Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Dirk: je hebt helemaal gelijk, ik besef terdege dat dit soort systemen niet per direct beschikbaar zijn in de vlucht. Je opmerking over niet naar volledig vlak inklappen heb ik al in de praktijk ervaren met de proefopstelling die ik gemaakt heb voor het andere KTW systeem. Is straks natuurlijk eenvoudig op te lossen met een bokje waar de arm invalt. Jou technische kennis waardeer ik zeer, zal ik in de toekomst zeker nog een gebruik van willen maken....
@Aurectar: mijn idee is nog steeds om inderdaad als tussenfase een pylon te monteren om zo te leren kennen welke momenten er op gaan treden met zo'n motor hoog boven de romp. Maar het ideaal streef ik ook naar, en dat is een 'schone' zwever zonder uitsteeksels en zonder prop op de neus. Als dit gaat werken heb ik een mooi apparaat voor mijn andere zwevers, bv de ASW15!
Groet,
Jacob Bos
Jacob,
Bij toeval zag ik dit bericht.
Bericht #33 en m.n. de foto's. Die vent trekt met een servo zijn KTW naar buiten, en tegelijk een slee met motoraccu's naar achteren. Zw-punt verandert niet (als je de accu's over de goede afstand verplaatst).
Zeer vernuftig.
Dirk.
Ja, mooi.
En dan een éénblads-propellor gebruiken. Dan kan het luik in de romp een stuk kleiner zijn.
![]()
Van www.klapptriebwerk.de van Florian Schambeck
Weet je wel wat dat fraaie ding kost?
Daar koop je een 5m zwever voor met servos. :-(
Dirk
Volgens mij duwt hij meer het KTW naar buiten met een stangetje. Ik vind het stangetje er nogal dun uitzien, zou dat niet knikken als de krachten wat groter worden? (KTW naar buiten met behoorlijke vliegsnelheid en ondertussen per ongeluk 2g trekkend) Ik zou liever een trekkend systeem hebben om de KTW naar buiten te bewegen, of een draaiende stang zoals eerder voorbij kwam.Die vent trekt met een servo zijn KTW naar buiten, en tegelijk een slee met motoraccu's naar achteren.
Jacob,
Bij toeval zag ik dit bericht.
Bericht #33 en m.n. de foto's. Die vent trekt met een servo zijn KTW naar buiten, en tegelijk een slee met motoraccu's naar achteren. Zw-punt verandert niet (als je de accu's over de goede afstand verplaatst).
Zeer vernuftig.
Dirk.
Ja, mooi.
En dan een éénblads-propellor gebruiken. Dan kan het luik in de romp een stuk kleiner zijn.
![]()
Van klapptriebwerk.de van Florian Schambeck
Volgens mij duwt hij meer het KTW naar buiten met een stangetje. Ik vind het stangetje er nogal dun uitzien, zou dat niet knikken als de krachten wat groter worden? (KTW naar buiten met behoorlijke vliegsnelheid en ondertussen per ongeluk 2g trekkend) Ik zou liever een trekkend systeem hebben om de KTW naar buiten te bewegen, of een draaiende stang zoals eerder voorbij kwam.
Wie zegt dat je dat ding moet kopen? Ik heb alleen het idee gepikt van dit inderdaad onbetaalbare systeem.Weet je wel wat dat fraaie ding kost?
Wauw, leuk dat het zo leeft en er gerageerd wordt!
Veeeeeeeeeeeeeeeel te duur. Zal wel een goed prijs-kwaliteit verhouding zijn. De hobby en de uitdaging is om zelf een redelijk functionerend systeem te ontwikkelen. Daarom raak ik steeds meer gecharmeerd van de laatste ontwikkeling met een spindel.
Groet,
Jacob