custom wild dagger

dat kost idd erg veel in vergelijking met all.

ik had bij conrad een plaatje besteld waar ik me chassis en shocktowers van gemaakt hebt.

400x200x2,0mm deze grote had ik besteld

ja en ook voor je shocktowers als je goed met je materiaal om gaat dus niet zomaar in het midden beginnen.

wat kost het en wat kost zoon alu plaat in die groten

de alu plaat is 10 euro

en carbon is er niet in die maat maar komt op ongv 50 euro

en epoxy is ook 10 euro maar wel lelijk (vind ik )

(ik koop 3mm iets sterker ik ga er lomp mee om of maakt het geen verschil ) die is 15 euro

Laatst bewerkt:
wat kost het en wat kost zoon alu plaat in die groten

de alu plaat is 10 euro

en carbon is er niet in die maat maar komt op ongv 50 euro

en epoxy is ook 10 euro maar wel lelijk (vind ik )

(ik koop 3mm iets sterker ik ga er lomp mee om of maakt het geen verschil ) die is 15 euro

carbon zou ik niet aan beginnen. is zeer lastig te bewerken en moet je nog allemaal nabewerken om ervoor te zorgen dat het niet kan gaan lamineren. En ook nog eens veel te duur.

Ik heb epoxy genomen vanwege de gunstige materiaal-eigenschappen, niet vanwege zijn schoonheid. En zo op de auto gemonteerd is het toch niet lelijk?

Aluminium is ook niet duur, makkelijk bewerkbaar, en op de wild dagger is 2mm inderdaad duurzaam genoeg. (op mijn werk was er niks dunner dan 3mm)

foto's van de draagarmen staan in de beginpost als je goed kijkt.

carbon zou ik niet aan beginnen. is zeer lastig te bewerken en moet je nog allemaal nabewerken om ervoor te zorgen dat het niet kan gaan lamineren. En ook nog eens veel te duur.

Ik heb epoxy genomen vanwege de gunstige materiaal-eigenschappen, niet vanwege zijn schoonheid. En zo op de auto gemonteerd is het toch niet lelijk?

Aluminium is ook niet duur, makkelijk bewerkbaar, en op de wild dagger is 2mm inderdaad duurzaam genoeg. (op mijn werk was er niks dunner dan 3mm)

foto's van de draagarmen staan in de beginpost als je goed kijkt.

lelijk valt mee maar maar mooi vind ik het niet mijn menig dus 2mm kan ook hoe lomp ik er ook me om ga

de draagarmen zijn van hart naar hart schroef ~60mm. Maar het voordeel van die armen die Robin heeft is dat je ze kunt verstellen.

wat ik een hele goed investering vind zijn all. velgmeenemers. die standaard bij je auto zitten gingen bij mij stuk en ze zaten altijd vast in de velg als ik deze er af haalden. je moet wel 6 mm breed nemen anders lopen je velgen aan op je fusees.

de draagarmen zijn van hart naar hart schroef ~60mm. Maar het voordeel van die armen die Robin heeft is dat je ze kunt verstellen.

wat ik een hele goed investering vind zijn all. velgmeenemers. die standaard bij je auto zitten gingen bij mij stuk en ze zaten altijd vast in de velg als ik deze er af haalden. je moet wel 6 mm breed nemen anders lopen je velgen aan op je fusees.

okej komt er aan http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=223655 zijn deze goed

Laatst bewerkt:
ja die kunnen ook. het pinnetje wordt daarbij vastgehouden door de o-ring. Maar waarom niet gewoon van tamiya zelf? ik heb ook aluminium velgmeenemers maar die van mij waren 6 euro. Vallen er echter wel steeds af als je je wiel wisselt, dat is wat minder. Die waarbij je een imbusje erin draait zou ook mijn voorkeur zijn boven die met dat rubber ringetje

Zal mezelf hier ook eens melden want ik heb zo'n ding voor m'n zoontje gemaakt en er zal heus nog wel iets te verbeteren aan vallen ;) !

Wat is er wel al aan gedaan
- volledig gekogellagerd
- alu shocks
- alu wheelhubs
- andere aandrijfassen

Alles via Ebay besteld; gelukkig geen gez*# ^gehad met de douane.....

Laatst bewerkt:
Tamiyatd001.jpg

Laatst bewerkt:
heej timo kijk ook maar eens naar my topic tamiya overlander pinping projekt
staat in bouwverslagen inderdaat er is veel aan te doen kijk maar in begin post
veel alu voor te krijgen

en ps er staat dat je 5 jaar bent lijkt me niet

ja die kunnen ook. het pinnetje wordt daarbij vastgehouden door de o-ring. Maar waarom niet gewoon van tamiya zelf? ik heb ook aluminium velgmeenemers maar die van mij waren 6 euro. Vallen er echter wel steeds af als je je wiel wisselt, dat is wat minder. Die waarbij je een imbusje erin draait zou ook mijn voorkeur zijn boven die met dat rubber ringetje

dat zij ik al ik vind die te duur

Back