Hoe heet dat..."Nasenleisten verklebt und verschliffen"

Toch een hele avond werk met schuurklos en malletjes.
Tot mijn grote vreugde zijn beide vleugels identiek, kaarsrecht en heel fatsoenlijk netjes.
Gister moest ik zonodig een buigtest doen in het bijzijn van Gerrit en toen leek er iets te knappen; ik weet inmiddels wat dat was, namelijk een stukje indekking wat niet goed verlijmd was met de neuslijst. Dat zit nu ook weer goed vast.
Het "things to do" lijstje wordt nu aardig kort.
- rolroeren uitsnijden en verkasten
- eindlijsten rolroeren en flaps afwerken
- heveltjes in de rolroeren verlijmen
- wortelribben verlijmen
- tipblokjes maken
- flapservo's vervangen (zie verder)
- aanvorming vleugel op de romp bijwerken
- bespannen
...en dan kunnen we gaan vliegen!
De flapservo's (JR537) konden mij niet overtuigen. Ik was eigenlijk op zoek naar Graupner C-5077 van 50Ncm en volgens de website van Staufenbiel zou JR537 identiek zijn.
Bij nader onderzoek bleken die echter wel dezelfde afmetingen te hebben maar slechts 28Ncm te kunnen trekken.
Na een (vriendelijk) mailtje om ze op de fout te wijzen kreeg ik met veel excuses ongevraagd een groot deel van mijn geld terug, ondanks dat ik die servo's in maart heb gekocht en er de bevestigingslippen vanaf heb gesneden. Ik hoef ze ook niet terug te sturen. Toch netjes.
Op de website staan inmiddels wel de juiste specs maar ze noemen ze nog steeds C-5077....nou ja.
Ik heb inmiddels wel ergens echte C-5077's op de kop weten te tikken dus die gaan er nu in.