Database setups elektrozwevers

Alpha met donor vleugels

Blijft een mooie kist.
Waarom geen originele vleugels eraan gezet ? Maar een kniesoor die daarop let.
Hoop deze nog een keer te bouwen. De doos ligt nog op de plank.
Eerst de ALPHA -e waaraan de laatste hand wordt gelegd.
De specificaties zijn heel anders. Deze volgen binnenkort.

Groeten, JH

Helaas Jan Hein heb ik alleen de romp dus moet je wat...misschien een kopie van een tekening?? Binnenkort kom ik naar Haarlem:D
Een schaalkist helemaal origineel is een must,
 
Laatst bewerkt:
Heeft nog niet gevlogen, maar is wel klaar.

Multiplex Alpha 270-e
span: 2700 mm
gewicht) (g) 1800
Categorie V/T/W/H T

motor Himax 3522-700
BLU
bij borstelloos: kV 700
gewicht 162 gr.
vertraging nvt
kwalificatie power A/B/C B
regelaar Multiplex BL-40 S-BEC
prop Aeronaut classic 14x7
accu: Multiplex eco 3/1-3000 3S-1P 12c
Kwalificatie endurance A/B/C volgt (denk B)

74584aeef90f89a68.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit JH. Zie ik het goed dat hij 4 kleppenvleugel heeft?
Binnenkort via PB even afspreken voor een bezoekje aan Haarlem:D
 
Ziet er mooi uit JH. Zie ik het goed dat hij 4 kleppenvleugel heeft?
Binnenkort via PB even afspreken voor een bezoekje aan Haarlem:D

Ziet er zeker goed uit, maar dat kan niet anders want dit is een ARF ;)
Meeste werk was de kabelboom en de inrichting van de ingewanden. Wat heb ik zitten te hannessen:oops:

Gelukkig is er altijd @Fotor en/of @Bphilips in de buurt. :yes:

Tot volgende week.

Groeten, JH
 
Hij is mooi... maar :offtopic: volgens mij klopt er iets niet aan die butterfly instelling. Het hoogteroer staat omhoog; in combinatie met butterfly riskeer je dan al gauw een stall. Hoogteroeer een tikje omlaag zou logisch zijn. :ontopic:
 
124 zwevers, 62 vliegtuigen

Heeft nog niet gevlogen, maar is wel klaar.

Multiplex Alpha 270-e

Hij staat er bij.
Van de endurance heb ik vast een A gemaakt - dat kan bijna niet missen.
Ik ben wel benieuwd hoe deze setup het gaat doen. Een kV van 700 op 3 cellen is erg weinig (geeft een erg laag proptoerental), zeker als je maar 7" spoed gebruik. Je stroomverbruik zal aangenaam laag zijn maar je vliegsnelheid wellicht ook.....
 
Hij is mooi... maar :offtopic: volgens mij klopt er iets niet aan die butterfly instelling. Het hoogteroer staat omhoog; in combinatie met butterfly riskeer je dan al gauw een stall. Hoogteroeer een tikje omlaag zou logisch zijn. :ontopic:

Ach getver Bart, jij ziet ook alles.......
De foto is deze zomer genomen. Voor de grap alles in elkaar gezet en de kleppen met plakbandjes vastgezet. Nog niks aangesloten. De butterfly instelling, daar klopte toen natuurlijk ook geen bar(s)t van. De rolroeren gaan nu maar een klein beetje omhoog en zijn goed bestuurbaar tijdens de landing. De landingskleppen kunnen 90 graden naar beneden. En het hoogteroer moet inderdaad wat mee naar beneden gemixt worden.

Groet, JH
 
Hij staat er bij.
Van de endurance heb ik vast een A gemaakt - dat kan bijna niet missen.
Ik ben wel benieuwd hoe deze setup het gaat doen. Een kV van 700 op 3 cellen is erg weinig (geeft een erg laag proptoerental), zeker als je maar 7" spoed gebruik. Je stroomverbruik zal aangenaam laag zijn maar je vliegsnelheid wellicht ook.....

Ik weet eigenlijk ook niet hoe dat zal uitpakken. Voor deze kist heb ik 2 props aangeschaft: 12,5 x 6,5 en 14 x 7 .
Laat het nog weten.

Hierbij nog wat technische informatie over dit motortje. Hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.maxxprod.com/pdf/HC3522-0700.pdf

Groeten, JH
 
Cyclon 30

Heb vroeger ook zo'n toestel gebouwd (persoonlijke versie van Darling).
Oorspronkelijk ontwerp heeft T staart.
Dus, andere romp en V staart.
Handig wanneer er geen sleper voorhanden is of ik niet naar de helling kan.

Speceficatie's:

spanw.: 3000mm
opp: 59dm2
gewicht: 1560gr
profiel: SB 97 EP 9.2/1.9
motor: Cyclon 30
Regelaar:genius 40
prop: 12/10 Graupner
batterij: LIPO 11.1v 2500

Vliegt een beetje te goed.
Soms een beetje saai.
Ik vlieg liever met cross-country zwevers of schaalmodellen.



full

full
Heeft nog niet gevlogen, maar is wel klaar.

Multiplex Alpha 270-e
span: 2700 mm
gewicht) (g) 1800
Categorie V/T/W/H T

motor Himax 3522-700
BLU
bij borstelloos: kV 700
gewicht 162 gr.
vertraging nvt
kwalificatie power A/B/C B
regelaar Multiplex BL-40 S-BEC
prop Aeronaut classic 14x7
accu: Multiplex eco 3/1-3000 3S-1P 12c
Kwalificatie endurance A/B/C volgt (denk B)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reichard Ellipsoïd

110104-tyrosse-ob_12.jpg


Foto geleend van een andere site... heb er zelf nog geen foto van, maar de mijne ziet er toch precies zo uit...

Merk: Reichard
type: Ellipsoïd
span 2800 mm
AUW (vliegklaar gewicht) 1800 g.
Categorie T

motor
merk en type: Extreme flight 2814T/820
soort BLO
bij borstelloos: kV 820
gewicht 143 g.
vertraging 1:1
kwalificatie power A
regelaar Extreme Flight 45A
prop 12x6,5" AeroNaut folding

accu Turnigy 4S1P
capaciteit 2650 mah 20-30 C
Kwalificatie endurance A
 
Ja, ik had 'm al liggen sinds het najaar maar nu pas mee gevlogen. Ik vond het nogal spannend maar het toestel nam op slag alle spanning weg (behalve de landing in de harde turbulente wind maar ook die ging perfect). Sjonge wat stijgt dit met een rotgang, en wat vliegt-ie makkelijk.
Overgenomen met de complete setup, nogal sjiek spul dat Extreme Flight (ik ben een Turnigy man)
 
125 zwevers, 63 elektrovliegtuigen

Hoi Bart,
Hij staat er bij. Je hebt me een poosje terug nog iets gestuurd (een gewoon vliegtuig dacht ik) maar die ben ik kwijt, kun je die nog een keer doorgeven?
 
De Tiger Moth. Moet ik even op zoek naar de data want die heb ik niet meer liggen... komt eraan.
 
Vliegtuig
Merk: Wegner Flugmodellbau
type: Flying Cloud
span: 2500 mm
AUW: 1850 g
Categorie: Vliegende Vleugel

motor
merk en type: rctechnics A2814/08
soort: BLO
kV: 1000
gewicht: 100g
vertraging: 1:1
kwalificatie power: B
regelaar: GX BL40, 40 Amp Brushless ESC
prop: Aeronaut cam folding prop 12 x 6,5

accu
merk: Flightpower Lipo
type: 3S 11,1 V
capaciteit: 3700 mAh, 25C
Kwalificatie endurance: B
 
Laatst bewerkt:
Bijna goed :-)

Even de eerste post terug halen, dit is wat ik nodig heb:

Vliegtuig
Merk
type (V(leugel), T(hermiek), W(arm)L(iner), H(ot)L(iner)
span (mm)
AUW (vliegklaar gewicht) (g)
Categorie V/T/W/H

motor
merk en type (wees hierbij zo duidelijk mogelijk; "Speed 400" zegt niet zoveel. Geef liefst de complete benaming van de fabrikant)
soort B/BLO/BLI
bij borstelloos: kV
gewicht
vertraging
kwalificatie power A/B/C
A= meer dan voldoende vermogen, verticale klim (bijna) mogelijk en vol gas eigenlijk te sterk;
B= ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

regelaar (merk, type, max amp)
prop (afmetingen, merk, soort)

accu
merk
type (bij NiXX aantal cellen en celtype, bij Lipo aantal cellen serie/parallel en C-waarde)
capaciteit
Kwalificatie endurance A/B/C
Endurance is de vliegtijd zonder thermiek (bij benadering)
A- langer dan 30 minuten;
B- 15-30 minuten;
C- max. 15 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Arjan, zou er (langzamerhand, en bij nader inzien...) niet wat voor te zeggen zijn om de endurance-kwalificatie te vervangen door alleen een benadering van de haalbare vliegtijd-zonder-thermiek?
A- langer dan 30 minuten; B- 15-30 minuten; C- max. 15 minuten.
Dit komt neer op wat er nu staat, maar is denk ik duidelijker.

Ik vind met name het verschil tussen A en B nu eigenlijk schimmig. Hoe lang blijf je rondvliegen met een zwever als er geen thermiek is? Ikzelf hooguit een half uur. Ik heb dan ook een paar zwevers die in de Database staan gekwalificeerd met A, maar die (zonder thermiek) nooit langer dan een half uur gevlogen hebben. Daarom zou ik het duidelijker vinden als het hier alleen over vliegtijd ging.
 
Hoi Bart,
Ja hoor, is een goede. ik zal het aanpassen.
ik denk dat de meeste mensen het toch ook al zo lazen maar jouw voorstel is duidelijker.
 
Back
Top