N
niels polfliet
Guest
Freakazoid zei:Hij lijkt me namenlijk een beetje krap aan. Hij vreet maar 13A, en de KV lijkt me een beetje laag, maar ik kan et natuurlijk mis hebben.
Wat denken jullie dr van?
Zou je geruster zijn als hij zei dat hij 30 A continu verbruikt misschien

Kijk, nu noem je bvb een motor die al meer aan m'n smaak voldoet. Zoals je gezien hebt moet je dus wel riemaandrijving gebruiken, voor de lage overbrenging. Minder geluid en riemaandrijvingen zijn vrij efficient als de overbrenging klein is. Zal veel koeler draaien en mega, en vooral veel minder lawaai.
Een 350-12 stator is een aanzienlijke motor hoor. 250 watt zeker, dus echt wel 3 keer zo sterk als een 540. Vind het zelf een vrij grote motor voor een corona. Als die niet voor je voldoet zal geen enkele motor dat. Ik gebruik een 350-30 (2.5 keer zo groot) met gemak op 900watt. Bovendien is de koeling van een buitenloper beter dan die van een binneloper. De buitenkant wordt ook niet zo warm, dus dat voel beter aan

Sven, het is duidelijk, het is dit of die "zwaardere" mega die je zelf al aangaf. de 16/15/3 of 16/15/4 zou ik echt niet doen, ik heb zelf ervaren hoe moeilijk die het hebben op een corona, en dan nog zonder canopy.
Met de andere grips kan je enorm veel regelen.
Niels (btw, dat zelfbouw daar doelde ik nie echt op als ik zei dat mega niet zo m'n smaak was...)