Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Waarom zit de aansluiting van de flaphoorntje zo ver naar achter?
Hoort dat zo?
Hij moet zo zitten zoals je aileron, dus bij je scharnierlijn, dit is niet optimaal.
Omdat een flap 90 graden naar beneden moet kunnen, en maar een heel klein stukje naar boven...als je hem net zo zet als de aileron-hoorn krijg je dat niet voor elkaar. Servo-arm staat 45 graden naar achter, dat is ook juist.
Zit helemaal goed zo hoor.
Dan moet je eerst proberen of je met 100% servo-uitslag (in beide richtingen) de flap over de volle gewenste uitslagen kunt bewegen. Als je de servoweg terug moet draaien kun je beter de stuurstang een gaatje dichter naar de servo zetten.
Denk er wel om dat je middenstand ongeveer 90% uit het midden moet staan, als je me kunt volgen. In totaal moet je in ieder geval ongeveer 2x100% uitslag van de servo gebruiken.
Bij modelbouw Bloemendaal staat hij nog op groen. Snel zijn denk ik, het is bijna nergens meer te krijgen. Graupner levert het eind vanaf augustus weer zag ik op de site.
Het Graupner bestelnummer is 63, daar kun je ook op zoeken