Cirrus of Manderin?

Maar sluit je de servostang nu dicht bij de as van de servo aan of zorg je ervoor dat hij parallel loopt aan de vleugel

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon zo dicht mogelijk bij de servo as.
Heb je een topdrive? Waar komt je aansluiting in de flap?
Boven of onder? En hoe is de aansluiting?

Maak eens een foto hoe je het wil doen.

Zorg ervoor dat je de servostang zo dicht mogelijk bij de as monteert en dat je de volledige 100% van de servoweg gebruikt.

Dan ben je het meest sterk en nauwkeurig.

Hierbij de foto's ,eerst de flaps
etyre9en.jpg

Nu de aileron servo
yvaha8e6.jpg

Waarom zit de aansluiting van de flaphoorntje zo ver naar achter?
Hoort dat zo?
Hij moet zo zitten zoals je aileron, dus bij je scharnierlijn, dit is niet optimaal.

@lyckele Huh? Een flapaansluiting op de scharnierlijn? Dat lijkt me juist niet optimaal! Zoals Martijn het heeft zit het toch juist goed?

Omdat een flap 90 graden naar beneden moet kunnen, en maar een heel klein stukje naar boven...als je hem net zo zet als de aileron-hoorn krijg je dat niet voor elkaar. Servo-arm staat 45 graden naar achter, dat is ook juist.
Zit helemaal goed zo hoor.

Okok. Mijn inziens vond ik hem zo ver naar achter staan, maar ik ging uit
van een topdrive. Maar dat gaat hier niet op ;)

Vergeet alles na goedemorgen :mrgreen:

Dan moet je eerst proberen of je met 100% servo-uitslag (in beide richtingen) de flap over de volle gewenste uitslagen kunt bewegen. Als je de servoweg terug moet draaien kun je beter de stuurstang een gaatje dichter naar de servo zetten.
Denk er wel om dat je middenstand ongeveer 90% uit het midden moet staan, als je me kunt volgen. In totaal moet je in ieder geval ongeveer 2x100% uitslag van de servo gebruiken.

Zo , de kist is bijna klaar.
Alleen de accu nog.
Gewicht is nu 1875 gram.

Twijfel nog steeds voor de accu. 3s of 4s?
Gebruik een 840 kv motor

Zo kist uit gewogen, 200 gram lood er in en zo hangt hij nu.
pudabyja.jpg

Zit te denken aan een 3s 1800 nanotech 65-130c van 180 gram

Bij modelbouw Bloemendaal staat hij nog op groen. Snel zijn denk ik, het is bijna nergens meer te krijgen. Graupner levert het eind vanaf augustus weer zag ik op de site.
Het Graupner bestelnummer is 63, daar kun je ook op zoeken

Back