Daar het nu met ingebouwde mechaniek wat lastiger is om te bouwen, heb ik me op een ander deel gefocust.
De rotorbladen van Vario komen tegenwoordig met het vreselijk irritante "shark skin" logo erop

Om de zaken nog stommer te maken is dit in de mal gemaakt, dus niet zomaar een sticker... Ik vraag me soms af welke onbenul deze zever verzind... 'k heb nog nooit een echte heli met shark skin bladen gezien....

Die rommel moest dus verdwijnen...
Het zaakje wat afgeplakt, en met de bekende spuitplamuur aan de slag gegaan..
Een clublid merkte tijdens mijn uitleg fijntjes op dat het vario logo in de bladhouders nu ook niet echt schaal was.... hmmm en gelijk had ie..
wat plastic strip en zwarte verf doet wonderen..
Maar terug naar de rotorbladen..
Deze zijn inmiddels mooi zwart gespoten, en worden vervolgens voorzien van hun kleur codering
Ook de rotorkoppen krijgen de juiste kleurcodes....
De mooie zwarte bladen zagen mij er té mooi uit, en op documentatie gezien hoe ik het wél zou willen... dus weer afplakken, en de airbrush zijn werk laten doen.
Resultaat is goed , al is dit met kunstlicht niet goed te zien... vandaar nog wat foto's van buiten...
De aanvalsboord is op de buitenfoto's ook reeds van verwering ( paint chipping) voorzien... een groot contrast met de originele shark rommel...
Tot zover de rotor bladen... voor de nieuwsgierigen... het totale gewicht per blad is met slechts 1 gr toegenomen.....
Groeten,
Didier