Pakketje uit China
Wel wel,
het pakketje uit china is er. De chinezen hebben zo rond januari hun eigen oud en nieuw en dan wordt er 2 weken niet gewerkt. Uiteindelijk was het pakketje hier met een dag of 10.
Prima. Omdat ik niet voor 1 onderdeel een bestelling wilde doen heb ik maar wat meer troep besteld. Alles is goedkoop dus ook maar bladen en een uitlaat besteld, 2 upgrades en natuurlijk de speciale krukasmoer waar het eigenlijk om ging.
Ik wilde toch wel eens wat van hun overige spullen proberen dus hier gaat ie.
De bladen zijn echt chinees: goedkoop en bah wat een kwaliteit. Het eerste wat opvalt is dat ze er mooi en strak uitzien. bij nadere beschouwing blijkt de bevestigingsvoet geen 14mm maar 13,6 ofzo. Daar zijn natuurlijk geen opvulringen voor. Metalen bladhouders geven ook niet zo goed mee. Dus nog op zoek naar shims van 0,2mm. (Aha, schiet me net te binnen dat ik nog ergens een heel dun koperen plaatje moet hebben rondzwerven)
Tailblades: nog goedkoper en best wel lekker hard. Dat zal wel gaan.
Baseplate upgrade. Alle verhalen vertelden dat ie van carbon zou zijn , maar het blijkt aluminium. Ik weet niet wat voor schuifmaat de chinezen hebben, maar ik weet wel dat ze er minimaal 2 hebben. En die hebben allebeide een andere maat. Zo ook de gaatjes in de baseplate, ze kloppen niet en ik moest ze dus bijwerken.
De uitlaat ziet er mooi uit, afwachten wanneer ie erafvalt zal ik maar zeggen. Nee zonder gekheid hij is netjes genoeg. De einddoppen hebben een naad die er wat lelijk uitziet. Daar kijk ik maar even doorheen.
aangepast voor YS door mezelf.
En dan waar het om ging , de moer voor de YS motor.........................
De jongens van JSmodels hebben er blijkbaar nooit 1 getest, ik snap dit echt niet. Op de YS motor zit M8x1.0 schroefdraad en ze leveren hun moer met M8x1,25. Verkeerde tap in de machine gezet? Praktikantje aan het sukkelen geweest? zeg het maar. Ik ben blij dat ik direct contact heb met de fabriek. Dat werk 1:1 in de communicatie. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Steven.