Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Keurig netjes, zoals hij altijd doet, achter huis op de afvalcontainers gezet. Hier in dit kleine durrepie kan dat nog.Gewoon door de bezorger over het hek gegooid, of bij buren drie straten verderop bezorgd...
Jazeker, en die ging vanmiddag nog even de koelkast en zo aanzetten (met wat er in) en die heeft de doos in huis gezet.Je hebt toch alleen maar goede buren Bert?
Ja... de Chinees is ongeveer 6 cm langer dan de puffin en de Victor, dus ik moet de as ongeveer om die lengte inkorten.Vraag : heb je gelet op de machine lengtes?
Ah, de militaire filosofie: effectief, maar niet eficient...En omdat je op afstand de manometer niet kunt zien, én als extra veiligheid heb ik er een (RC-bediende) stoomfluit opgezet. Aan de klank van de fluit kan ik ongeveer inschatten wat de druk op dat moment is. En als ik de veiligheid zie blazen: gas een paar tandjes dicht en de fluit gebruiken. Dan ben ik weer een beetje druk kwijt
Wie verkoopt die?Advies schroefas: Raboesch.
Weet ik niet, maar ik tik het busje er liever verder in, dan "er uit en daarna weer terug". Ik weet namelijk niet wat voor materiaal die busjes zijn, en van binnen uit kan ik nooit veel kracht zetten, van buiten af kan ik een stift met vol draagvlak gebruiken.Bert, Is het mogelijk om met een stukje ronde staf (bijv. laselectrode) een lagerbusje naar buiten te tikken, de koker in te korten en dan het busje er weer in te persen?
Kan mijn stoomsloepje ook, hoor. Gewoon de stoomkraan dichtdraaien via de zender.Ik wil gewoon stil kunnen liggen!
Klopt... maar ik heb een zender die je min of meer ALLES kunt laten doen via de programmering. De zender gaat de keteldruk regelen. Het voordeel is dat ik dan drukindicatie en branderstand op de zender kan zien. De vlam wordt op zich niet bewaakt tegen uitwaaien, maar krijgt wel een failsafe (contactverlies=brander uit).De servo gestuurde Regner afsluiter is geen keteldrukregeling, daar de keteldruk niet wordt terug gekoppelt.
Ja, maar dan gaat wél je veiligheid blazen. Mijn leefregel, er lang geleden door een zeer gerespecteerde hoofdmachinist ingestampt: "NÓÓIT beveiligingen als regelelement gebruiken" (nooit op je beveiligingen vertrouwen om de dingen binnen de perken te houden).Kan mijn stoomsloepje ook, hoor. Gewoon de stoomkraan dichtdraaien via de zender.
Raboesch schroefassen kun je kopen bij: Schroefassen | ModelbouwShopNederland , evenals de eventuele koppelingen.
Dat valt eigenlijk nog best wel tegen, hooren hebt de spullen Bert
De zender gaat de keteldruk regelen. Het voordeel is dat ik dan drukindicatie en branderstand op de zender kan zien.
Uit de gegevens van die keteldrukgestuurde regelaar die jij linkte, maakte ik op dat de luxe uitvoering "aan/uit" (volle vlam-waakvlam) schakelde met een hysteresis van 0,2 bar, wat zou betekenen dat het ding bij een ingestelde waarde van 3,5 bar (bijvoorbeeld) bij 3,4 bar van waakvlam naar vol schakelt, en dan vol doorbrand tot 3,6 bar. Ik heb video's gezien van andere gasregelaars, die vergelijkbaar gedrag vertoonden, te horen aan het plotselinge opkomen of wegvallen van de brander. Ik ben daar nooit zo weg van, van plotselinge veranderingen van warmtetoevoer. De eenvoudige uitvoering lijkt proportioneel te regelen, maar ik kreeg uit de beschrijving dat het ding een proportionele band heeft van 3 bar. Dat zou betekenen dat komend vanaf 4 bar en waakvlam, de brander pas voluit brand bij 1 bar stoomdruk.De regelkarakteristiek is het volgende punt. Je wilt geen AAN/UIT regeling hebben maar een zekere proportionele band.