Cirrus of Manderin?

hihi, da's grappig...ik heb vanmiddag woordelijk hetzelfde gezegd.
Mooi toestel hoor Martijn, daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Mooi om te zien dat het opgegeven zwaartepunt precies klopt en je met de door jouw gekozen componenten netjes uitkomt.

Ik vond het beregezellig om weer eens in Olst bij de DLC te zijn. Dit is trouwens ook de locatie waar de tweede wedstrijd van dit seizoen gevlogen gaat worden.
Vanmiddag was het behoorlijk grijs maar prima thermiek. Ik heb een paar keer vrij makkelijk de 10 minuten vol gemaakt. De scherpte met de landingen is er wel een beetje uit na een paar maanden winterstop.

Gefeliciteerd Martijn!!! Looking good ;)

Wat voor mixje had je erin gezet dat hij na de start zi maar beneden
dook? Beetje down bij gemixed met je gas?

Proficiat !

Proficiat Martijn, ziet er goed uit en een heel mooi vliegbeeld!
Mijn Mandarin is bijna klaar!

Piet G

Zag ik nu arjan een prik landing maken?? :rolleyes: :rolling:

Nee ik ga niet nog eens de discussie voeren. Leuk filmpje gister was het hier nog helaas regen en hagel toen ik tijd had om te vliegen. Vandaag wel mooi weer alleen toch wel stevige wind. Wel met de fiets erop uit geweest ook goed om hoofd leeg te krijgen.

Blacquièrdnges

zoals je ziet glijdt hij nog een meter door, daar kom je op een wedstrijd wel mee weg al is het op de rand. Hiermee niet :-)

normal_003~3.JPG

Zo de maiden is een feit,al ging het bij een 2de start bijna mis,ik dacht dat ik de mix voor het hoogteroer bij flaps had aangepast,maar het was de mix bij gas:hammer::hammer::hammer:

Gelukkig ging het net goed,nu veel vliegen
Nog effe proberen met andere bladen(nu 13x6.5)) ga proberen met 14x8.
Maximale starthoogte in 30 sec. was nu 185 mtr maar heb liever nog wat reserve,zodat je al weer mooi level vliegt als de logger ingrijpt.

Gewicht is nu 2100 gram en heb het zwaartepunt op 115mm liggen en de zwever reageert goed op thermiek.

Het is nu leren om lekker in de bellen te kunnen draaien en de 10 min. vol te vliegen.

Het is een fijn kistje en heb zin in aankomend seizoen!

3edusa9a.jpg

Wat een prutswerk om alles uitgelijnd te krijgen. Maar de boel staat nu mooi te drogen. Hopelijk zit alles nog goed straks!

Ik hoop mijn maidenflight aankomende zaterdag te kunnen maken.

Zo de maiden is een feit,al ging het bij een 2de start bijna mis,ik dacht dat ik de mix voor het hoogteroer bij flaps had aangepast,maar het was de mix bij gas:hammer::hammer::hammer:

En dat is precies de reden om deze zaken niet op 1 knuppel te combineren :D

Gas op een schakelaar en klaar!

JB

Zo effe ander bladen er op gezet,zaten 13x6.5 op en trok 36 amp. met een maximale starthoogte van 185 meter.

Nu zitten er 14x8 op en trekt hij 42 amp. een mooie waarde.
Nu alleen nog effe proberen wat de maximale starthoogte is.

Ga vanavond effe met de zender aan de slag om het een en ander uit te proberen.

Heb je meerdere "full house" (4 kleppen kisten)

Het is wel aan te raden je kisten op de zelfde manier in te stellen.
Dus altijd gas op een switch, remklep of flaps op sticks. (ook voor je 2 assers)

Dan sta je ook nooit voor verassingen in een "oooooeps" situatie :mrgreen:

Ik ga dat ook doen (zit nu op een draaischakelaar, en da's niet zo handig). Je vliegt toch altijd vol gas. Da's ook beter voor de regelaar, heb ik gelezen.
Is het niet erg dat de motor dan meteen op vol gas staat?

(ik kan de aanloopvertraging in de regelaar niet aanzetten :confused:)

Als je dan toch bezig bent..

Ik heb gas op een 3-standen schakelaar, kun je in ieder geval nog iets regelen. Wat ik ook heb (en waarom zou ik dat nu bedacht hebben ...) is een beveiliging op de motor via de draaischakelaar.

Wat gebeurde er een keer, ik stootte per ongeluk de schakelaar van de motor aan en had vervolgens bijna hele korte vinger en een veel te hoge hartslag. Ik heb dus nu een mix ingesteld die tegengesteld aan de gas-schakelaar werkt. Deze mix zet ik aan of uit met de draaischakelaar, een draaischakelaar stoot je niet per ongeluk in de aan-stand! En daarna kwam het allermoeilijkste, je gewoontes aanpassen, maar dat moest toch al omdat ik gas op een schakelaar ging gebruiken. Dus nu draai ik de draaischakelaar net voor dat ik start naar 'mix-uit' en dan kan ik gas geven. Na de landing precies andersom, daarna pas je model oppakken, gaat nooit meer fout.

En wat Lyckele zegt is ook waar, alle toestellen op gelijke wijze in je zender voorkomt een hoop ellende..

Succes!

JB

Vandaag nog vleugel zakken gemaakt,klaar voor het seizoen

abyge5y4.jpg

6epetysa.jpg

yraba2uq.jpg

Zaterdag mooi trainingsvluchtjes maken,heb de F5j mp3 op mijn telefoon dus kan nou trainen. Alleen nog een doel(frisbee) halen,hoe lang is het lijntje wat er aan zit

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag gevlogen met de nieuwe prop,starthoogte na 30 sec 300mte, iets te veel van het goede. Maar iets minder stijl starten

Laatst bewerkt door een moderator:
Back