Cirrus of Manderin?

Johannes (Ariel) heeft mij er ook een keer aan geholpen, van een Duitse leverancier. Die was alleen wit maar verder exact hetzelfde en een stuk goedkoper. Ik weet alleen niet meer waar het vandaan kwam.

Het is duur maar ik geloof er wel in. Op mijn Fox zat het niet en die floot prachtig. Na het aanbrengen van deze tape is hij véél stiller geworden. Ik ben er van overtuigd dat fluiten energie kost. De 1:1 zweefvliegtuigen hebben het allemaal en in windtunnel tests is bewezen dat het de weerstand aanmerkelijk verminderd. Of je er op een modelzwever iets van merkt is een tweede, ik vind het gewoon een prettig idee dat ik alles netjes heb afgedicht.

Je kunt het ook zelf maken met tape en talkpoeder of microballoons. Tesa plakken en overige helft poederen. Staat alleen niet zo mooi naar beneden gekruld als dat graupner spul. Wel veeeeeeeel goedkoper.

Ik plaatste overigens laatst op t werk een nieuw rolletje in zo'n dymo label writer. Is tape waar de achterkant als een helft afgaat. Toen dacht ik ook ff aan spaltabdeckung :) wie weet is dat bruikbaar.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd zelf te maken maar het werkt allemaal niet zo mooi als dat van bijvoorbeeld Graupner. Tesa is te slap en blijft niet goed aanliggen, die Dymo tape is veel dikker en erg stug. De dunne variant van een labelprinter is weer veel te slap......

Omdat ik ook de prijs van de Graupner strip te gortig vind, maak ik de strips zelf uit heel dun plexiglas (0,2mm), een beetje omgezet langs de rand van een plank, en dan vastgezet met Tesa. De Tesa optie met poeder heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat is te slap zoals Arjan al opmerkte.
Alternatief materiaal voor het plexiglas is plastic zichtmap, maar dan de stugge versie daarvan. Je moet dan wel meer repen daarvan gebruiken als het roer langer is dan A4.

Ondertussen ben ik bezig mijn staartsectie er op te epoxy-en. Dat one-piece staartstuk uit de nieuwere versie mandarin is dan wel een vooruitgang hoor. Foei wat een geknooi om die losse delen uit te richten. Maarja, tis 98% gelukt volgens mij..

taby4ehu.jpg

ypu3yzed.jpg

e3ugugun.jpg

y8e2uqez.jpg

y5eqepub.jpg

En zo ga ik ook gestaag door...

En natuurlijk met Rob!
Hier de Atlis ook binnen,nu alleen nog stroommeting doen en dan accu en prop bestellen

Laatst bewerkt door een moderator:
Accu is ook binnen,een 3S 1800 65 - 130C .
Hoe zetten jullie de accu vast,klitteband of met een strap?
Nog uitwegen ,en als het weer zaterdag meewerkt, Maiden

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik type net het volgende op Whats-up-with-FaceBook..

Gefeliciteerd, mooie zwevert! En nu lekker F5J oefenen. Hoe bedien je je gas en kleppen eigenlijk, ik zie dat je je mond gebruikt.

Als je motor op een schakelaar zet kan je de kleppen op de 'gashendel' zetten en zijn je kleppen perfect te regelen zonder 'omschakelgedoe'. Motor heb je toch maar max 30 seconden nodig...

JB

Back