Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Ik heb mijn IR thermometertje binnen, dus ik dacht laat ik de motor eens testen. Ik heb net even 5 minuten gehoverd op 8 cellen met de kap erop, en na het vliegen was de motor volgens et metertje 66'c en de accu 40'c.

Wat vinden jullie van deze temperaturen?

Waarschijnlijk issie wat koeler op 7cellen, maar dan issie wel n stuk minder krachtig.

Moet ik dan toch eens proberen wat gewicht eraf te halen? (Draden inkorten, Titanium staart toch maar terug bouwen naar alu, horizontale vin eraf halen, accu gripps van de skid af zagen) of heeft dat niet zoveel nut?

Dat is al drie keer gezegd, en ik heb ook al 3x laten zien dat die hele motor al onder de koelvinnen zit. :P

Corona08.jpg

Freakazoid zei:
Dat is al drie keer gezegd, en ik heb ook al 3x laten zien dat die hele motor al onder de koelvinnen zit. :P
het is ook al meer dan TIG keer gezegt dat de motor die temperatuur makkelijk kan hebben... Hell, je hebt zelf de specs van de magneten er op nagelezen! Zeg anders even wat je wel wilt horen, dan zeggen we dat wel
frusty.gif

De magneten kunnen mischien 200'c hebben, maar dat betekend lang nog niet dat de rest van et motortje dat ook aan kan..

Et kan mischien wel tig keren gezegt zijn, maar bij runryder hoor ik hele andere dingen over die astro, dus wat moet ik dan doen.. :(

En et is zelfs 66'c aan de buitenkant.

Tsja, ik zal wel moeten, want ik weet niet meer wie ik nou moet geloven.. Hier roept iedereen et kan wel, maar op runryder roepen ze et tegenovergestelde.. Ze kunnen allemaal wel gaan lopen roepen dat ik niet zo moet zeiken en et gewoon moet doen, maar et is niet hun 80 euro die op et spel staat..

Als die motor bij een buitentemperatuur van 16'c al de 66'c haalt, dan wordt dat ding bij een lekker zomers +30'c dagje al 80'c. Maargoed, dat zal allemaal wel goed gaan volgens sommigen?

Voor mij is het ook niet gratis hoor ;-)

Het is toch je enige optie. Of deze motor erin houden met de kans dat het werkt, of er in houden en demagnetiseren en dus een nieuwe kopen, of gewoon een nieuwe kopen. De laatste 2 opties gaan je toch zowiezo geld kosten.

Als ik dat ding nog kan verkopen nu die nog gezond is, kost et toch op zn minst iets minder. Mischien toch maar sparen voor een Hacker C40-12T motor ofzo.. Heb alleen geen idee waar die tekoop zijn.

Volgens runryder moet et een C40-12T zijn? Of is dat etzelfde? En als er al bij staat dat ze heet worden, is dat dan wel de beste keuze?

Zijn dr mischien leuke motoren die lekker lopen op 3s lipo? Als dr iets goeds zou zijn dat mooi zou lopen op een 3s2p 4400 10C pack, dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Goedkoop en een stukje lichter dan 3300 NiMH.

Ook vind ik et vreemd dat ze zeggen dat die hacker warm wordt in de corona, maar bij de 16/15/3 niet, ookal roepen ze op runryder dat die motor soms ook behoorlijk warm kan worden.

Yeti, volgens mij is de S een kleinere versie dan de L, en dus word de S warmer.

Over het algemeen hebben hackers de reputatie goed tegen de hitte te kunnen. Ik denk dat je voor de corona de volgende opties hebt (zo uit mn hoofd):

Hacker
Neu
Lehner (XL serie, goedkoop)

Lezen !

The C40 series motors have been specially developed for High RPM, High Temperature applications
Available in both "T" (Short) and "L" (Long) versions.

http://www.hackerbrushless.com/motors.shtml

Feigao ia een leuke goedkopere vervanger voor een Hacker.
Voorbeeld :

Hacker B40 = Hacker C40 zonder heatsink

Hacker B40-xx-S = Feigao 380-84-xx-S

http://www.rclineforum.de/forum/thread.php?threadid=114805&sid=3067c4e20f4c8843a1bc47e6c9b84914 :

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo Ralf,

ich fliege auf meinem LMH 120 mit Alu Chassis einen Feigao 380-84-17-S.

Bin von diesem Motor wirklich überzeugt.

Den kann ich nur jedem empfehlen. Neupreis ca. 79,- Euro.

Preis, Leistung absolut Spitze. Auch der Kontakt bzw. die Kundenfreundlichkeit,
absolut empfehlenswert.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Back