De 3GX versie 3.0 en 3.1 in het kort

3gx v4

De software staat al 2 dagen klaar om online te zetten. Echter de documentatie niet. Dus wat de aanpassingen zullen zijn moeten we afwachten.

Update:
De file heet trouwens v4-3, dus waarschijnlijk een testversie
Groet
Martin

Laatst bewerkt:
De nieuwe pagina van versie 4 staat (voorlopig) HIER

Aanvulling:
Pas op alle ingegeven waarden verlies je en je moet dus het gehele proces opnieuw doorlopen

Groeten
Martin

Thanks Martin,

vraagje aan ...
heeft iemand die 4.0 al gevlogen ??

Ik vlieg nog steeds met 2.1 op mijn T Rex 700,
gisteren nog gevlogen, en die vogel vliegt top !!!

Maar ik begrijp, dat bij kleinere vogels zo als 450 die nieuwere versie goed werkt!

Dus ik ga eerst upgraten als heel wat bezonders komt,
op die 500er helis vlieg ik BeastX en mini V-bar, beide goed.
Voor schaal-helis gebruik ik Helicommand, heel goed.

groetjes van Heli-Uwe

Ik ga hem ook niet testen, Martin,

omdat mijn 700er prima gaat,
en die kleineren hebben een ander systeem,

zou ik een 450er met 3GX hebben,
meteen zou ik testen !!

nog eens bedankt, Uwe

Wel vreemd. De documentatie lijkt oud. Zo staat er bijvoorbeeld dat een nieuwe functie is toegevoegd, maar die zat er in de vorige versie ook al in.

Alle parameters zijn hetzelfde in de software en hebben ook dezelfde waarde. Van versie 3 naar 4 dus ogenschijnlijk geen verschil (in de software dan). Ik snap dan ook niet waarom je de waarden van de oude parameters verliest.

Een versie verhoging van 3 naar 4 geeft wel aan dat er stevig aan de software is gesleuteld.

Nu heb ik wel de versie van vorige week. Zal vanavond de officiele maar even instaleren en kijken of er verschillen zijn met diegene die ik heb.

Verbeteringen zijn:
  • Toegevoegd:
    • Ondersteuning voor Spektrum DSMX satellieten.
  • Geoptimaliseerd:
    • Verbeterde ‘Collective pitch to elevator compensation function’ om de helikopter op dezelfde hoogte te houden als je de swashplate’ snel op en neer beweegt. Dit zorgt er ook voor dat stabiliteit tijdens een snelle voorwaartse vlucht, rolls en andere manoeuvres beter is;
    • Verbeterde ‘swashplate’ interactie waardoor een vloeiendere respons en een betere stabiliteit ontstaat. Het gevoel dat je de helikopter echt onder controle hebt is daardoor enorm verbeterd;
    • Verbeterde staart prestaties. Hij is nu consistenter tijdens het uitvoeren van ‘pirouettes’ en houdt de staart beter (locking);
    • Een betere compatibiliteit voor de verschillende maten van helikopters. Hierdoor voelt een kleine helikopter net zo aan als een grootte;
    • Verbeterde ‘swashplate’ stabilisatie. Met name voel je dit direct na het uitvoeren van een manoeuvre;
Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd naar collective pitch to elevator comp. functie. Deze krijg ik maar niet strak op mn 550 dfc. Op de 700 geen probleem.

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het bij een 700er heli nog steeds als een "placebo-effect"

als maar toch geen veranderingen van 3 naar 4 zijn
en een kleine heli vliegt zo als een grote,
wat doet die 700er dan anders ??

groetjes, Uwe

Ik ben van mening dat updaten wel verschil uitmaakt. Net 4.0 op de 550e dfc en de 700e dfc gezet. Morgen uitproberen!

4

Als iets naar tevredenheid werkt moet je het zeker niet gaan veranderen. Je gaat toch ook niet je servo's vervangen als er nieuwe uitkomen?

De 2.x versie heeft voor mij nooit goed gewerkt, daarom ben ik over gestapt naar 3.1. En dat beviel perfect. En dan hoef ik echt niet zo nodig weer naar 4.0 over te stappen.

Maar iedereen moet natuurlijk doen wat voor hem of haar goed voelt ;-)

+1 Joop,

ik ga niks veranderen,
behalve ik zie dat een ander systeem (BeastX, V-bar,...)
of een nieuwere upgrade van de 3GX
beter werken

..en ook heeft elk systeem iets voor zich,
zo vind ik die BeastX in de kleine Blade 500 super goed werken,
en ook die mini V-bar in de kleine Gaui doet het werk prima,
en voor de Bell zou ik met niks ruilen, die vliegt met een Helicommand

mijn T Rex 700 V2 fbl vliegt zo super, einde discussie.

groetjes van Uwe

Ja hoor terug gaan is goed mogelijk
Start de software op
- Save je huidige settings om die te gebruiken als je terug gaat

Probeer de nieuwe versie

Wil je terug
- klik op revert update en kies het bestand met het juiste versienummer (ze staan er allemaal) de 3gx heeft nu de juiste veraie
- deinstaleer de software
- download en instaleer die versie waarne je terug wil
- lees het eerder bewaarde settings in
Klaar is kees

Groet
Martin

Vandaag opnieuw gedownload. Is inderdaad dezelfde versie van 4.0
Op het oog niets veranderd
Installatievoorschrift deugt niet (is die van de oude versies) en worden nu andere drivers geinstaleerd. Bevestigd mijn vermoede dat er zwaar aan de software is gesleuteld. Meer dan alleen die paar updates. Ik werk in de ict en maak dit vaak mee. Als het even kan wacht ik op 4.1 welke stabieler zal zijn.

Zal wel mijn e-boek upgraden

Groet
Martin

3GX V4.1 komt er aan!!;)

Staat nog niet op hun site maar op facebook was er een filmpje....

Haalllloooo jongens,

dat is een T Rex met een 3GX,

niet meer jammern !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(ook piloten van andere merken hoeven niet te jammeren,
de T Rex is voor iedereen te koop!)

Groet
Uwe

Back