Zo, ben ik weer.
Ik denk dat met iedere verbeterde afstelling de heli weer wat efficienter loopt. Na het tracken van de bladen is er maarliefst 2 minuten vliegtijd bij gekomen.

Ik haal nu 6:55 minuten volgens mijn throttle-triggered timertje. Bovendien vliegt ie nu ook een stuk rustiger en stabieler.
En ik ben inderdaad nog flink aant roeren met de sticks om em op zn plek te houden.

Ik zal dr eens wat expo in zetten zodattie wat rustiger stuurt, want een klein tikje is al genoeg om em zo 2 meter weg te laten schieten. En oefenen natuurlijk he. Ik heb nog nooit een echte heli bestuurd, dus tis weer even van voren af aan beginnen. Tis echt wel heel wat anders dan die sims en lamatjes.
Wat ik nog kan doen om de corona stabieler te krijgen:
- Bladen wegen en balanceren.
- "collars" op de Z-bends monteren zodat er niet zoveel speling op zit.
- Heckrotor uitbalanceren (schijnt VEEL stroomverbruik te schelen).
- De accu ipv op de zijkant, in de JR houder proppen. Een lager CG betekend een langsamer pendule effect.
- Nog een beetje verder verdiepen in de gyro gain settings.
Ik heb et idee dat de heck een beetje laat reageerd op een stoot gas. Komt dat mischien omdat die "delay" functie op 45 staat? Ik meen hier ook al gelezen de hebben dat iemand die gewoon op 0 had staan? Wat doet die delay eigenlijk?
Ik denk ook dat de accus niet nieuw zijn, of juist HEEL nieuw, want met de lader die de pack eerst ontlaad met 0.2C, en dan laad met 0.9C, dan kapt ie em dicht als er pas 1969mAh in is gepompt. En de pack is 2400mAh!
Mischien toch maar es een 4200 pack bestellen ergens? Of zou dat tezwaar worden voor de motor?
Owja, mijn corona heeft een aparte (eigenlijk best wel mooie) brom toon op zn bladen als ie hoverd. Et klinkt eigenlijk bijna net een echte heli. Is dit normaal?

(Ik hoor nu dingen die ik bij mijn kleine heli speeltjes nog niet gehoord heb.

)