Rick, Peter, Vincent, Nando, andere forumleden,.
Het lijkt me goed deze draad weer op te pakken zoals Rick en Peter schrijven Ik probeer voornamelijk de discussie open te houden met een ieder. De zeer open en pro-actieve deelname van Peter verdient alle respect en vraagt om opvolging zeker na het zware commentaar van forumleden waaronder ik zelf op de houding van de KNVVL.
Centraal overleg Dutch 3d
Helaas vanwege lokale sneeuw problemen kon ik niet (weg) komen en heb dus Utrecht gemist. Ik zou graag van het weekend ergens afspreken het liefst gecombineerd met een rondje vliegen als het weer het toelaat.
Als ik het goed heb dan ligt het centrale initiatief bij Vincent. Ik ben beschikbaar maar ik laat de centrale rol bij Vincent liggen.
Wat zaken die ik wil delen:
Rol KNVVL ?
Peter vertegenwoordigd naar ons toe de KNVVL.
Ik heb werkelijk elk item met Peter bespreekbaar kunnen maken van contributie tot prijskwaliteitverhouding, . Dit biedt openingen om een landelijke vereniging van en vooral voor (heli) vliegers opnieuw vorm te geven. Ik denk dat met het Internet vooral vliegers zelf gaan bepalen wat een centrale vertegenwoordiging voor hen kan betekenen en waar hun contributie aan besteed mag worden. Het gezamenlijk organiseren van een competitie waarbij niet leden en leden kunnen deelnemen is een goede "pilot" om de landelijke organisatie opnieuw vorm te geven en aan te passen aan de wensen van de vliegers.
Als de geboden diensten OK zijn en de prijs goed dan zullen er vanzelf weer meer deelnemers komen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor mijzelf.
Poldermodel
Ik denk dat dit forum volwassen genoeg is om besproken items en rapportage direct te publiceren. Wel zullen alle besluiten altijd op een compromis neerkomen. Ik hoop dat de geïnteresseerde forumleden hier begrip voor hebben. Tevens zullen we in verband met de voortgang per item op een bepaald tijdstip een besluit moeten nemen. Opmerkingen die na dat tijdstip komen zullen dan even in reservering blijven staan. Dit om eindeloze discussies te voorkomen.
Ik hoop dat de 3d vliegers de bovenstaande aanpak kunnen waarderen. Opmerkingen, meningen en ideeën van voor- en tegenstanders worden natuurlijk aangemoedigd. Meningen voorzien van onderbouwing en tevens alternatieven dragen het meeste bij aan de discussie denk ik.
MVG
Patrick