Cirrus of Manderin?

Het is zo stil hier... hoe is het aan het bouwfront ?
Zondag was in ieder geval een mooie bouwdag, alles om niet naar buiten te hoeven :-)

Bob

Heb het stabilo en het kielvlak gelijmd op de staartboom,dit staat de drogen op de club,'ga hem vanavond ophalen.
Van de week de bedrading en de stekkers solderen.

Heb het stabilo en het kielvlak gelijmd op de staartboom,dit staat de drogen op de club,'ga hem vanavond ophalen.
Van de week de bedrading en de stekkers solderen.

ga je met een 'VGA' stekker werken ( 15 polig ) of mpx stekker(s)?

wel een lekker klusje... vooral met kunstlicht :rolleyes:
Alleen de snoertjes solderen hè, niet je vingers :D

Bob

Met de mpx stekkers,met een derde hand erbij id hey solderen een peule schil

Laatst bewerkt door een moderator:
mpx is inderdaad wel lekker om te solderen.

DB15 met kunstlicht deed me even op wijzen dat mijn ogen die niet meer als vroegâh zijn ... (sinds een jaar multifocale glazen)

Bob

Door de drukte ,weinig tijd gehad de laatste tijd.

Vandaag nog wat kunnen doen,het richtingsroer zit er op ,samen met de servo en de aansturing.
full

De pushrods voor de vleugels op maat gemaakt.
De klapprop van de Epsilon er op gezet en dan lijkt het toch al wat meer op een wedstrijdzwever.
full

full

Dingen nog te doen;
-bedrading en stekkers servo's solderen.
-regelaar stekkers solderen
- ontvanger bestellen en aansluiten.
-uitwegen en accu bestellen(weet nog niet of ik op 3S of 4S ga)
Hoop dat iemand mij het een en ander kan uitrekenen?

Groet Martijn

Effe zeiken...

Vandaag nog wat kunnen doen,het richtingsroer zit er op ,samen met de servo en de aansturing.
full
Effe zeuren hoor. Ik zie dat het servoheveltje langer is dan het roerhoorntje. Dat betekent dat de uitslag die het richtingsroer nodig heeft meer is dan de uitslag van de servo. En dat geloof ik niet :nooo:

Volgens mij kun je beter het servoheveltje korter maken zodat je de volle uitslag van de servo nodig hebt. Dan ben je het meest nauwkeurig. En het is nog aërodynamischer ook ;)

Ondanks het (terechte) commentaar van Wubbe:

Ziet er goed uit! alleen jammer dat het nog zo lang duurt eer we weer met dit soort kistjes kunnen vliegen in een t-shirt en met factor 20 op ons knar :-)

Bob

Kan niet verder naar binnen ,omdat hij dan het kielvlak raakt met uitslag naar rechts

zo de regelaar zit er ook in.
Zit nu te kijken bij hyperflight voor een spinner, je kunt deze ook krijgen met een twist.
Wat is hier het voordeel /nadeel van?

De Hyper spinners voldoen prima. Ik gebruik geen andere, niet alleen omdat ze goedkoper zijn, maar ook omdat ze minder wegen dan die van Freudenthaler. Goed gemaakt, komen van Vladimir. Ze waren er eerst alleen in zwart (Schweighofer had ze, maar lopen daar uit), nu ook in kleuren bij Hyperflight.

TopmodelCZ heeft ook ¨versetzte¨ 38 mm spinners (in wit). Deze zijn nog goedkoper dan de Hypers. Ik kan niet zeggen of ze goed zijn.

Topmodel CZ - Z turbo spinners for folding props

Back