Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Freakazoid zei:
Hij lijkt me namenlijk een beetje krap aan. Hij vreet maar 13A, en de KV lijkt me een beetje laag, maar ik kan et natuurlijk mis hebben.

Wat denken jullie dr van?

Zou je geruster zijn als hij zei dat hij 30 A continu verbruikt misschien;) . Zo weinig mogelijk verbruik is toch wat iedereen wilt ;).

Kijk, nu noem je bvb een motor die al meer aan m'n smaak voldoet. Zoals je gezien hebt moet je dus wel riemaandrijving gebruiken, voor de lage overbrenging. Minder geluid en riemaandrijvingen zijn vrij efficient als de overbrenging klein is. Zal veel koeler draaien en mega, en vooral veel minder lawaai.

Een 350-12 stator is een aanzienlijke motor hoor. 250 watt zeker, dus echt wel 3 keer zo sterk als een 540. Vind het zelf een vrij grote motor voor een corona. Als die niet voor je voldoet zal geen enkele motor dat. Ik gebruik een 350-30 (2.5 keer zo groot) met gemak op 900watt. Bovendien is de koeling van een buitenloper beter dan die van een binneloper. De buitenkant wordt ook niet zo warm, dus dat voel beter aan ;). Eventueel ka je nog altijd een processorkoelertje op de as koppelen, heb ik bij de mijne ook gedaan.

Sven, het is duidelijk, het is dit of die "zwaardere" mega die je zelf al aangaf. de 16/15/3 of 16/15/4 zou ik echt niet doen, ik heb zelf ervaren hoe moeilijk die het hebben op een corona, en dan nog zonder canopy.

Met de andere grips kan je enorm veel regelen.

Niels (btw, dat zelfbouw daar doelde ik nie echt op als ik zei dat mega niet zo m'n smaak was...)

oh, eneuh, elke lrk die de naam 350-12 heeft, 10P en hetzelfde aantal wikkelingen kan je gebruiken hoor, hoeft niet echt HT te zijn (aldat dat wel het makkelijkste zal zijn.)

Niels

Hij staat tekoop als een ECHTE corona motor, dus dat moet eigenlijk wel goed zijn. Wat voor regelaar heb ik hiervoor nodig?

En tsja, ik vind 13A nogal weinig eerlijk gezegt. Zoveel vreet mijn Fietsbel namenlijk ook. ;) Als die motor 13A in vlucht trekt, zou ik bijna al met 3s1p kunnen vliegen ipv 3s2p. ;)

Wel jammer dat et weer zo duur wordt, maarja, dan heb ik wel et neusje van de zalm denk ik. :P Dan maar een 240 ipv. een 401.

Wordt die motor soms alleen daar bij die winkel gekocht als een soort van huismerk ofzoiets? Of ken je nog andere winkels, wellicht in nederland?

- Sven

mijn logo 10 trekt "maar" 18-20 Ampere in hover. Dus 13 A voor zo'n kleine heli is helemaal niet gek.

Ow, lekker! Dan zal die wel een formidabele vliegtijd geven op 3s2p 4400mAh. :D Of zou dat tezwaar worden voor die motor? :P

En met die motor heb ik ook wel een goed klimvermogen neem ik aan?

Je vraagt alleen maar om speculaties hier. Niemand op dit forum heeft ervaring met die motor. Zoek even op runryder of rcgroups naar gebruikers ervaringen.
Tadango zei:
haha. 13A bij hoeveel volt en 18-20A bij hoeveel volt ;) Totaal vermogen is waar het om gaat.
oh ja... oeps :oops:
Even vergeten dat die corna op 3s gaat.

Je moet zorgen dat het gewicht hoog genoeg (ja hoor je leest het goed) blijft, dus zeker geen lichter pakket nemen. Minimum het gewicht van 7 subc's (350 gr). Ik vloog gewoon met 4c lipo's (lekker goedkoop).

Niels

Bij elkaar weegt mijn 3s2p 4400mAh pack zon 355 gram, dus dat zou precies uit moeten komen. :P

Alleen vraag ik me wel steeds meer af, of die enorme packs wel in de heli zullen passen. :P Et zijn namenlijk behoorlijke vuisten (2 keer 102 x 33 x 28mm)

Hier wordt zelfs info gegeven over wat voor reductie je moet nemen: *klik*
Motor: HT 350/12-12W 10P
2500KV
Reductie: 6-7:1
Cellen: 6-10 x 2400
Verbruik:13 A

Ziet er interresant uit deze motor. Alleen heeft deze motor niet 2500 KV maar 1800 KV.

De reductie die je zo leuk vind moet je dus wel laten maken. De standaard hyperdrive is 11:1 maar voor 20 dollar extra maken ze hem zoals je hem wil hebben.

Tieske

Staat gewoon bij de gegevens van de motor. Wat jij gezien hebt is het toerental op de rotorkop dat die meneer aanbeveelt.

tieske

Hmm, een reductie laten maken.. dat lijkt me niet zo geweldig eerlijk gezegd..

Ik heb trouwens ook nog een corona aangeboden gekregen, die al behoorlijk is uitgebouwd, en er is, naar eigen zeggen, nog nooit mee gevlogen.

Hier is et mail gesprek tot nu toe (Onderaan beginnen met lezen!!):
Hoi Mario,

Zomaar even komen kijken gaat niet lukken denk ik. Ik woon in Roosendaal.

En de onderdeeltjes klinken behoorlijk lekker, maar ik kan niks vinden over die Nemeth onderdelen.
Wat houd dat in? Metaal/alu delen?
En de servos, die FS500, zijn die metal geared?

Wat is je vliegtijd ongeveer met een 2400 pack?
Als die motor met een kleinere pinion ook nog 3s lipo aan kan, dan zou et helemaal geweldig zijn.

Wat et moet gaan kosten, tsja, geen flauw idee wat dat beestje zo opgebouwd waard is.
Ik was zelf aan et kijken voor een nieuwe, en daarmee kwam ik uit op iets van 700 euro.

Grts,
Sven

Tsja, ik hou niet van half werk en neem altijd de beste onderdelen. Helaas koop ik soms te snel iets en krijg daar later weer spijt van. Ik woon in Didam bij Arnhem. De vraagprijs zonder zender, tsja wat had je zelf gedacht?

Gr. Mario

Hoi Mario,

Zo zeg, die is al flink uitgebouwd!
Wat is je vraagprijs voor dat hele gebakje, zonder zender?
En waar woon je? Mischien dat ik dan wel eventjes kom snuffelen aan dat coronatje. ;-)

Grts,
Sven

Hallo Sven,

Tsja, ''waarom heb je er niet mee gevlogen'' Was het ooit nog eens van plan (heb altijd vliegtuigen gevlogen) maar het komt er niet van. Ik heb ook nog een nieuwe brushless Eco 8 staan, ook nooit mee gevlogen. Maar nu de setup van de corona:

1. Hij is niet van hout, gelukkig niet;
2. Astro brushless motor, speciaal voor de Corona;
3. Breth Nemeth titanium staartbuis (kost alleen al USD 100);
4. Breth Nemeth gearbox, supersterk;
5. Breth Nemeth staartbuis bevestiging, eveneens supersterk;
6. Breth Nemeth tailfin;
7. Carbon horizontale vin;
8. Futaba GY401 gyro;
9. Servo's FS500 op de staart een snelle HI-Tec
10. Accu's 2 x Sanyo 7 cellen pakket 2400 Mah, 1 x Sanyo 8 cellen 2400 Mah
11. Goed landingsgestel, niet die vieze standaard
12. Veel reserve onderdelen
13. Regelaar Schulze 18.46K Brushless

Wellicht ben ik nog wat vergeten.
Tsja de ook nieuwe FX18 met carbonlook pult en uitbreidingsschuif voor de gyro zodat je deze ook onder het vliegen kunt bedienen.

Je mag overigens ook best eerst komen kijken hoor.

Gr. Mario

Hoi Mario,

Waarom heb je dr nog niet mee gevlogen?
Heb je mischien wat meer info over je corona?
Issie van hout? Welke motor heb je? Wat voor accus zitten erbij?
Kortom, kun je even je complete setup opgeven? :-)

Groetjes,
Sven

Hallo Sven,

Er is niet mee gevlogen, alleen de rotorbladen hebben gedraaid om het e.e.a. af te stellen. Het is gewoon echt een hele mooie corona met een goede brushless motor en veel hop-ups. Eventueel wil ik hem wel verkopen zonder de zender.

Gr. Mario

Hoi,

Hoeveel is er met die corona gevlogen? Dn doe je em ook weg zonder zender?
Ik heb zelf al n fatsoenlijke computerzender liggen, dus das zonde vant geld.

Grts,
Sven

Wat denken jullie daar van? Hij vraagt MET zender iets van 800 euro, maar die hoeft ik natuurlijk niet, ik heb een mooie MC-19. ;) Wat zou dit waard zijn, en zou et wat zijn? Of denken jullie dat dit stinkt naar nep/gelul?

Wat de reductie betreft.
Je kunt de motor dus niet gewoon in de standaard corona gebruiken.
Je haal die overbrenging niet door het tandwiel van de motor te veranderen.
Je bent dus verplicht om een hyperdrive aan te schaffen. Nu is de standaard hyperdrive 11:1 dus je moet ook nog een apparte laten maken.
Is verder geen probleem natuurlijk als je er vantevoren maar rekening mee houd.

tieske

Sven, gaan er na 13 pagina's en div mensen tegen je in t harnas gejaagd te hebben nog spijkers op koppen geslagen worden?

Deze draad verdient bijna de prijs als je groottse zeurdraad!

Het maakt echt niet uit of hij nooit gevlogen is. Als jij met 700 euro klaar wil zijn zou ik er gewoon voor gaan.

tieske: Waar heb je die hyperdrive dingen gezien?

Niek: Zeuren en dingen uitpluizen is iets heel verschillend.. Ik wil gewoon niet blind in et diepe spingen en maar zien hoe et afloopt. En je eerste post in 1 van mijn topics is gelijk weer een klaaglied... Moet dat nou?

Laurens: Mja, voor 700 euro een corona met 401 en een lading upgrades.. tis wel ERG verleidenlijk he? :P Maar ik ben eigenlijk niet zo kapot van die accupack die je onder tussen et landings gestel moet hangen. Daar kun je later geen body meer om hangen toch? En ik moet eerst es uitvinden welke astro hij gebruikt, en wat de specs daarvan zijn. :P Want als dat ding ook zo warm wordt als een mega, of een slechte flight time presteerd, dan weet ik niet of ik et wel zal doen.

Ik heb effe gegoogled, dit moet em wezen:
http://www.aeromicro.com/Catalog/as...or_for_corona_helicopter__803hcm__1930589.htm

En hier halverwegen staat ie dr ook bij: http://www.helihobby.com/html/motors.html
- Corona: 4 Turn, 3330 RPM/V 300Wats 803HC, 35A

En nog effe een data sheet:
http://www.battlepack.com/803V.pdf

Wat vinden de experts hiervan? ;)

Makkelijk aan te passen toch? Als je er een romp omheen hangt moeten er zowiezo aanpassingen aan gebeuren. Bovendien is het waarschijnlijk een ruimvallende romp.

Back