Hey Roald, Klaas heeft idd gelijk, maar er zijn vele voordelen aan het schakelen met de min, buiten de elektronische, kan je gewoon 2 of meerdere + bussen zetten, zo doe ik het ik heb 12V en 6V als algemene door de ganse boot (via Sbec) en voor speciale dingen bvb radar motor gebruik ik dan een aparte kleine volt regelaar die ik kan instellen naar de gewenste spanning.
Misschien voor je te veel in RC gaat investeren nu zou ik in jou geval, want ik zie hier toch ook wel een kanaalvreter gebouwd worden, eens oplijsten wat je wil laten werken en eventueel ook de optionele dingen.
Ik had reeds gelezen dat je een TX en RX had carson als ik me niet vergis, wel dat zijn maar 14 Ch he!
Ik tel even elke kraan minimum 5 ch besturing min 3 met 2 props, je gaat snel tekort hebben vrees ik. (maak er gewoon 2 werkend mijn Barge gaat voor 2, wel palfingers denk ik 150 000 serie)
Nu alles wat je maakt maak je inderdaad beter met stekkers, ik gebruik zelf graag dupont omdat dat eigenlijk hetzelfde is als de JR/Graupner setup, en ja ik ben of was echt een fan van Graupner er is nooit iets beter geweest.
Elke multiswitch schakelt over de nul, dit geeft ook veel minder "vonken" en is dus beter voor storingen.
Kijk even naar de setup van mijn techrek(en) bij de Wrestler, heel erg simpel van Lipo naar een SBec/Ubec (deze van mij kan 20A aan meer dan voldoende) daar verdeel ik de 12v(11,3 bij S3) en de Ubec doet de 6V ik soldeer hier de voeding voor bvb de kraan en wiches (12V) maar ook de voeding naar de Rx en wat ik belangrijk vind ik maak altijd ergens een "Plugin bus" van de Nul de 12V en de 6V voor bvb de leds en andere, dan kan je makkelijk iets bijzetten als het moet. Vroeger deed ik dit met headers, en soldeerden die onderaan door, maar die kunnen niet meer dan 2A verdragen nu gebruik ik Terminals in Zwart Rood en oranje (in het verslag nog blauw, bestellingen...) Zo weet ik steeds wat en waar.
Maak het jezelf makkelijk.
De electronica nekt veel bouwers, dan wil je net als jij een pracht model maken maar die verdomde Rc toch, ik ook hoor altijd loop je tegen problemen, voor boot bouwers is er niets wat out of the box GOED werkt. Nu ja waarschijnlijk overdrijf ik ook wel wat in wat ik wil...
Maar als je vragen hebt er is hier heel veel kennis dus vraag maar raak, je weet dat ik dat ook gewoon doe, en eigelijk zijn er hier aleen maar goei gasten die iedereen helpen vind ik.
Ga mooi door, voor mij is dit een heel fijn bouwverslag, ook omdat je je eigen methode erop nahoud en dat is goed, verschillende methodes komen vaak to betere resultaten.
Keep up the good work!