Database setups elektrozwevers

133 zwevers, 66 vliegtuigen

Andre, dat is inderdaad een mooi ding zeg. Staat er nu ook bij.
Kom je toevallig nog naar het VGT treffen in Hoeven?
 
Andre, dat is inderdaad een mooi ding zeg. Staat er nu ook bij.
Kom je toevallig nog naar het VGT treffen in Hoeven?

Zoals het er nu naar uit ziet gaat dat niet lukken. Maar er zijn plannen in Twenthe las ik.......
Ook NH blijft een optie!
 
Arjan, de setup van mijn Easystar

merk : Multiplex
vliegtuig : Easystar
Span : 139 cm
AUW : 720 gr
Categorie : T
Motor : HXT 2835
type : BL Inrunner
kv : 2200
weight : 102
Verh. M/auw : 14.2%
reduction : geen
power : B
ESC : Hobbyking 30A Blueseries
prop : APC 6 x 4
accu merk : Zippy
type : 3S1P 20C
Capaciteit : 2200mAh
Endurance : A
Eigenaar : paramarc

Zal binnenkort ook de setup van de Parkzone Radian even posten
 
Laatst bewerkt:
En de Parkzone Radian:D

Niet een heel bekend vliegtuig, het is een zwever voor beginnende zweefvliegers. gestuurd over 2 assen (rudder en elevator) maar het vliegt fantastisch. Heeft mijn verwachtingen absoluut overtroffen:D Er is niet voor niets een een draadje van inmiddels 329 pagina's op de rcgroups fourm....

merk : Parkzone
vliegtuig : Radian
Span : 200 cm
AUW : 760 gr
Categorie : T
Motor : 480 (Parkzone)
type : BL outrunner
kv : 960
weight : 100 gr
Verh. M/auw : 13,2%
reduction : geen
power : B
ESC : Hype 30A
prop : 9,75 x 7,5
accu merk : Zippy
type : 3S1P 20C
Capaciteit : 1300mAh
Endurance : B
Eigenaar : paramarc
 
134 zwevers, 67 vliegtuigen

Ze staan er bij. Je Easystar heb ik op het tabblad bij de gewone vliegtuigen gezet, daar staan er meer. Bedankt!
 
Database elektrozwevers

Hallo, Sedert vele jaren vlieg ik al een Elektra van goldberg met diverse aandrijfsystemen, de ene al beter dan de andere, doch de huidige is devolgende
merk : Carl Goldberg
vliegtuig : Elektra
Span : 199 cm
AUW : 1380 gr
Categorie : T
Motor : 480 (Parkzone)
type : BL outrunner
kv : 960
weight : 104 gr
Verh. M/auw : 7,5 %
reduction : geen
power : B/C
ESC : Phoenix 25A-bec
prop : Freuth. carbon 12,5 x 6,5
accu merk : GP
type : 8 sub C NiMh
Capaciteit : 3700mAh
Endurance : A (zonder thermiek)
Eigenaar : JOSKEWATT
 
Laatst bewerkt:
Database elektrozwevers

En hier nog een model waar ik zeer graag mee vlieg?
merk : Graupner
vliegtuig : Junior S
Span : 190 cm
AUW : 1120 gr
Categorie : T
Motor : Turnigy 3530
type : BL outrunner
kv : 1100
weight : 79 gr
Verh. M/auw : 7 %
reduction : geen
power : B
ESC : Tower Pro 30A
prop : Aeronaut cam 9,5 x 5
accu merk : Turnigy
type : 3S1P-30C
Capaciteit : 2200mAh
Endurance : A
Eigenaar : JOSKEWATT
Mvg Josse
 
Laatst bewerkt:
Database eletromodellen

En sedert jaren heb ik ook een Wonder van sig dewelke al meerdere eletroaandrijvingen heeft gehad, maar de huidige is de meest plezante !!
merk : Sig
vliegtuig : Wonder
Span : 94 cm
AUW : 800 gr
Categorie : P
Motor : Graupner Compact 345Z 7,4V
type : BLO
kv : 1500
weight : 105 gr
Verh. M/auw : 13 %
reduction : geen
power : B
ESC : Tower Pro BLC40A
prop : HK apc style 7 x 6
accu merk : Turnigy
type : 3S1P-30C
Capaciteit : 2200mAh
Endurance : C
Eigenaar : JOSKEWATT
Mvg Josse
 
136 zwevers, 68 vliegtuigen

We gaan lekker zo!
Je zou haast gaan denken dat de 2-meter klasse zwevers populair zijn......
Bedankt Josse
 
2meter zwever past in elke auto(bij mij rustig in de kofferbak of de achterbank van een polo2f ) en is net de lekkere maat om snel te pakken voor een dagje vliegen . tevens kun je met een 2meter zwever ook goede gewichts/vleugeloppervlak verhoudingen halen waardoor je de lichte thermiek ook goed kunt uitmelken ( vlieg 15 mei maar eens met mijn metrick arjan ,beestje vertlet je exact wanneer je thermiek hebt )
 
Arjan,

Deze kan je ook op het lijstje zetten. Alka 13, met een TR 35-30C 1100Kv motor. Klapprop Aeronaut 10x6. Accu is een Turnigy lipo 1800 Mah. Hij valt in de klasse A, als het moet gaat ie verticaal omhoog.

En om het even makelijker te maken.

Vliegtuig : Alka 13 van Reichard
Span : 137 cm
AUW : 870 gr
Categorie : W
Motor : Turnigy 30-35 C type : BLO
kv :1100
Weight : 170 gr
Verh. M/auw : ?R
Reduction : geen
power : A
ESC : ToweTurnigy 40 Amp
prop : Aeronaut 10x6
accu merk : Turnigytype : 3S1P-30C
Capaciteit : 1800mAh
Endurance : B
Eigenaar : SRS
 
Laatst bewerkt:
137 zwevers, 68 vliegtuigen

Ik snap ineens waarom hij zo lekker klimt. Met een motor/AUW verhouding van 19,5% staat je in de top 3 van de krachtigste motoriseringen die in de database voor komen. Je gebruikt een motor waarmee een 3,5m zwever ook prima is uit te rusten.....
Als je echt lol wilt zou je die 10x6 nog kunnen vervangen voor een 9x7; heb je meer snelheid en nog steeds ruim klimvermogen. 8x8 zou nog mooier zijn maar die bestaan niet, moet je met een verzette spinner gaan werken denk ik. Dan krijge je een raketje :-)
 
Aan de andere kant... als je een motor en lipo zou kiezen die een meer klassieke verhouding hebben met het gewicht van het toestel, zou je kunnen verwachten dat-ie betere zweefprestaties heeft... met name vliegsnelheid en daalsnelheid (de glijhoek zou niet veranderen).
 
mwoh ,niet helemaal zo , de ouderwetse eerste elektrozwevers wogen niks totdat er een borstel met vertraging in ging en een bak met gewicht aan nicad accu's , had je opeens zomaar 800 gram er bij minimaal ,gebouwde zwever met radio en regelaar op 2 meter woog toen een kleine 800 gram op zijn gunstigst, dan is 1600 gram best zwaar voor 2 meter .
denk dat de toendertijdse ontwerpen het nu beter doen met de huidige techniek . zwaartepunt gelijkhoudend kan het dan rustig een 500 gram schelen en dat is veel beter .
 
Dan ook mijn duit in het zakje:

Vliegtuig : Pixel, Vliegende vleugel van Robert Schweissgut
Span : 97 cm
AUW : 330 gr
Categorie : V
Motor : RCtechnics BLO 2208/14
kv :1450
Weight : 36gr
Verh. M/auw : 9,2
Reduction : N.A.
power : B
ESC : RcTechnics GX 20 Amp
prop : Aeronaut 7x4,5
accu merk : 2S1P-25C
Capaciteit : 850mAh
Endurance : C (is dit puur motorlooptijd?..motor omhoog en naar beneden zweven wordt al snel B/A)
Eigenaar: Justus
Pixel2.jpg
 
Laatst bewerkt:
139 zwevers, 69 vliegtuigen in de database

Justus, dank! Net niet de kleinste...terug naar de bouwtafel :-)
 
En nog eentje erbij.

Vliegtuig : Elipsoid van Reichard
Span : 280 cm
AUW : 1748 gr (gaat nog wat vanaf ivm trimmen)
Categorie : T
Motor : Dymond 3548 : BLO
kv :900
Weight : 170 gr
Verh. M/auw : ?R
Reduction : geen
power : A/b
ESC : Dymond 80A
prop : Aeronaut 13x6,5
accu merk : Turnigy
type : 3S1P-30C
Capaciteit : 3000mAh
Endurance : A
Eigenaar : SRS
 
Back
Top