Database setups elektrozwevers

icon1.gif

Hi Arjan,
I just realized that I never provided the data for my Cirrus. Here it is:

Aircraft
Manufacturer: Graupner
Type:Cirrus (Wing wood, plastic hull)
Span (mm): 3000
AUW 1770g
Category: Thermal Floater electro

Motor: Turnigy C3542-1000​
Type: Brushless Outrunner
kV:1000​
Weight: 132g 35 X 42 mm
delay: no
Max Current 35A
Power Rating: A

ESC: Turnigy Plush 40A

Prop: Graupner CAM 13x7

311 Watts, 35.11A, Thrust 1480g

Battery
Manufacturer: Zippy
Capacity: 2200 mAh 3S1P 20C
Qualification endurance A

Groet, Roger
 
Arjan, bij deze mijn 'vloot'

full


Merk: Multiplex
Type: Alpha21 - glasvezel romp, ribbenvleugel, ARF
Span: 2100 mm
AUW: ca. 1600g (nog niet vliegklaar gemeten)
Categorie: thermiekzwever

Motor
Merk: AXI2820/10
kV: 1200
gewicht: 151 gr
gear: nee
Power: A/B
Endurance: B

Regelaar: Jeti Advance 40+
Prop: 11x6
Accu: LiPo Flightpower EVO25 3S/3300mAH

full


Merk: Multiplex
Type: Alpha27 - glasvezel romp, ribbenvleugel, ARF
Span: 2700 mm
AUW: ca. 2100g (nog niet vliegklaar gemeten)
Categorie: thermiekzwever

Motor
Merk: AXI2820/10
kV: 1200
gewicht: 151 gr
gear: nee
Power: B/C
Endurance: A

Regelaar: Future Value 12.60e
Prop: 12x6 (ca. 43A statisch)
Accu: LiPo Flightpower EVO25 3S/3300mAH

full


Merk: Samba models
Type: Pike Superior
Span: 3300 mm
AUW: ca. 2200g (nog niet vliegklaar gemeten)
Categorie: F3J

Motor
Merk: Kontronik Kira 500-30
kV: 3000
gear: 6.7:1
gewicht: 200 gr (incl. gear)
Power: A/B (nog afgezien van een 20x13 prop (->A) of 4S accu (->A++) aan!!)
Endurance: A++

Regelaar: Future Value 12.60e
Prop: 12x6 (ca. 43A statisch)
Accu: LiPo Flightpower EVO25 3S/3300mAH
 
Laatst bewerkt door een moderator:
130 zwevers, 66 vliegtuigen

En daarmee staan er al weer 130 setups in. Johan, hartelijk dank.

Op diverse vliegvelden word ik trouwens aangesproken door mensen die de database blijken te gebruiken en er blij mee zijn. Bij deze, aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd:

:music:BEDANKT!!!!:music:
 
Vliegtuig
Merk :topflight
type : metrick
span (mm) : 2000
AUW (vliegklaar gewicht) (g) : 980
Categorie V/T/W/H : T

motor
Hyperion ZS 2209-24
soort : BLO
bij borstelloos: kV :1165
gewicht 45gram
vertraging ; neen
kwalificatie power : B
regelaar : jeti Advance 18+ max 18 ampere
prop:aeronaut 8x5 klapprop op 35mm middenstuk
accu :zippy 1800 20c 3s
Kwalificatie endurance :A ,motorlooptijd is 17minuten .


100_0462.jpg
 
Oeps, deze stond er nog niet bij:

merk : eigenbouw
vliegtuig : Koolwitje
Span : 4000
AUW : 4200
Categorie : VT
Motor : Aveox F27
type : BLI
kv : 1480
weight : 352
Verh. M/auw : 8,4%
reduction : 3,7:1
power : A
ESC : Turnigy Sentilon HV 100A
prop : 16x8" Aero-naut CAM Carbon folding 52mm middenstuk
accu merk : Zippy
type : 5S1P 20-30C
Capaciteit : 5000mAh
Endurance : A
Eigenaar : DirkSchipper

Opmerking : Deze Horten-vleugel "Super Falk" (gepubliceerd in Electro-Modell jan-2000) is van tekening gebouwd (niet door mij).

Gr. Dirk.
 
132 alweer! Gaat lekker zo :-)

Dirk, heb je ook een plaatje van die laatste? Lijkt me een mooi apparaat!
 
Oeps, deze stond er nog niet bij:

merk : eigenbouw
vliegtuig : Koolwitje
Span : 4000
AUW : 4200
Categorie : VT
Motor : Aveox F27
type : BLI
kv : 1480
weight : 352
Verh. M/auw : 8,4%
reduction : 3,7:1
power : A
ESC : Turnigy Sentilon HV 100A
prop : 16x8" Aero-naut CAM Carbon folding 52mm middenstuk
accu merk : Zippy
type : 5S1P 20-30C
Capaciteit : 5000mAh
Endurance : A
Eigenaar : DirkSchipper

Opmerking : Deze Horten-vleugel "Super Falk" (gepubliceerd in Electro-Modell jan-2000) is van tekening gebouwd (niet door mij).

Gr. Dirk.

Deze

P1030910.jpg


Grt Lyckele
 
Tijd voor een vliegende vleugel (of, zoals ze hier bij mij in huis heten "vleugel zonder vliegtuig") treffen :D
 
En hij vlieg even makkelijk als een beginnerskist.

Enige wat een tikkie moeilijker is, is het landen.
1. Hortense vleugels hebben 'last' van het grondeffect.
Op minder dan 50 cm hoog willen ze helemaal niet meer naar beneden.
2. Tweede punt is: er zitten geen remkleppen (Schlemmp-Hirth verstoorders) verstoorders op, maar flaps (als bij F3B/F3J).
Die remmen wel, maar leveren ook meer lift. Daardoor wordt hij langzaam, en een te langzame Horten wordt instabiel (vooral qua richting).

Maar thermieken: indraaien, paar tandjes up trimmen en handen in je zak (bijna).

Dirk.
 
Draco 3003 Carrera

Toe te voegen aan de database mijn 'good old Draco 3003' gebouwd 1981. Gerestaureerd en van brushless etc. voorzien winter 2010/2011
Vliegt zoals het hoort; Een stabiele dame op leeftijd die statig haar rondjes trekt in de thermiek en nog prima mee kan komen ;).

merk : Carrera
vliegtuig : Draco 3003
Span : 3500
AUW : 2800 gr
Categorie : VT
Motor : Turnigy SK-3548-900
type : BLO
kv : 900
weight : 162
Verh. M/auw : 5.8%
reduction : geen
power : B
ESC : Turnigy Plush60 BEC
prop : 14X7" Aero-naut CAM Carbon folding
accu merk : Turnigy
type : 3S1P 30C
Capaciteit : 4000mAh
Endurance : A
Eigenaar : André de Roode (Buzz)



Voor verdere gegevens/foto's zie mijn fotoalbum.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ja zeg, André

Alweer zo'n plaatje !!!

Ziet er fantastisch uit, zoals we van je gewend zijn.

Veel plezier ermee.

Groeten, JH
 
Nou ja zeg, André

Alweer zo'n plaatje !!!

Ziet er fantastisch uit, zoals we van je gewend zijn.

Veel plezier ermee.

Groeten, JH

Dankjewel!:Fade-color
Ik was bang dat de dame wat zwaar zou worden, echter 40gr/dm2 blijkt haar goed te doen. De snelheid is wat hoger dan de motorloze versie en dat is alleen maar prettiger vliegen.
grt, André
 
Back
Top