Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Jammer dattie dr geen info bij zet over zn heli, zo heb je dr net zo goed niks aan. Zonder pinion maat, bladgrip maat, accu, en vlieg gewicht, weet ik niet of et enigzins lijkt op wat ik hier heb staan. En helaas is mijn duits te belabberd om met dat volk te communiceren. :( Is er hier mischien iemand met een knobbel voor duits, die lid is op dat forum, die mischien voor mij aan die meneer Hape wil vragen wat zijn heli weegt/gebruikt?
beg.gif
Ik heb et eens geprobeerd met zon internet vertaler, maar die gasten snapte dr helemaal niks van.

Wel fijn dat ik niet perse aan de hackers moet, want tegen die prijs van 160 euro, zat ik behoorlijk op te hikken. Voor 79 euro een goede corona motor vind ik een stuk beter, dan kan ik mischien zelfs eens kijken of die astro in mijn 1:10 buggy of mijn boot ofzo kan. :P

Ik denk dat ik nog meer mensen in dat topic zie, die blij zijn met die feigao motor, klopt dat?

Met google lukt et ook al niet echt om wat info te vinden over de Feigao 3808417S. Weet iemand waar die motortjes verkocht worden?
 
http://www.lipoly.de/modellbau/motoren/feigao/fg38084.html
Dit issem dus?

Ik heb wel nog n hoop info nodig voor ik hier aan begin.
- Pinion T maat.
- Blad grip maat.
- Accu type/formaat.
- Aanbevolen vlieg gewicht.

De motor is zo tezien dubbel zo zwaar als de astro 020, dus dat betekend vast ook meer volume om de hitte kwijt te kunnen. :P Wel zou mijn corona met 8 cellen en deze motor al kort aan de 1550gram gaan wegen. :P
 
Hey Sven,

Stuur eens een mailtje naar eheli.nl. Hans kan je beslist die motor leveren, waarschijnlijk beneden de 7 tientjes (de lange versie van die motor kost bij hem slechts €59) .
Het zou me niet verbazen als hij hem nog heeft liggen ook, niet alles staat op zijn site namelijk.
(En hij spreekt en leest Nederlands :wink: ).

Succes, Gr.A.


ps. zelf gebruik ik een Feigao (Hacker B50 formaat) op mijn Logo, en ben hierover goed te spreken.
 
laurens zei:
LMH 120, Feigao 3808417S, Jeti 40, 10er Ritzel
3 Grad Blatthalter, 3 x HS 81MG, GY 240, 3s2 Lipos
Is dit de setup van die meneer die dr gelukkig mee was? Ritzel, wat is dat (want de vertaler kent et niet)? Ik vermoed dat dit de pinion maat is? Er staat trouwens wel 3s2p lipo! Daar ben ik HEEL blij mee. De bladhouders heb ik al op 3dots, dus dat zit ook al lekker. :) Ik vraag me wel af hoeveel ampere die zal trekken met een corona in hover. Maar dat zal niet veel zijn denk ik, omdat er bij die motor specs 24A als MAX stroom staat.

En Aaalie: Bedankt, ik had al op eheli zitten kijken, maar weer net niet die motor die ik zocht natuurlijk. :P Maar ik zal Hans eens mailen, als ik voor 60 euro vrolijk 15 minuten kan kachelen op een heerlijke 4200 pack, dan ben ik zielsgelukkig en hoeft ik hier niet meer over hitte te "zeuren" ;).

Yeti, jij uitteraard ook weer bedankt. :P Ik was niet zo gelukkig met die peperdure hacker als enige uitweg voor een goed werkende corona, maar als mensen in duitsland (dus zelfde vliegklimaat) gewoon gelukkig zijn met zon goedkope feigao, dan ga ik natuurlijk niet zon kwak uitgeven aan hacker spul. :)

Alleen wel weer een nieuwe regelaar omdat die schulze geen lipo aan kan (ookal beweren ze van wel), maar dat geeft niet als die motor zo goedkoop blijkt te zijn als aaalie doet vermoeden. Die astro houd ik dan wel voor iets anders. Hij zal et vast een stuk beter doen in een 500size E-zwever ofzo.
 
Ja, ik zie et nu ook net, et staat gewoon in zn onderschrift.. :oops: sorry sorry sorry.

Maar ritzel is dus tandwiel neem ik aan? :P

De vertaler doet engels <-> duits, en daar kreeg ik et volgende:
Pinion: Treibrad
Gear: Gang
Cog: Zahn

Ritzel kende die niet. :P

Lang verhaal kort, ik moet dus zorgen voor:
- Feigao 380-84 17 S.
- 10T tandwieltje.
- 3-dot blad gripps
- 3s2p lekkere lipo.

Zou een 3s2p van 2200mAh. 8~10C cellen goed genoeg zijn? Dan heeft hij 35A continue tot zijn beschikking. Als dat kan, kan ik dr gewoon lekker mijn Twinstar 2 pack in doen. :)
 
Laurens:
Moah, alsie op zn kop et lange gras in schiet en daarbij zn regelaar los gooit van de ontvanger, kan et wel eens n probleempje zijn.:yes:
Maar dat is natuurlijk maar een doemscenario, op zon manier kan alles kapot. :)

Tieske:
In de handleiding staat dat de schulze future 18.46K de kraan dicht begint te draaien bij 58.5% van et begin voltage. Dit zou bij een volle 3s lipo (12.4v ongeveer) betekenen dat de soft-cut pas in werking treed als er 7.254v op de pack staat. Voor 3s is 8.25v eigenlijk al de absolute grens onder belasting. Dan is de regelaar dus al bijna een hele volt "telaat", toch? Waarschijnlijk zal de corona dan al niet meer los komen, maar ik durf et risico eigenlijk niet te nemen.

Maar wat zou zon feigao motortje gemiddeld pakken denken jullie? Een voorzichtige gok op flighttime mischien?
 
Die cutoff waar jij 't over hebt is van de bec. Dus als je accuspanning onder de 58% komt word de bec uitgeschakeld. Dat gebeurt alleen in noodgevallen.

tieske
 
ow, das vreemd. :P Raakt je accu leeg *plop* je hele radio toestand plat. Maargoed dat mijn corona een aparte BEC heeft dan. :roll: Ik denk dat je je vergist omdat er in de PDF boven staat "Without bec". Dit komt echter omdat die types regelaar allemaal met optocoupler uitgerust zijn. En die hebben denk ik geen BEC?

Ik citeer even uit de handleiding:
8.9 Under voltage cutoff limits (general/configuration of fut-9.12)
Under voltage cutoff at 58,6% means that the future can not only be used with Ni-Cd and Ni-
MH batteeries, but also with Li-Io and Li-Po batteries. The batteries are protected against deep
discharge.
If the future calculates a cut off voltage lower than the minimum voltage which is necessary for
the safe use, the future uses a higher cut off voltage. This voltage limit is usually set to 5.3
volts.

Maar hoe stel je de cut-off dan in voor lipo?
 
Die cutoff kom je niet aan als je accu normaal leegraakt. Alleen als er een cel kapot gaat. Bij normaal leeggaan detecteert de regelaar dat en verlaagt dan het toerental van de motor. Je kunt allang niet meer vliegen voor die cutoff in werking treed. Maar dat heb je zo getest. Even de spanning van de accu meten nadat je niet meer kunt vliegen en je weet of je safe zit.

tieske
 
Ja dat vind ik dus n beetje riskant, hopen dattie optijd naar beneden komt vallen. :lol: Hij vliegt zelfs nog met een loodzware 7xNiCD pack die al bijna leeg is, dus mischien dattie met zulke lichte lipo en zoveel meer voltage wel telang boven blijft. En gewoon even proberen en kijken of mijn lipos kapot zijn na et vliegen, vind ik n beetje een duur proefje. ;)

Zijn er mischien goedkope liposavers tekoop die flink beginnen te piepen met een piesotje ofzo? Dan kan ik et daar wel mee doen. :P
 
Je moet natuurlijk niets riskeren wat dat betreft dus ik zou dan niet op 50 meter hoogte gaan zitten als ik dat uitprobeer.
Maar met deze accu's die je nu gebruikt moet je dat ook kunnen testen. Eigenlijk doe je dat al of wil je mij wijsmaken dat je nu tot aan de cutoff doorvliegt. Dan zou je accu spanning nog maar 6 volt zijn bij een 8 cellen pakket en daar geloof ik niks van.

tieske
 
Ik vlieg inderdaad door tot de heli zichzelf land. Het vervelende is dat je bij NiCD slecht ziet aan het voltage hoevol ze nog zijn. Ookal zijn ze bijna leeg, dan kan de spanning onbelast toch nog 1.2v zijn. Helaas niet zo duidelijk als lipo. :)
 
Freak, als je heli vanzelf land dan heeft de regelaar een snelle spanningsval gezien en zegt dat de accu leeg is. Hoe hoger de inwendige weerstand van de accu is hoe eerder dit verschijnsel optreed.
Die spannings val is er ook als je lipo's gebruikt.
Ik vind het trouwens beter om op een timer te vliegen dan door te vliegen tot de liposaver in werking treed. Onder bepaalde omstandigheden kan de heli vrij snel dalen als de regelaar het toerental terug regelt. Soms te snel.

tieske
 
Bij een FP heli vind ik dat te verschillend om er echt de klok op gelijk te zetten. Bij mijn corona heb ik al vluchten gehad van 6 tot wel 8 minuten.

Maar zou et mischien iets zijn om dr zon pieso pieper op te zetten? Die moet als et goed is al veel eerder aanslaan dan de regelaar, dus kan ik na de piep op mijn gemak et beestje binnen halen.
 
Dat heb je bij een cp heli ook. In jou geval zou dat betekenen dat je timer op 5 minuten moet zolang je niets verbetert wat de vliegduur betreft. Daarna regelmatig de spanning van de lipo controleren na het vliegen en de timer eventueel aanpassen.
Bij een FP lijkt het mij nog gevaarlijker om door te vliegen tot de regelaar terugregelt dan bij een CP.
Bij een CP kun je nog wat pitch bijgeven als de heli te snel daalt maar dat heb je bij een FP niet.

tieske
 
Back
Top