Combat - bouwverslag

(je hebt gelijk Hans)

Niet teveel achter zoeken allemaal. Het is een combattoestel, die zijn NIET gemaakt om rechtdoor te vliegen maar om emmers vol lol mee te hebben ;-D

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik vind het wel een beetje moeilijk maar ik zal als ik een keer genoeg tijd heb me er in verdiepen.

zo, vrijdagavond wou ik met mijn instructeur de eerste keer samen gaan vliegen met mijn Combat. Heeft hij laten zien hoe zo'n delta model moet opstijgen. hij ging naar rechts, langs het hek, vleugel eraf, Combat dood. hij wordt weer gerepareerd!

Zaterdagochtend: we gingen weer vliegen. Mijn instructeur had z'n eigen Combat meegenomen om mij er mee te kunnen laten vliegen. Hij heeft hem zelf op laten stijgen en toen mocht ik! Dat ding was echt geweldig! We zijn op hoogte gebleven en alles ging goed. Ik heb wat snelle en wat langzamere bochten gemaakt. Daarna ging ik rolls doen, looping vond ik wat te moeilijk gaan maar de volgende vlucht, 2 dubbele loopings, 3 dubbele rolls, alles! Ik vond hem echt fijn vliegen. Mijn instructeur zei ook dat hij wel had verwacht een paar keer moeten ingrijpen, hij heeft volgensmij maar een 1 of 2x moeten ingrijpen. Ik ging een keer te ver en toen zag ik niet meer waar ik was. Ik heb hem ook 2 keer geland!

Mooi! Je hebt je eerste herstelling ook voor je. Ook een deel van de hobby [emoji4].

Lijkt me heel goed te klikken met die instructeur. Is vast ook voor hem leuk om een jong iemand les te geven.

Vooral dat je hem al geland hebt is gaaf!

Ik hoop voor mijn instructeur dat hij het leuk vindt om mij les te geven, denk het wel en ik hoop van wel.:D

Ik ben al wat spullen aan het verkopen voor deze hobby.:offtopic:

Het is zeker leuk om je les te geven. Je gaat heel snel en je pakt dingen goed op. Het is leuk om te zien hoeveel lol je hebt tijdens het vliegen. We gaan nu snel met je eigen vliegtuig lessen, dat moet zeker gaan nu ik gezien heb hoe makkelijk je die combat kist door het luchtruim stuurde. Hij is overigens weer gemaakt.
Je bent mijn eerste serieuze leerling en ik leer hier zelf ook veel van. Op onze club zijn geen vaste instructeurs of les programma's. Ik doe dus maar wat mij goed lijkt en jij bent het proefkonijn ;-)

Dat is goed om te horen!

Ik heb de Mini Apprentice S dus dat is met wat harde wind moeilijk te vliegen. Soms rijd ik weleens met mijn vliegtuig door de straat , laatst reed ik op een groot maïsveld, daar zaten nogal wat hobbels in en ik reed iets te hard over een hobbel een toen is er een stukje van mijn kwiklink (zo dacht ik dat je dat noemde) afgebroken. Dat zal ik zo snel mogelijk repareren, dat lukt mij zelf wel. School zit nu te veel in de weg. Werkstuk, volgende week eindtoets van groep 8.

In de bouw van deze Combat heb ik veel geleerd. Ik heb veel positieve reacties gehad en dat maakt voor mij de hobby ook leuker. Ik vind het ook leuk om te zien dat mensen ook enthousiast zijn dat er weer een nieuwe modelbouwer bij is :). Ik vind het ook leuk om te doen, het bouwen en vliegen. Over de Combat ben ik ook heel erg enthousiast, het vliegt zo fijn, het is klein waardoor je het makkelijk kan meenemen, het vliegt ook redelijk snel en dat vind ik ook echt leuk aan het vliegtuig, hij reageert zo snel en dat was echt even wennen na een grote, zware trainer.

Ik ben benieuwd hoe mijn Apprentice gaat vliegen maar ik denk dat het niet zo moeilijk zal gaan vliegen, alleen als het wat meer waait zal het lastig worden maar dat moet ik ook leren.

We hebben bijna de 7.000 views gehaald op dit topic en bijna 300 reacties! Iedereen bedankt voor het volgen van mijn topic! Hij is nog niet voorbij maar we hebben nu al veel views en reacties.:yes:

Hi Ron,

Die syllabus heb ik tijdens de vliegersvergadering van de KNVVL op de kop getikt. Leuk boekje, maar ik moet nog een flink stuk lezen. Heb er al wat nuttige dingen uit kunnen halen.

Finn, ik ben de tekeningen van de Combat een beetje aan het verbeteren zodat hij nog makkelijker bouwt. Dus binnenkort Combat kid V2.0 bij Hill CNC.

Finn, ik ben de tekeningen van de Combat een beetje aan het verbeteren zodat hij nog makkelijker bouwt. Dus binnenkort Combat kid V2.0 bij Hill CNC.

Wauw, waarop baseer je dat dan? Op foutjes die ik bijv. heb gemaakt ofzo?
Mijn foutjes zijn begonnen met lezen Haha[emoji23]

Ik denk het Ron haha!

Laatst bewerkt:
Haha, nee, een paar dingen zaten me al langer dwars. Ik moest alleen even zin maken om er aan te werken. Er vliegen al tientallen van deze Combat Kids rond en van enkele bouwers had ik al feedback gehad waar ze tegenaan liepen.

Finn is alleen proefkonijn wat het lesgeven betreft ;-)

Back