Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Laurens: Ja, das waar, ik maak me weer druk om niks. Die jetranger rompen daar kunnen nog wel 2x zoveel accus in.

Tieske: Beetje duur, ik kan dan beter gelijk een hacker kopen. :P

Er is weer wat mail progressie (weer onderaan beginnen met lezen):

Hallo Sven,

Die Nemeth onderdelen zijn speciaal ontworpen voor de Corona en zijn van een soort glasvezel, loeisterk en veel beter dan de standaard onderdelen. De servo's zijn volgens mij wel metal geared en inderdaad de fs 500. De heckservo is van Hi-tec en erg snel. Viegtijd met een 2499 pack is ongeveer 10 min maar lipo's kunnen ook al hebben die niet mijn voorkeur. Gewone packs zijn zwaarder en dus stabieler.

Eur. 725 lijkt mij voor deze versie een nette prijs.

Gr. Mario

Hoi Mario,

Zomaar even komen kijken gaat niet lukken denk ik. Ik woon in Roosendaal.

En de onderdeeltjes klinken behoorlijk lekker, maar ik kan niks vinden over die Nemeth onderdelen. Wat houd dat in? Metaal/alu delen? En de servos, die FS500, zijn die metal geared?

Wat is je vliegtijd ongeveer met een 2400 pack? Als die motor met een kleinere pinion ook nog 3s lipo aan kan, dan zou et helemaal geweldig zijn.

Wat et moet gaan kosten, tsja, geen flauw idee wat dat beestje zo opgebouwd waard is. Ik was zelf aan et kijken voor een nieuwe, en daarmee kwam ik uit op iets van 700 euro.

Grts,
Sven

725 euro voor een gloednieuwe alu corona met tot over zn oren vol met glasvezel upgrades, en 3 stuks 2400 accus (2x 7cell, 1x 8cell) erbij. Lijkt mij een goeie deal, wat vinden jullie? Zonder ontvanger issie iets van 700 euro. Das denk ik ERG netjes voor een nieuwe corona met 401 gyro.

ehhh... ? :P Ik douw mijn corona straks tegen een boompje, en dan mag jij et even doen met je logo 20. Deal? ;) Ik ga eerst een jaartje al stuitered en butsed zelf leren heli vliegen, voor ik aan et heftige CP spul begin. En dat gaat alleen met een corona ben ik bang. ;)

Maar 700 euro voor zon corona vind ik niet zo extreem hoor, zeker niet met accus erbij. Ik vind de prijs alleen wel ERG laag, voor zon uitgebouwde splinternieuwe heli. :P Beetje dubieus, dus daarom leg ik et vraagstuk hier even bij. :P

Tieske: Beetje duur, ik kan dan beter gelijk een hacker kopen.

Tja, alles wat je extra wil hebben kost geld.

Het is trouwens niet mijn idee om een hyperdrive aan te schaffen.

Van de main belt drive weet ik al wat et doet. Ze zeggen dattie daar stiller en efficienter van wordt, en dat je bij een crash geen tandjes meer hoeft te rapen, dus mischien is dit wel een leuke start upgrade omdat et waarschijnlijk een paar main gears gaat besparen

Waar je hier op pagina 9 op doelt is de hyperdrive dus die was je al van plan te kopen.

tieske

Ja, maar niet een custom made. :P De standaard belt is 65 dollar, en dat gaat nog maar net. Maar 85 dollar voor een 2 kleine pulleys en een belt vind ik wat ver gaan.

Maar 700 euro voor zon corona vind ik niet zo extreem hoor, zeker niet met accus erbij. Ik vind de prijs alleen wel ERG laag, voor zon uitgebouwde splinternieuwe heli. Beetje dubieus, dus daarom leg ik et vraagstuk hier even bij.

Ik begin nu toch te geloven dat jij je niet helemaal lekker voelt. :lol:

tieske

Tsja, tis allemaal relatief he. :P Een standaard corona met alleen 3 servos, 240 gyro, motortje en esc, daar zou ik et niet voor over hebben. Maar een redelijk getunede corona helemaal klaar voor gebruik en splinternieuw, INCLUSIEF 3 accupacks, en een hoop spare parts, das toch wat anders. :)

Maar denken jullie dat die prijs een beetje klopt, en dat die knakker niet keihard liegt over nog nooit ermee gevlogen te hebben? (Wie koopt er nou een heli van ruim 800 euro, om er NIET mee te vliegen..)

Je moest eens weten wat er allemaal gekocht word zonder dat 't gebruikt word. Ik zelf vind de prijs beslist niet goedkoop. Het blijft 2e hans.
Of de gast liegt weet alleen de gast zelf en die gaat je dat niet vertellen.
Als je de brief leest zou je zeggen dat zit wel goed want je mag gerust eerst gaan kijken maar dat is geen garantie. In het uiterste geval heeft hij niet eens een heli.

tieske

Hij heeft weer een mailtje gestuurd:

Sven,

Voor eur. 700 krijg je:

De corona met alu frame, zwarte skids, titanium tailboom http://www.rcuniverse.com/forum/m_3052059/tm.htm , carbon vin (horizontaal), Chopper 1 gearbox http://www.chopper-1.org./ , Chopper 1 tailboom bevestiging, Chopper 1 staartvin

Astro brushless motor speciaal afgestemd op de corona (Astro is heel populair in de USA)

1 x Schulze 18.46 K brushless regelaar
1 x Ultimate Bec
2 x Sanyo 7 cellen 2400 Mah
1 x Sanyo 8 cellen 2400 Mah
3 x servo FS500
1 x HI tec 81MG
1 x Gyro futaba gy401
1 x set reserve rotorbladen
2 x reserve tailboom (stock)
1 x extra stuurstang
1 x extra aandrijfstang
1 x wat schroefjes en kleinigheden

Orginele handleiding van alle genoemde zaken

Gr. Mario

Et klinkt allemaal wel heel lekker, maar je maakt me wel n beetje bang over oplichterij.. Zal ik em eens vragen om een foto zonder kap, om te zien offie em ook echt heeft? Of zegt dat ook niks?

Je moet niet bang worden maar alles is mogelijk.
Serieus, het lijkt allemaal in orde te zijn. Een paar foto's is natuurlijk nooit verkeerd. Wat ik over de prijs zei. Als alles nieuw is en in orde is het waarschijnlijk een mooie prijs. Als je iets in een winkel koopt kun je echter makkelijker iets omruilen als iets niet in orde is. Hiermee moet je rekening houden als je particulier koopt, ook al is alles nieuw.

Tieske

Nee, die gast liegt niet. Kom anders eerst ff kijken voordat je wat koopt. Laat hem anders eerst ff keuren door de jullie welbende Remco de Wilde (dutchheli pilot) die woont bij mij in de buurt.

Gr. Mario

Ik bedoel natuurlijk ''De jullie wel bekende''. Ik heb trouwens veel liever dat een koper kan zien wat ie koopt. Dan komt ie later ook niet zeuren. Tsja waarom doe ik er niets mee met een dure heli. Ik denk dat ik te impulsief dingen koop. Heb trouwens ook nog een gloednieuwe ECO 8 met Plettenberg brushless motor, ook met een aantal fraaie hop-ups. Interesse?

Haha, krijg nou wat. Daar is Meneer Mario himself. :D Nou, dat lijkt me wel duidelijk he? :P Lekker kopen die corona.
Mario, geef me nog even de kans om te slijmen bij mijn baas/vader, dan regelen we et wel effe. ;)

Ik hoop dat je begrijpt dat ik n beetje twijfelde wat ik zou doen, met zon marktplaats advertentie. Het is zelfs al op et nieuws geweest dat daar wel eens foute zaken aan de gang waren. Maar nu je zelfs je gezicht op dit forum laat zien, en door een andere piloot naar je corona wil laten kijken als dat nodig is, geeft me weer wat meer vertrouwen in de zaak. ;)

Kom er anders gewoon even naar kijken of vraag Remco, wil geen gezeik achteraf.

Ik snap dat je dr liefst in 1x mee klaar wil zijn, maar tis zon enorm eind rijden. :P 140km heen en 140km terug. Dat loopt flink in de kosten met mijn 1:7,7 lopende auto.

Ik zal eens proberen of remco voor me wil kijken.

Ja, vraag het hem hij woont 15 km bij mij vandaan, ben wel eens bij hem thuis geweest. Heli is gewoon verder in orde. Heb alleen geprobeerd het bladspoor af te stellen. Er zit bij wat ik heb gezegd, heb je de Bret Nemeth links ook gestuurd. De 2 x 7 cellen packs daar heb ik een enkele keer mee gevlogen, met vliegtuig! Maar ja, als je een accu formateert dan is ie al niet meer nieuw toch? dass alles. Kan ook nog wel meer foto's laten zien maar heb liever dat je komt kijken (of remco) Ben zowieso al niet zo gecharmeerd van het opsturen van een heli. Wat als de postbode een kutdag heeft en met jou corona gaat smijten? Maar goed, wil hem best opsturen............

Ja je hebt eigenlijk wel gelijk, 700 euro per post is eigenlijk een beetje riskant. Ik zal proberen of iemand even met zijn zuinige auto wil meerijden om te komen kijken, anders zal et helaas wel moeten met de post.

Ik heb net via de PB aan Remco gevraagd of hij me een grote gunst wil doen. Ik hoop dat hij me zal willen helpen, dan heb ik mischien eindelijk een "lucky break". ;) (En hoeft ik niet meer te "zeuren" in dit topic. :lol:)

zondag beiden naar Utrecht komen, das ergens halverwege.
(Helimeeting 7 mei)

Met de trein kan ook sven, ik haal je wel van t station (utrkrom cs)

Hoi, ik hou hem in ieder geval geen 15 pagina's vast..............

Back