Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Schulze zei:Timing 3: Soft timing (all futures)
DIL-switch # 5 = 1 „soft“ (future-9.xx solderbridge 4 = closed)
DIL-switch # 4 = 0 „not softer“ (DIL #4 = 0 at ‘Land’ & ‘Air-FAI’ / solderbr.3 = open at ‘Land’)
- Motor efficiency is set to lower motor currents
(e. g. for long duration flights with helicopters)
- Recommended when changing from a Lehner to a Schulze speed controller
with a given motor. The rotational speeds coincide more closely with the manufacturers’
stated figures
- Optimum for Astro, Aveox, Bittner, Hacker, Kontronik and Lehner motors
- Not for Plettenberg motors
Schulze zei:Important: If you are using the future as a normal speed controller in your helicopter, you must connect the future’s servo cable to the receiver output which produces the throttle curve set on the transmitter when you operate the collective pitch control.
Freakazoid zei:Kan iemand alsjeblieft even mee kijken in die handleiding?
Zo zou ik ook beginnen.Dat betekend dus dat ie op de volgende DIL-Switch standen moet:
1 = Uit
2 = Aan
3 = Uit
4 = Uit
5 = Aan
6 = Uit
(Uit = richting motorstekkers)
Klopt dat?
tieske zei:Die soft start treed alleen in werking als de motor helemaal uit is geweest.
Freakazoid zei:Maar wat doet die Part Throttle Switching Frequency nou eigenlijk?
Correct. Buitenlopers hebben geen hoge frequentie nodig. Een hoge frequentie kan geen kwaad voor motor en regelaar. Leidt wel tot iets meer schakelverliezen in regelaar. Zoek naar een thread waarin ik gepost heb en de termen 'pwm' of 'pdm'.Aaalie zei:Ron..?? Waar ben je?Freakazoid zei:Maar wat doet die Part Throttle Switching Frequency nou eigenlijk?
Even een poging zonder prof. hulp: De regelaar gaat de fase die hij aanstuurt minder vermogen geven. Dit doet hij volgens mij net als een regelaar voor geborstelde motoren.. hij stuurt een blokgolf. Deze blokgolf heeft een frequentie van 9Khz, of dus die 19Khz. De hogere frequentie is iets zachter voor de motor.