Database setups elektrozwevers

Vliegtuig
Merk: Jamara
type: Waco
span (mm): 1010
AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1500
Categorie: Sc

motor: Graupner Compact 465 z
soort BLO
kV:600
gewicht: 213 g
vertraging: 1/1
kwalificatie power: B
regelaar (Graupner,Genius 70 , 70 amp)
prop (13x10, APC, ep)

accu
merk: Zippy
type: 3s1P 25 c
capaciteit: 2250
Kwalificatie endurance C


Vliegtuig
Merk: Great Planes
type: Edge 540T
span (mm): 1240
AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1500
Categorie: Sc

motor: BMI spitz 40
soort BLO
kV:890
gewicht: 168g
vertraging: 1/1
kwalificatie power: A
regelaar (Robbe,BI control 960-6 , 60 amp)
prop (12x6, APC, ep)

accu
merk: Kokkam
type: 4s1P 30 c
capaciteit: 4000
Kwalificatie endurance: C
 
104 zwevers, 54 vliegtuigen

Ze staan er bij Steven.
Even voor de zekerheid; voor zwevers en gewone vliegtuigen lopen de kwalificaties voor power en endurance net even anders. Wat jij hebt opgegeven is toch wel aan de hand van de tekst die bij de elektrovliegtuigen staat?
 
Vliegtuig
Merk: Teltech, Ceska Republika
type: Carrot, Vleugel hout, romp kunststof.
span (mm): 2600
AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1400
Categorie: Thermiek Zwever electro 2D

motor: Aeolian
soort BLO
kV:880
gewicht: 85 g 28 X 37.4 mm
vertraging: geen
kwalificatie power: A, 28A max
regelaar (Sky Wing, 60 amp)
prop (13x7, CAM, )


accu
merk: WinForce type: 3s 30 c
capaciteit: 2800 mAh
Kwalificatie endurance A


75044aa420b45576f.jpg


75044aa420b484885.jpg


75044aa420b4aaaa2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Willem,
Ik zet hem er bij.
Maar...je moet echt een keer fatsoenlijke neuzen gaan produceren. Dit kan natuurlijk niet zo :mrgreen:

Even over de gegevens: power is dat A, B of C?
En die prop lijkt verdacht veel op een Graupner CAM folding; APC-E is een vaste prop. Hoe zit dat?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de gegevens opnieuw aangepast nu kloppen ze! Ik had e.e.a. gecopieerd van de voorganger
Tja die Neus.....moet ik ff gaan neuzen en investeren!
Boven de 50 meter zie je er toch niets van!!

Groetjes.

Ps je had net een stel remkleppen voor MIJN NEUS weggekaapt...succes er mee!
 
Komt er nog een:

Vliegtuig
GREAT PLANES SPECTRA
span (mm) 2000
AUW (vliegklaar gewicht) (g) 985
Categorie T

motor
AXI 2217/20
840 kV
gewicht : 69 gr
vertraging; nvt
kwalificatie power B
regelaar (merk, type, max amp) Multiplex Multicont BL-20 S-BEC 20 Amp.
prop (afmetingen, merk, soort) 12 x 6,5 Aeronaut CAM carbon

accu merk FlightPower
type EVO 25 3S1P 25 C
capaciteit 1500 mAh
Kwalificatie endurance B

Opmerking: moet dit weekend de eerste vlucht maken.

74584ab345913e2f8.jpg


Groeten, JH
 
Laatst bewerkt door een moderator:
107 zwevers, 57 vliegtuigen

Hij staat er bij. En de Domino van Tom Rinkes nu ook.

Trouwens Jan-Hein, je loopt de boel toch niet te flessen hoop ik? De andere Spectra die er in staat weegt bijna 900 gram meer!
 
Hij staat er bij.
Trouwens Jan-Hein, je loopt de boel toch niet te flessen hoop ik? De andere Spectra die er in staat weegt bijna 900 gram meer!

Arjan,

Ik moet toegeven dat ik wel wat kunstgrepen heb toegepast om het gewicht zo laag te houden : Een licht motortje met een laag verbruik en een kleine LiPo die voldoende is om een middag te vliegen. Gaat het hard waaien dan gaat er een zware Lipo in. Voor het zwp maakt dat niks uit.

Bedankt, JH
 
Beste Jan-Hein,

Is het mogelijk om een paar foto's te posten van de schroef en inbouw van de motor? Ik probeer namelijk ook een klapschroef op mijn spectra te zetten (na een crash met vaste schroef die de motor as heeft verbogen). Maar omdat de motor (type speed 600) nogal diep in het toestel ingebouwd zit heb ik maar een heel klein stukje as voor het model uitsteken.

Groetjes,

Jos.
 
Beste Jan-Hein,

Is het mogelijk om een paar foto's te posten van de schroef en inbouw van de motor? Ik probeer namelijk ook een klapschroef op mijn spectra te zetten (na een crash met vaste schroef die de motor as heeft verbogen). Maar omdat de motor (type speed 600) nogal diep in het toestel ingebouwd zit heb ik maar een heel klein stukje as voor het model uitsteken.

Groetjes,

Jos.

Jos,

Het is eigenlijk simpeler dan simpel. Gewoon de motor tegen een rond motorschot van 1 tot 1,5 mm multiplex aan schroeven en de as komt er heel ruim uit. Maar ik zal de boel even uit elkaar halen en er een paar plaatjes van maken.
Tot straks, JH
 
Hallo Jos,
Welkom op dit forum :D
Begrijp ik het goed dat je een andere prop op je originele motor wilt zetten? En dat je eigenlijk een stukje as tekort komt? Dan moet je óf een stukje van de neus weghalen zodat het asje verder uitsteekt óf de motor een stukje naar voren verplaatsen.
Ik vraag me af of je dan wat hebt aan de info van Jan-Hein want die heeft een veel kleinere borstelloze motor die veel verder naar voren staat. En dat is dus een heel andere constructie.

Toevallig heb ik gister een Multiplex Domino omgebouwd van de originele Speed 600 naar borstelloos, een vergelijkbaar idee. Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/92452-multiplex-domino-brushless-conversie.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arjan, Jan-Hein,

Mijn spectra heeft 3 stukjes triplex vooraan in de neus. Twee waar de motor tegenaan zit en 1 om de kop van de bouten die de motor vasthouden niet voor de neus te laten uitsteken. Ik ga het voorste stukje triplex er af halen en de bouten verzinken in het tweede. Dan heb ik genoeg motor as voor de klap schroef.

Bedankt voor de info!

Jos.
 
Daar komt er weer een :

Vliegtuig

e-zwever
BMI Meribel
span (mm) 2540
auw (vliegklaargewicht) (gr) 1250
categorie T

Motor

Graupner Compact 345Z 7,4V
soort: BLO
1500Kv
gewicht; 105 gr
vertraging: nvt
kwalificatie power B
regelaar (merk,type,max amp) HiModel Professional BL-bec 40 amp
prop (afmeting,merk,soort) 10x6 Graupner CAM folding


Accu

Merk: HiModel
Type 2S1P 20C
capaciteit 2200 mAh
kwalificatie endurance B


Groeten Jan.
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net neus van mijn spectra wat ingekort en nu heb ik voldoende motor-as over om de klapschroef te moteren. Ik heb wel de strijkijzer versie vergeleken met Jan-Hein: vliegklaar gewicht 1430 gram :-(
 
Vliegtuig

Merk Carbon Vertrieb
type Ariane V11
span (mm) 1680
AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1000-1100
Categorie V/T/W/H T-W

motor
merk en type Hacker A20-12XL
soort B/BLO/BLI BLO
bij borstelloos: kV 1039
gewicht 78 gram
vertraging geen
kwalificatie power A/B/C B
regelaar (merk, type, max amp) Hacker X-Pro 30
prop (afmetingen, merk, soort) Aeronaut CAM Carbon 10x6

accu
merk Kokam
type (bij NiXX aantal cellen en celtype, bij Lipo aantal cellen serie/parallel en C-waarde) 3S 15C
capaciteit 2000 mAh
Kwalificatie endurance A/B/C A
 
111 zwevers, 57 vliegtuigen

Helemaal goed :D
Hij staat er bij, dankjewel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top