah motor asje is licht gebogen maar doettet nog gewoon. Voor de rest is alles nog goed behalve dat voorste kapje daar had ik een randje vanaf geknipt in de hoop dattie iets verder naar achter kon.
Wou niet dus :P

Dus wat is er nog goed!:
-Zender
-Ontvanger
-Regelaar(is gesoldeerd dus krimpkous zit er met een plakkertje beetje omheen)
-Servo`s
-Romp etc is allemaal wel geplakt je kunt alleen de topvleugel nog gebruiken.
-Motor

Add me anders ff op msn dan kunnen we dit ff verder bespreken. Mn adres staat in mn profiel :)

Benno Z zei:
Hoi Johnnie,

Groet, Benno

Ik gebruik nu de SuperCup in FMS en ben van plan de Cessna 182 te kopen. Heb in dit topic gelezen dat die erg met elkaar overeen komen. Ik heb inmiddels gemerkt dat dit model in FMS ook zonder gebruik van de rolroeren 'werkt', oftewel deze hoeven bij dit model niet gebruikt te worden. Ik bestuur het nu nog met het toetsenbord, maar weet iemand een link naar een pagina waar ik een complete adapter/interface kan kopen voor dit programma, die de rc signalen opvangt en die 'doorsluist' naar de computer? Dank u :)

Hee Johnnie, hier is een link om zelf een kabeltje te maken, dit heeft mij 1,05 Euro gekost: http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Interface/Interface.htm
In de link naar het PDF bestand staat nauwkeurig omschreven hoe je hem moet maken.

Groeten en succes met (veel) simuleren...

Mijn Cessna is inmiddels weer heel, de nieuwe romp zit er weer op. Vanavond de stabilo er weer op plakken en dan kan ik morgen weer vliegen.

........Stilte voor de storm......... :|

Vanavond bezig geweest om mijn toestel weer up to date te krijgen: het richtingsroer was vanaf het begin al iets krom. Nu hij er tóch af ligt heb ik hem meteen met een föhn weer recht gekregen. Hij zit er nu weer op. Ook het stabilo zit beter dan de vorige keer. Een nieuwe motor geplaatst; door die laatste neuslanding was hij ietsjes krom en maakte hij een ratelend geluid. Het zekere voor het onzekere genomen en er maar een nieuwe ingezet. Alles getest vanavond, hij rijdt mooi recht maar ik kwam er net achter dat hij vol gas nogal trilt, grrrrr, wat is dát nou weer? Morgen maar even kijken, ik heb nu mijn accu leeg.
Als ik dit opgelost krijg ga ik morgen zéker vliegen als het weer het toelaat, ik hou je wel op de hoogte van die vlucht :?

Benno Z zei:
........Stilte voor de storm......... :|

Vanavond bezig geweest om mijn toestel weer up to date te krijgen: het richtingsroer was vanaf het begin al iets krom. Nu hij er tóch af ligt heb ik hem meteen met een föhn weer recht gekregen. Hij zit er nu weer op. Ook het stabilo zit beter dan de vorige keer. Een nieuwe motor geplaatst; door die laatste neuslanding was hij ietsjes krom en maakte hij een ratelend geluid. Het zekere voor het onzekere genomen en er maar een nieuwe ingezet. Alles getest vanavond, hij rijdt mooi recht maar ik kwam er net achter dat hij vol gas nogal trilt, grrrrr, wat is dát nou weer? Morgen maar even kijken, ik heb nu mijn accu leeg.
Als ik dit opgelost krijg ga ik morgen zéker vliegen als het weer het toelaat, ik hou je wel op de hoogte van die vlucht :?

Kijk dat zijn berichten.....ik maar denken dat alle cessna 182 nu voorgoed uitgeschakeld waren :P

Nee hoor, nog láng niet. Er zijn trouwens nog meer Cessna 182 vliegers op dit forum, maar die hebben dit draadje blijkbaar nog niet gevonden.
Ik geloof dat Pinda Man voorgoed verdwenen is, ik zie veel vragen van hem over een andere kist op een ander draadje.....waarschijnlijk ligt zijn kist nu écht in puin......

Krijg jij niet weer de kriebels om te vliegen? Op zo'n autootje ben je toch zo uitgekeken? :wink: Je kan mijn gemodificeerde en opgevoerde kist wel overnemen voor slechts € 199,00.............. :lol:

Zal ik eens heel erg eerlijk tegen je zijn Benno Z....

Toen ik vloog, dacht ik echt precies hoe jij er nu over denkt, die auto´s daar ben je zo op uitgekeken.

En ik dacht destijds ook vaak brandstof wat een gedoe zegggg, en wat een herrie maken die dingen.

Tot dat jij zelf met zo´n zender in je hand staat, en in je zender voelt wat er gebeurd.....misschien een beetje overdreven, maar je voelt die POWER gewoon in je zender door je lichaam gaan.

Nou daar komt mijn antwoord...ik wil echt niks anders meer dan rijden met een Marder, en in de toekomst wellicht een ander model....maar wel OFF-ROAD, want ON-ROAD lijkt me nog steeds niks, dat is idd. alleen maar rijden van rondjes, en dat ik het dan.... (mijn mening).

Maar rijden OFF-ROAD geweldig gaaaaaaaaaf, ik krijg er nog steeds kippevel van als ik mijn Marder start...wat een geweld, wat gaat dat hard, en echt je kan er zoveel mee....op gras rijden door het zand....hoge snelheid...beetje springen en gaan met die :banana: .

En wat dacht je met vrienden, met zijn 2e of 3e rijden....FANTASTISCHE :P

Binnenkort naar meetings toe...als ik wat meer tijd heb...nee echt waar ik ben er helemaal weg van.

Maar om nog even terug te komen met de cessna 182....hier nog even wat foto´s uit de oude doos

7cbece20.jpg

a87579e7.jpg

bdfc37cc.jpg

Enneeeee Benno Z....wat zei je nou :?: kon ik je cessna 182 overnemen voor 1.99 of stond die comma nou wel goed :wink: (geintje)

[offtopic mode]
hobby ik kan je zeggen ook al ben ik voornamelijk luchtvaart gek en is die tak van de modelbouw ook mijn hoofd hobby het rondjes rijden op de straat is inderdaad snel verveeld tenzij je er een sport van maakt om die rondjes zo moeilijk mogelijk te maken.
ik heb niets dan bewondering voor die jongens die op een circuit proberen het beste uit hun zelf en de auto te halen. vooral omdat ik dus op de rcjunkies meet op een circuit heb mogen rijden.
[/offtopic mode]

on topic gezien het aantal crashes met dit vliegtuig en het aantal stoppers hier door vind ik dit nu niet echt een vliegtuig voor beginners.

marco bosch zei:
hobby ik kan je zeggen ook al ben ik voornamelijk luchtvaart gek en is die tak van de modelbouw ook mijn hoofd hobby het rondjes rijden op de straat is inderdaad snel verveeld tenzij je er een sport van maakt om die rondjes zo moeilijk mogelijk te maken.
ik heb niets dan bewondering voor die jongens die op een circuit proberen het beste uit hun zelf en de auto te halen.

:offtopic: Ben ik helemaal met je eens, maar ik zei ook mijn mening.

Als je er een competitie van maakt, dan is het natuurlijk heel anders.....en kan on-road fantastische zijn :wink:

Maar als je ff wilt scheuren...dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar off-road :P

:ontopic: Enne...een cessna 182 of dat nou echt een beginners vliegtuig is....ik kan je er geen antwoord op geven, maar volgens mij zijn er aardig wat mensen die na de cessna 182 door zijn gegaan met andere toestellen :)

Oh ja, en ik ga ook zéker door met vliegen, ik ben al rustig aan het oriënteren met mijn volgend exemplaar.
Dit toestel is overigens redelijk snel en nerveus, dus een beginner doet er goed aan een rustiger model aan te schaffen. Ik vind het zelf overigens een gewéldig beginnerstoestel, na veel simuleren gingen de eerste vluchten feilloos! Je hebt echter wel een glad veldje nodig voor het landen ivm de kleine wieltjes, maar golfbanen genoeg hier in de buurt :wink:

Hmmm, niet voldoende tijd gehad om de accu op te laden vanavond....misschien heeft het zo moeten zijn.....ik heb echter wel flink gereden met het "nieuwe" toestel en hij gaat weer omhoog zonder hoogteroer aan te raken, net zoals "vroeger" dus dat zit wel weer goed.
Ook heb ik de zender-afstand maar even getest. De vorige keer had ik de indruk dat hij niet meer goed reageerde, maar alles werkt tóch feilloos.
De kist is vandaag 2 cm van de grond geweest, ivm accu niet helemaal vol en angst. (Angst? Jawel, ben toch een klein beetje bang geworden na die laatste crash, ondanks dat dit een domme fout was van mij, wat is het toch een práchtige sport!)
Morgen is `tie weer helemaal vol en als het weer het toelaat ga ik er maar helemaal voor geloof ik. Ik laat wel weten of hij morgenavond nog heel is :lol:

Back