Database setups elektrozwevers

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door PH_AJH, 21 okt 2007.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    133 zwevers, 66 vliegtuigen

    Andre, dat is inderdaad een mooi ding zeg. Staat er nu ook bij.
    Kom je toevallig nog naar het VGT treffen in Hoeven?
     
  2. Buzz

    Buzz

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Enschede
    Zoals het er nu naar uit ziet gaat dat niet lukken. Maar er zijn plannen in Twenthe las ik.......
    Ook NH blijft een optie!
     
  3. paramarc

    paramarc

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Bilthoven
    Arjan, de setup van mijn Easystar

    merk : Multiplex
    vliegtuig : Easystar
    Span : 139 cm
    AUW : 720 gr
    Categorie : T
    Motor : HXT 2835
    type : BL Inrunner
    kv : 2200
    weight : 102
    Verh. M/auw : 14.2%
    reduction : geen
    power : B
    ESC : Hobbyking 30A Blueseries
    prop : APC 6 x 4
    accu merk : Zippy
    type : 3S1P 20C
    Capaciteit : 2200mAh
    Endurance : A
    Eigenaar : paramarc

    Zal binnenkort ook de setup van de Parkzone Radian even posten
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2011
  4. paramarc

    paramarc

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Bilthoven
    En de Parkzone Radian:D

    Niet een heel bekend vliegtuig, het is een zwever voor beginnende zweefvliegers. gestuurd over 2 assen (rudder en elevator) maar het vliegt fantastisch. Heeft mijn verwachtingen absoluut overtroffen:D Er is niet voor niets een een draadje van inmiddels 329 pagina's op de rcgroups fourm....

    merk : Parkzone
    vliegtuig : Radian
    Span : 200 cm
    AUW : 760 gr
    Categorie : T
    Motor : 480 (Parkzone)
    type : BL outrunner
    kv : 960
    weight : 100 gr
    Verh. M/auw : 13,2%
    reduction : geen
    power : B
    ESC : Hype 30A
    prop : 9,75 x 7,5
    accu merk : Zippy
    type : 3S1P 20C
    Capaciteit : 1300mAh
    Endurance : B
    Eigenaar : paramarc
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    134 zwevers, 67 vliegtuigen

    Ze staan er bij. Je Easystar heb ik op het tabblad bij de gewone vliegtuigen gezet, daar staan er meer. Bedankt!
     
  6. JOSKEWATT

    JOSKEWATT

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Brugge
    Database elektrozwevers

    Hallo, Sedert vele jaren vlieg ik al een Elektra van goldberg met diverse aandrijfsystemen, de ene al beter dan de andere, doch de huidige is devolgende
    merk : Carl Goldberg
    vliegtuig : Elektra
    Span : 199 cm
    AUW : 1380 gr
    Categorie : T
    Motor : 480 (Parkzone)
    type : BL outrunner
    kv : 960
    weight : 104 gr
    Verh. M/auw : 7,5 %
    reduction : geen
    power : B/C
    ESC : Phoenix 25A-bec
    prop : Freuth. carbon 12,5 x 6,5
    accu merk : GP
    type : 8 sub C NiMh
    Capaciteit : 3700mAh
    Endurance : A (zonder thermiek)
    Eigenaar : JOSKEWATT
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  7. JOSKEWATT

    JOSKEWATT

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Brugge
    Database elektrozwevers

    En hier nog een model waar ik zeer graag mee vlieg?
    merk : Graupner
    vliegtuig : Junior S
    Span : 190 cm
    AUW : 1120 gr
    Categorie : T
    Motor : Turnigy 3530
    type : BL outrunner
    kv : 1100
    weight : 79 gr
    Verh. M/auw : 7 %
    reduction : geen
    power : B
    ESC : Tower Pro 30A
    prop : Aeronaut cam 9,5 x 5
    accu merk : Turnigy
    type : 3S1P-30C
    Capaciteit : 2200mAh
    Endurance : A
    Eigenaar : JOSKEWATT
    Mvg Josse
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  8. JOSKEWATT

    JOSKEWATT

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Brugge
    Database eletromodellen

    En sedert jaren heb ik ook een Wonder van sig dewelke al meerdere eletroaandrijvingen heeft gehad, maar de huidige is de meest plezante !!
    merk : Sig
    vliegtuig : Wonder
    Span : 94 cm
    AUW : 800 gr
    Categorie : P
    Motor : Graupner Compact 345Z 7,4V
    type : BLO
    kv : 1500
    weight : 105 gr
    Verh. M/auw : 13 %
    reduction : geen
    power : B
    ESC : Tower Pro BLC40A
    prop : HK apc style 7 x 6
    accu merk : Turnigy
    type : 3S1P-30C
    Capaciteit : 2200mAh
    Endurance : C
    Eigenaar : JOSKEWATT
    Mvg Josse
     
  9. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    136 zwevers, 68 vliegtuigen

    We gaan lekker zo!
    Je zou haast gaan denken dat de 2-meter klasse zwevers populair zijn......
    Bedankt Josse
     
  10. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    2meter zwever past in elke auto(bij mij rustig in de kofferbak of de achterbank van een polo2f ) en is net de lekkere maat om snel te pakken voor een dagje vliegen . tevens kun je met een 2meter zwever ook goede gewichts/vleugeloppervlak verhoudingen halen waardoor je de lichte thermiek ook goed kunt uitmelken ( vlieg 15 mei maar eens met mijn metrick arjan ,beestje vertlet je exact wanneer je thermiek hebt )
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Arjan,

    Deze kan je ook op het lijstje zetten. Alka 13, met een TR 35-30C 1100Kv motor. Klapprop Aeronaut 10x6. Accu is een Turnigy lipo 1800 Mah. Hij valt in de klasse A, als het moet gaat ie verticaal omhoog.

    En om het even makelijker te maken.

    Vliegtuig : Alka 13 van Reichard
    Span : 137 cm
    AUW : 870 gr
    Categorie : W
    Motor : Turnigy 30-35 C type : BLO
    kv :1100
    Weight : 170 gr
    Verh. M/auw : ?R
    Reduction : geen
    power : A
    ESC : ToweTurnigy 40 Amp
    prop : Aeronaut 10x6
    accu merk : Turnigytype : 3S1P-30C
    Capaciteit : 1800mAh
    Endurance : B
    Eigenaar : SRS
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2011
  12. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Moet je even het rijtje gegevens compleet aanleveren (zie beginpost) :)
     
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    lees nou nog eens...:D
     
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    jahaaaaa zo kan ik het ook :)
    Ik zet hem er bij
     
  15. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    137 zwevers, 68 vliegtuigen

    Ik snap ineens waarom hij zo lekker klimt. Met een motor/AUW verhouding van 19,5% staat je in de top 3 van de krachtigste motoriseringen die in de database voor komen. Je gebruikt een motor waarmee een 3,5m zwever ook prima is uit te rusten.....
    Als je echt lol wilt zou je die 10x6 nog kunnen vervangen voor een 9x7; heb je meer snelheid en nog steeds ruim klimvermogen. 8x8 zou nog mooier zijn maar die bestaan niet, moet je met een verzette spinner gaan werken denk ik. Dan krijge je een raketje :)
     
  16. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Aan de andere kant... als je een motor en lipo zou kiezen die een meer klassieke verhouding hebben met het gewicht van het toestel, zou je kunnen verwachten dat-ie betere zweefprestaties heeft... met name vliegsnelheid en daalsnelheid (de glijhoek zou niet veranderen).
     
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    mwoh ,niet helemaal zo , de ouderwetse eerste elektrozwevers wogen niks totdat er een borstel met vertraging in ging en een bak met gewicht aan nicad accu's , had je opeens zomaar 800 gram er bij minimaal ,gebouwde zwever met radio en regelaar op 2 meter woog toen een kleine 800 gram op zijn gunstigst, dan is 1600 gram best zwaar voor 2 meter .
    denk dat de toendertijdse ontwerpen het nu beter doen met de huidige techniek . zwaartepunt gelijkhoudend kan het dan rustig een 500 gram schelen en dat is veel beter .
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dan ook mijn duit in het zakje:

    Vliegtuig : Pixel, Vliegende vleugel van Robert Schweissgut
    Span : 97 cm
    AUW : 330 gr
    Categorie : V
    Motor : RCtechnics BLO 2208/14
    kv :1450
    Weight : 36gr
    Verh. M/auw : 9,2
    Reduction : N.A.
    power : B
    ESC : RcTechnics GX 20 Amp
    prop : Aeronaut 7x4,5
    accu merk : 2S1P-25C
    Capaciteit : 850mAh
    Endurance : C (is dit puur motorlooptijd?..motor omhoog en naar beneden zweven wordt al snel B/A)
    Eigenaar: Justus
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2011
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    139 zwevers, 69 vliegtuigen in de database

    Justus, dank! Net niet de kleinste...terug naar de bouwtafel :)
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    En nog eentje erbij.

    Vliegtuig : Elipsoid van Reichard
    Span : 280 cm
    AUW : 1748 gr (gaat nog wat vanaf ivm trimmen)
    Categorie : T
    Motor : Dymond 3548 : BLO
    kv :900
    Weight : 170 gr
    Verh. M/auw : ?R
    Reduction : geen
    power : A/b
    ESC : Dymond 80A
    prop : Aeronaut 13x6,5
    accu merk : Turnigy
    type : 3S1P-30C
    Capaciteit : 3000mAh
    Endurance : A
    Eigenaar : SRS
     

Deel Deze Pagina