Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Als je een motor hebt die 't maar net aankan dan is een te groot tandwiel en de ATV verlagen een lapmiddel.

Onzin. Als een motor het niet aankan moet het tandwiel juist KLEINER.

Met een groter tandwiel geeft de motor per omwenteling meer afstand door aan de hoofdrotor, die dan meer rpm draait. Dat kost MEER vermogen.

pion verkleinen is een optie.
Maar een te hoog toerental op de kop door 3 cellen lipo's accu's kan niet. Je gaat toch nooit over het toerental dat je ook met 7~8 Sc cellen zou hebben.
Doe je het toch eindig je ergens op een paar 100M hoogte met een zwart stipje. FP remember.

Ja maar met forward flight gooi je je RPM toch ook omhoog naarmate je vaart maakt?

En is et trouwens verstandig om gelijk maar een beltdrive op te trommelen voor de staart? Of andere upgrades die em VEEL lekkerder laten vliegen?

Ik ben weer een paar paginas verder op runryder, en dit kwam ik tegen:

I just finished my Corona Heli and had to say it flies! This Corona is great as far as ease of flying. My bird is set-up With Hs 81 mg's on swash HS 81 on tail Mega 22-20-3 with a CC Phoenix 35, Thunder power gen1 3s3p battery, and gy240, weighing in at 41 oz after hovering for over 25 min I decide to bring it in and charge the Battery. All I have to do now is get the tail to lock in and I will be set.

Das bijna helemaal de setup die ik wil nemen. :P ook 3cell lipo, dezelfde gyro, en zelfs de servos zijn nog t zelfde.

Maar 25 minuten hoveren? :?:? Das wel veel zeg!

25 minuten is normaal voor een 5.5cc heli.

Als ik jou was Sven zou ik gewoon eerst standaard gaan vliegen en dan voor jezelf bepalen wat je gaat upgraden.

Eerst standaard gaan vliegen zou net zo goed een bak geld kosten, omdat ik dan ook een regelaar moet kopen, en n nieuwe accu, en die vliegtijden van gemiddeld 5 a 6 minuten vind ik ronduit triest, dus weet ik van tevoren al dat ik die motor setup niet wil.

Ah op die fiets. Mja dat kan wel. :P

Van de main belt drive weet ik al wat et doet. Ze zeggen dattie daar stiller en efficienter van wordt, en dat je bij een crash geen tandjes meer hoeft te rapen, dus mischien is dit wel een leuke start upgrade omdat et waarschijnlijk een paar main gears gaat besparen. ;)

een belt efficienter? Over het algemeen is een belt minder efficient. Wel stiller en crashbestendiger.

Mja, de main drive heb ik t over. Die staart belt is waarschijnlijk ook niet zo dom, maar waar gaat die band langs, als er in die staart een stel lagers zit ingeklonken? Als et aan de buitenkant zit, dan vliegt die dr geheid iedere keer af volgens mij.

De staartaandrijving werkt perfect bij de corona, en is zeer stevig door de grote tandwielen. De as naar achter is efficienter dan de belt drive. Zou eerder een belt op de main zetten, maar let op want de reductie is minder.

Het rotortoerental opdrijven kan met andere grips te zetten. Met een 4 en een 2 dot grip vliegt hij bvb veel sneller door het hogere toerental.

Zeggen dat CP beter tegen wind kan is onzin. Ik vlieg met m'n corona wanneer de .30 ers niet meer durven :) . wel zwaar genoeg houden.

Niels

Dus jij vind dat ik gewoon lekker stock tail moet gebruiken voor de corona? Die lange as zorgt niet voor trage reactie op de heck (door lengte torsie)? Een kleinere reductie geeft niet, want ze roepen hier toch al dat ik een grotere spur zal moeten gebruiken als et RPM te hoog is. :P

En ik was even vergeten dat je ook nog n boel kunt doen met grips. :P Ik kan dus nog alle kanten op.

Dat je met een corona durft als .30ers niet meer willen, komt denk ik doordat die corona et allemaal wel overleeft als et fout gaat. Is een 3s2p 4400 accu van 330gram genoeg gewicht?

Ik moet nu alleen nog even uitzoeken wat nou et beste motortje is. :P De Mega 16/15/3 is wat goedkoper, maar ze zijn eigenlijk bedoeld voor kleinere CP helis en ze schijnen nogal heet te worden in de corona, en ze mogen volgens mij maar iets van 8 cell packs hebben, anders worden ze overbelast. De 22/20/3 is wat duurder en groter ook denk ik, maar of het veel verschil is met die 16/15/3, dat weet ik niet, want volgens google hoort ook deze motor met 8 cellen gebruikt te worden.. Et probleem met die mega motortjes en 3cell lipo is voornamenlijk oververhitting denk ik.

De Mega 16/15/3 is wat goedkoper, maar ze zijn eigenlijk bedoeld voor kleinere CP helis en ze schijnen nogal heet te worden in de corona, en ze mogen volgens mij maar iets van 8 cell packs hebben, anders worden ze overbelast

Als je steeds op 't zelfde terug valt kom je nooit een stap verder. Hoe kom je er bij dat de motor maar met 8 cellen gebruikt mag worden.
Kijk even op www.megamotorusa.com wat de fabrikant van de motor er van zegt. 3s is helemaal geen probleem.
Megamotors spreekt van 16 cellen maximaal.

tieske

Ja maar er lopen al veel mensen te jammeren dat die motoren 100'c worden met maar 8 cellen en een standaard corona. Wat moet dat dan wel niet worden als ik dr nogmeer volt tegenaan gooi met een zware body eromheen. :?

Even een voorbeeld.
Als je de motor met 10 V gebruikt en hem dan erg zwaar belast zal de motor warmer worden dan wanneer je hem met 15V gebruikt maar tevens heel weinig belast.
Als je dus een te groot tandwiel gebruikt moet de motor meer presteren dan hij eigelijk kan en zal daardoor dus warm worden.
Het kan dus zijn dat de motor te licht is voor de corona en daardoor te warm wordt. Er zijn echter zoveel positive berichten dat ik dat ene negative bericht naast me neer zou leggen.
Mijn motor word trouwens ook warm dus ga ik er niet met mijn vingers aan net na 't vliegen. Ik vind dat warm worden niet zo'n probleem en zelfs normaal. Zolang 't maar niet TE warm word. Motortje moet toch wel enkele jaren meegaan.
Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat je de mega16/15/3 moet kopen al zou ik er zelf wel voor gaan. Als jij een motor vind die nog beter geschikt is voor de corona is dat mooi meegenomen.

tieske

Ja heel veel goede berichten, maar op die 21 runryder paginas ben ik er echt bar weinig tegen gekomen die die motor daadwerkenlijk op lipo hadden vliegen. Bijna allemaal 8 cellen.

En ik MOET gewoon eerst weten welke combinatie werkt, VOORdat ik dr mijn zuurverdiende centjes in ga pompen. Met spul als dit kan ik niet zomaar zeggen "Ik koop et wel, en of et werkt dat zien we nog wel".

Ja heel veel goede berichten, maar op die 21 runryder paginas ben ik er nog niet 1 tegen gekomen die die motor daadwerkenlijk op lipo had vliegen. Allemaal 8 cellen.

Als de corona met 8 cellen goed vliegt betekent dit dus dat ze een goed toerental op de kop hebben.

Als jij een hogere spanning wil gebruiken, (3s ipv 8cellen) wat overigens geen probleem voor de motor is, dan word 't toerental op de kop hoger, waarschijnlijk te hoog.
Dat is dan gewoon een kwestie van iets minder gas geven zodat 't toerental 't zelfde is dan met de 8 cellen. Of als 't kan en kleiner tandwiel.

Om te voorkomen dat je toch te veel toeren kunt maken is het eerder besproken ATV geval van toepassing.

tieske

Back