Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Ok, maar je kunt dan dus gewoon 4 en 6 door elkaar gebruiken? Et klonk zo onlogisch. :P

En et bladetracken heb ik ook al gedaan, helaas niet alle trilling eruit vanwege mijn kromme as, maar et vliegt niet echt storend.

Nu ik nog aan et hoveren ben met die 4dots, issie wat stabieler dan met 4+6dots, maar als ik straks gewend ben aan de corona, en ik wil wat meer gaan doen, dan kan ik toch alsnog overstappen naar 4+6? Et gaat erom of de motor dan mischien ineens veeeeel harder moet werken. :P Vliegtijd is nu al zo kort.
 
4 en 6 kan door elkaar gebruikt worden ja, want het resultaat is het gemiddelde.

met 2 maal 4 meer stabiliteit door hogere rotorsnelheid

met 4 en 6 moet de motor harder werken, hoeveel harder ? geen idee ? just try !
 
Freakazoid zei:
Schakelverlies betekend dattie vaker "mis slaat" en dat betekend op zn beurt weer dat er vermogen verloren gaat?

Gelukkig niet. Het is eigenlijk heel simpel... hij schakelt de fase niet 9000 keer per seconde open en dicht, maar 19000 keer per seconde. Dit kost iets meer energie... doordat de fet vaker open en dicht wordt "getrokken" wordt hij gewoon ietsje warmer, dat is je verlies.

Een avond ervoor geladen akku heeft idd merkbaar minder capaciteit, in tegenstelling tot een lipo. Dat is waarschijnlijk je mindere vluchttijd.

Nu proberen zonder koeler, en met kap!


Succes, Gr.A.
 
Er is toch iets mis met de accu of de regelaar denk ik.. Na et vliegen regeld de regelaar terug omdat et voltage telaag is. Maar als ik dan meet, staat er nog 1.18v per cell op. Hoe kan dat? Is dat weer zon raar trekje van NiCD ofzo?
 
Dus? Bij NiCD blijft et voltage onbelast leeg of vol min of meer etzelfde? Lekker makkelijk om te zien of ze nog vol zitten dan.
 
666yeti666 zei:
4 en 6 kan door elkaar gebruikt worden ja, want het resultaat is het gemiddelde.

met 2 maal 4 meer stabiliteit door hogere rotorsnelheid

met 4 en 6 moet de motor harder werken, hoeveel harder ? geen idee ? just try !

volgens mij krijg je dan niet het gemiddelde,maar een partij bladspoor.
 
Mhhhh, je loopt toch niet die nieuwe Corona te verkloten he? Die DIL swiches moet je om te beginnen helemaal niet aan zitten, deze stonden precies goed (advies van Schulze zelf)

Gebruik je om die main gear los te krijgen wel de juiste sleuteltjes? het zijn geen nederlandse imbusjes.

Motor wordt met 60 gr echt niet te heet, moet ie makkelijk kunnen hebben.

Succes, Mario
 
Tsja, op internet spreekt de ene na de andere elkaar tegen. De ene zegt 9kHz, de andere zegt dat de motor zich beter thuisvoelt op 16kHz. Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven.

Ik heb inderdaad het orginele sleuteltje gebruikt, een paar keer doorgedraaid door dr met veel geweld aan te gaan hangen in een poging om et los te krijgen. Steeds weer met de dremel een stukje eraf geslepen, maar bij de 3e keer heb ik t opgegeven.

En ik kan et niet vaak genoeg zeggen, mijn meet apparatuur is maar een heel simpel multimeter diodetje dat ik op de as van die motor gedouwd heb. Het kan dus makkenlijk een stuk hoger zijn. 200'c haalt ie niet dus die magneten trekken et wel, maar dr zit nogmeer in dat motortje dan alleen magneten.
 
@gerard,
"volgens mij krijg je dan niet het gemiddelde,maar een partij bladspoor"

Klonk mij in het begin ook vreemd in de oren, maar dat moet je dus corrigeren met de pushrods naar de swashplate. Dat staat ook in de manual en hoort zo.
 
Tsja, op internet spreekt de ene na de andere elkaar tegen. De ene zegt 9kHz, de andere zegt dat de motor zich beter thuisvoelt op 16kHz. Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven.
Gewoon doen wat in de beschrijving van de regelaar staat. dat is toch duidelijk genoeg.

tieske
 
Tsja, die handleiding kan vertellen dat de wereld plat is. :P Maar als er dan nog een paar opduiken die zeggen dat ie rond of vierkant is, wat moet ik dan? :P

Een motor heeft een bepaalde kHz nodig, ongeacht welke regelaar volgens mij. Dus er kan er maar 1 gelijk hebben.

Bovendien heb ik een beetje mijn twijfels bij de vliegtijden. Als ik de accu aan mijn lader/ontlader hang, komt er soms zelfs nog 400mAh aan capaciteit uit voor mijn lader zegt dattie echt leeg is. Komt dat mischien omdat de accu gewoon te zwak is voor wat die motor eruit trekt, zodat et voltage zo heftig naar de kelder schiet, zodat de regelaar em dicht gooit?
 
Een motor heeft een bepaalde kHz nodig, ongeacht welke regelaar volgens mij. Dus er kan er maar 1 gelijk hebben.
Dat ligt ook aan het toerental dat de motor maakt. Jij motor maakt nog geen 25000 toeren dus die 9 Khz is gewoon goed.

De spanning van een accu kan onder belasting flink inzakken. Zeker als de accu wat slechter word. De regelaar zegt dan dat de spanning te laag is terwijl de accu nog lang niet leeg is. Dat heb je dus goed gezien.

tieske
 
Volgens de berekening haalt de motor 27972RPM op 7 cells, maar dat is waarschijnlijk alleen volgas en zonder belasting?

En de vliegtijd zal waarschijnlijk wel wat beter worden met 3300 packs, door 2 dingen. Meer capaciteit, en door de grotere capaciteit blijft et voltage ook wat langer hoog.

Ik weet alleen nog niet welke accu ik zal kopen. De vapextech packs zijn goedkoop, maar de MPV is behoorlijk bagger, en de stap van 2600 naar 3800mAh bij cheapbatterypacks.com is tegroot waardoor de accu tezwaar wordt of de capaciteit nietveel meer verschild met wat ik nu al heb.

En als ik een nieuwe accu koop, moet ik dan gewoon NiMH nemen, of is er een reden dat er bij mijn corona 3 stuks NiCD packs zaten?
 
Ik zou het wel weten als ik jou was. In ieder geval geen goedkope cellen.
Nee ik zou die lipo eronder hangen, 3 cellen. Desnoods met een kleiner tandwiel op de motor maar ook zonder dat tandwiel had ik dat allang geprobeerd.

tieske
 
Lipo wil ik gewoon niet.. Et past er niet mooi in tenzij je dr 3s3p in douwd ofzo en dan zijn we weer 100 euro verder.

De regelaar is er zoiso niet op gebouwd omdattie pas bij 58.5% van et beginvoltage af begint te kappen, en dat betekend bij 3s lipo dattie pas begint bij 7.3v, en das al bijna n volt telaat.

Bovendien vertrouw ik die motor totaal niet op meer dan 8cells.. Op runryder was er ook al iemand die gewoon uit ellende zn astro 020 verkocht had omdat die op 3s lipo gewoon niet lekker liep.

Dus hooguit 8 cellen packs voor mij, maar meer niet.
 
Sven, als ik jou was had ik allang die Vapextech batterijen genomen, alleen al omdat ze stukken goedkoper zijn, en als ik jou zo zie typen, wil je er niet veel geld aan uitgeven.

Vapextech batterijen functioneren goed voor hun prijs.

Wat jij nu vraagt is een enorm goedkoop pack met uitstekende prestaties. Maar aan een lage prijs zitten nou eenmaal mindere prestaties, maar dit verschil valt reuze mee hoor.
 
Nou, de MPV bij die 3300 vapexjes is een magere 1.12v, terwijl de goedkope celletjes van cheapbatterypacks een ruime 1.18v geven. En als ik met die vapexjes na 75% van de capaciteit alweer aan de voltage cutoff zit, schiet ik dr ook weinig mee op.

Toegegeven, ik heb net gekeken of et kan, en ik krijg dr krap aan 3s2p 4200mAh. aan lipo in.

lipo.jpg


Et steekt een beetje vooruit, maar de kap past er nog gewoon op, dus die crutch kan ik eventueel nog wel verlengen.

Et voordeel is dattie vergeleken met de 7cell 2400 pack 105gram lichter wordt en minstens 26.46watt meer capaciteit aanboord heeft. Maar et nadeel is dat de regelaar et niet vreet en de motor waarschijnlijk ook niet..

MAAR... als er al iemand anders zijn neus gestoten heeft aan die setup, waarom zou ik dat dan nog proberen.
 
Freakazoid

ik vlieg nu al een helle tijd met vapextech 3300 9,6v en die doen het nog steeds goed voor dat geld hoor ik vlieg er toch 15 tot 20 minuten mee dus als ik jou was zou ik het gewoon voor de vapextech gaan

gr imre
 
Wat voor belasting geeft jouw motor? En wat weegt je machine? Dat zijn allemaal factoren die je mee moet rekenen denk ik. :P Als jij met een lekker zuinig motortje en een ultralicht coronatje vliegt, heb je natuurlijk veel minder last van die inzakkende spanning.

Die Sanyo NiCD 2400 dingen zakken 400mAh voordat ze leeg zijn al totaal door hun hoefjes, en dat vind ik vrij waardeloos. :P
 
Back
Top