De eerste testjes in de tuin waren bevredigend, we hebben dan ook de testen verder gezet op het veldje in Neerpelt... De heli was nog niet helemaal klaar, er ontbrak nog een antenne over de lengte vd romp...
Enkele foto's...
met dank aan vliegmaatje Jannis voor de foto's...
De eerste vluchten bleken in orde, dus de antenne maar meteen gemaakt. Nu is dit een detail dat gewoon vraagt om er te worden afgestoten, dus voor de draad die erdoor moest heb ik een veiligere oplossing gezocht. uiteindelijk kwam ik bij onze vrienden van de modelspoorbanen terecht, die hebben nl speciale elastische draad van verscheidene diameter waar ze hoogspanningsleiding mee namaken op de trein maquette tafels... ideaal spul..
Nu mag je al eens achter de draad blijven hangen met een vinger...het buigt gewoon mee... ( al proberen we dat toch maar te voorkomen)
Na wat meer testvluchten bleek ik de riemoverbrenging niet voldoende te hebben aangespannen, met als gevolg dat het gehele mechaniek er weer uit moest... tegenvaller...
Ook het tandwiel geluid in de romp was nog teveel, klein beetje verdere afstelling maakte dit al heel wat beter...
Dus ging de Chinook voorbije weekend mee naar de bekende schaalmeeting in Offenbach...
Helaas viel zaterdag in't water door enorm veel wind, en zondag slechts 1 ( zeer geslaagde) vlucht gedaan bij nagenoeg perfecte weersomstandigheden...
Tot mijn verrassing viel ik op't einde vh weekend in de prijzen, de chinook werd gekozen als mooiste model van de meeting.... me happy !
Komende dagen ga ik trachten mooie static foto's te maken in een aangepaste omgeving, want zo gewoon in't gras lijkt eigenlijk nergens op....
Jullie zien ze wel verschijnen !
Groeten
Didier