Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Freakazoid zei:
Met een Alien canopy ben ik ook al aardig tevreden als dat moet.

Ik vindt niet vaak iets niet mooi, en is dat wel het geval dan hou ik dat ook vaak voor mezelf. Maar DIE IS ECHT LELIJK !!! :mrgreen: Dan nog liever een naked corona (de techniek is ook mooi om te zien).

En betreffende de brushless setup en slijtageverhaal e.d. heeft Sven gewoon gelijk!

Gr.A.

Gerard: Jaja, et "moois" komt pas als ik 10 packs zonder crashen kan leegvliegen. :) Maargoed, die jetranger zal dan wel een droom blijven. Ik koop dan maar een corona met een 16/15/3, en probeer ik et wel te doen met ATV ofzo.

Aaalie: Ja gek he. :D Iedereen die em ziet, vind em oerlelijk, maar die alien hersenpan vind ik dr lekker scifi uitzien. Die enorme puntgok die alle helis hebben, die kennen we zo onderhand al wel. ;) Verder ken ik niet echt boeiende kapjes.

En die Atom fusion motor daar heb ik al zoveel klaagzang over gezien, daar begin ik op voorhand al niet meer aan. :P Ze slijten als gekken, windingen die gewoon van de stator af slingeren en vierkant blokeren (leuk als je op 50 meter hangt!), en ze vreten stroom alsof et niks uitmaakt. :P

Met een 3600 accu vliegt dat zielige hoopje iets van 6 minuten als een natte krant, en dan is et weer op

Freak: met een borstel setup en een lipo pack kom je zeker ook aan goeie tijden. Een corona verbruikt echt te weining om volop voordeel te hebben van een brushless. Voor vliegtijd moet je bij lipo's zijn, voor <30A gemiddeld voldoet en brushed zeker.
Vergelijk het even met een piccolo of andere micro heli. Die vlieg ook maar 5 min met een 600 Nimh cellen maar gaat met de meest simpele lipo naar het kwartier. doe je er een brushless op komt er amper 5 minuten bij.
Heb je echt nergens in een 540motor liggen. Of een modelbouwkennis waarvan je er één kan lenen.

TM

Ik heb zoveel slechts gelezen over borstelmotoren in de corona, dat ik daar niet aan wil beginnen. Ik heb nog geen enkele lange vliegtijd gezien van een borstel corona, en dat heeft vast ook wel een reden. Dr was zelfs een topic over op runryder met mensen die hun vlieg tijden posten, de borstel vliegers zaten tussen 6 en 8 minuten, en alles dat op borstelloos vloog, had minimaal 12 tot zelfs 45 minuten. Naar borstelloos gaan, doe je dus schijnbaar niet voor niets. ;)

"als je daar al niet uit komt, dan kun je beter met sesamstraat puzzels gaan spelen"

Als jij het zo goed weet, waarom stel je dan zoveel vragen hier op het forum :-)

"we zullen wel zien welke van onze coronas straks beter vliegt"

Ik ben benieuwd of jij straks uberhaupt een Corona hebt ......

succes ....

Als je zegt dat je dr al niet uit komt om een brushless motor erin te bouten ipv een borstelmotor, dan kom je niet niet slim over vind ik hoor. :P Et enige verschil tussen borstel en borstelloos, is 1 extra draadje.

Meen je dat nou, goh dat wist ik echt niet hoor !!!
Maar goed , ik heb dan ook pas
- Diablotin met een AXI4130/16
- Extra fliton met een Hacker A30-28s
- Trainer met een Typhoon 29/12/10
- Free met een AXI2212/20
dus tja, waar praat ik eigenlijk over ......

Weet je wat ? Je zoekt het maar lekker zelf uit !
Ik wens je succes met het afblaffen van mensen die je proberen te helpen.

Zo knap zeg, je hebt al duur vliegtuig speelgoed, nou dan weet je natuurlijk alles al over helicopters he? ...

Als je dat al wist, wat zeur je dan dat et met brushless moeilijker is..

Maargoed, ik heb jouw hulp niet nodig, en al helemaal niet in die toon die jij vaak aanslaat als mensen je woorden niet in 1x slikken. Je bent kwa helicoptervliegen net zo ver als ik (mischien zelfs nog iets minder ver..), en wat jij met google kan vinden, kan ik ook met google vinden, dus laat mij lekker mijn brushless coronatje samenstellen met hulp van de jongens die hier al jaren met helis vliegen, en blijf jij lekker met je eigen 2ehands borstel beestje bezig, dan hebben we iig geen last meer van elkaar..

+700 euro uitgeven aan een model is nog heel wat voor mij, dus wil gewoon graag alles tot in de puntjes op papier hebben voor ik met geld ga gooien, zodat ik iig. goed vanstart kan inplaats van een hoop gepruts door overhaast kopen.

Dat komt "volgens mij" , ( wat dat dan ook waard moge zijn) . Omdat de meerderheid eerst overstapt naar borstelloos dan pas naar lipo's.
Brushless setje is meestal ook goedkoper dan enkele lipo's + eventueel lader.
Denk aub maar eens na over die micro heli stelling ivm vliegtijden.
Als je van brushed overstapt naar brushless werk je op 10a15% extra motorrendement.

rekenwerkje
2 cellen lipo 4400mAh weegt 225gr (rc-technics )
7 cellen 3600 weegt 500gr (+- 70gr cel )

Dat geeft op het totaal gewicht van de heli +-1400
gram tov 1200 gr is een verbetering van 15%
aan mAh geeft dat 4400/3600 nog eens 19%
dan kom je op 34% totaal verbetering.

Ik heb met 2s gerekend omdat dat dichter bij 8.4 ligt dan 11.1 v. Ga je voor 11,1 heb je wat meer power om te klimmen, maar headspeed ga daar niet met kunnen maken of je gaat hoger en hoger en hoger.
( dom gokje = Met 3s ga je op 1/3 stick hoveren met 2s op 2/3 stick )

TM

Mesdaght:
Das al wel n hele verbetering, minder gewicht betekend gewoon minder belasting waardoor de motor et minder moeilijk heeft. :P Maar et fijt blijft gewoon dat borstel motoren onefficient en slijtgevoelig zijn t.o.v. brushless.

Dus als ik et al zal moeten kopen, is et is toch eigenlijk verstandiger om gewoon direct naar een lekkere brushless te stappen, inplaats van eerst een regelaar en n accupack te kopen voor de stock set, en DAARNA pas door te groeien naar brushless (weer een nieuwe accu/esc/motor)?

De 3s lipo packs heb ik zelfs al liggen, dus mischien is het zelfs goedkoper om een brushless start te maken?

Ik snap alleen niet waarom er zoveel mensen zeggen dat er bij 8cell al een heatsink op de mega 16/15/3 moet, en een gat in de canopy, terwijl dr schijnbaar ook al eentje vrolijk op 3s rond vliegt, bij runryder. :hammer:

zucht weer een draadje, of iemand, die ontspoort.

Kijk Freak er gaat niemand je de perfect setup kunnen geven. Net omdat die afhangt van persoon tot persoon. Maar je wel luisteren, lezen en googlen.
En als je 700 voor een model echt te veel vindt zou ik toch een brushed setup proberen te vinden dan kom je er met 50+50 voor een motor en regelaar vanaf.
En probeer aub wat vriendelijker te zijn...

TM

ERG mooie rompjes, das nou precies wat ik graag wil. Maar helaas niks tevinden op die site over zn setups.

Je kan ze emailen ivm die setup .
Rompjes van causeman moet je van ebay halen. Om de 2-3maand gooien ze ze een aantal op. Voor 30a50euro heb je er dan één.

mestdaght:
Eigenlijk wel raar dat niemand de perfecte setup kan geven. Runryder zit vol met mensen die blij zijn met hun corona setup, maar als je dan wat vraagt, hoor je dr niks meer van. En ik vind 700 niet teveel, ik wil alleen waar voor mijn geld. :P Als ik met 700 euro een heli in elkaar moet zetten met een beetje nattevingerwerk, dan loopt et mischien uit op 1 grote dure puinhoop, en dat zou ik doodzonde vinden. Dat snap je hoop ik toch wel?

En als iemand tegen me begint te snauwen, dan kunnen ze een snauw terug verwachten, zo simpel is dat. :P

En ik heb meneer Causemann net een mailtje verstuurd. Ben benieuwd wat die tezeggen heeft. Mischien komt daar et ultieme andwoord wel uit. ;)

Freakazoid zei:
Maargoed, ik heb jouw hulp niet nodig, en al helemaal niet in die toon die jij vaak aanslaat als mensen je woorden niet in 1x slikken.
Ik ken er geloof ik nog zo'n eentje :roll:
Je moet eens wat minder defensief ingesteld zijn Sven. Misschien bedoelen mensen het niet zo slecht zoals jij het voelt.

Das helaas t nadeel van een forum, Satoer. Je ziet elkaar niet, en een emoticon wordt al snel vergeten.

Iemand vertelde me net dat ik mischien een losse BEC nodig heb. Klopt dit?

En verder, Heeft iemand hier ervaring met de Align regelaars? Ze zijn de helft goedkoper dan de phoenixjes van CC.

Causemann stuurde me net een mailtje teurg met welke setup hij gebruikte in zijn jetranger corona.

Zijn antwoord was een HT LRK 350/12 met 10 cellen 2400.
http://www.high-torque.de/catalog/p...17064&osCsid=ab09b18c3cf34d8dc6e2a6c8755a8100

Zo tezien een mooi motortje, dat zelfs een ingebouwde koelling schijnt te hebben. Ze beweren zelfs dattie bij full load maar 20'c blijft.

Hier wordt zelfs info gegeven over wat voor reductie je moet nemen: *klik*
Motor: HT 350/12-12W 10P
2500KV
Reductie: 6-7:1
Cellen: 6-10 x 2400
Verbruik:13 A

Hij lijkt me namenlijk een beetje krap aan. Hij vreet maar 13A, en de KV lijkt me een beetje laag, maar ik kan et natuurlijk mis hebben.

Wat denken jullie dr van?

Ik heb nu net de Carbooon cp echt een meesterlijke heli.
MAAR de main roters GVD 25 pleuros per set. EN die zijn snel stuk.
Het is gewoon een houtje met een heel dun krimp kousje die bij alleen het vliegen al stuk kan gaan,
ERG slecht en duur dus.

Weet iemand waar ik die main troep beter kan halen misschien???

Voor de rest vind ik de Carbooon echt een sterk staaltje werk hoor!!

Back