Jan: Weet je wat pinguins eten? Vis!
Dus, om eerlijk te zijn Botter...
Toen jij met die schaal binnenkwam dacht ik even dat er een zeemeermin ongesteld was geworden. Het stonk een beetje naar... (tja, 't klinkt tegenstijdig, maar toch...) VIS! Ik heb het de rest van de avond, samen met Jan, dan ook maar bij wok gehouden; dan weet ik tenminste zeker wat er op m'n bordje ligt.
Overigens:
Ik heb jou ooit eens bij Jan aangeprezen als zijnde iemand die uit een oud vissersgeslacht kwam enzo. (een paar blaadjes terug)
Maar toen je met die orca-eieren aankwam (in de schil nog wel) kwam de gedachte bij me op om jouw CV nog eens aan een nauwkeurig onderzoek te onderwerpen. Orca-eieren... (Je noemde het een paar postings eerder al)
Weet je nu nog niet dat Orca's zeezoogdieren zijn, en dus geen eieren leggen?
En als je nu met 't verhaal komt dat je die eieren "inwendig geoogst' hebt, nou, dan zou ik maar snel dekking zoeken, want binnen no-time staat de Partij voor de Dieren hier weer op de stoep...
@Jan: Over dat munitiebudget: Tja, het is een beetje jammer, maar ja.
Het beveiligingsniveau t.o.v. mensen zal dan wellicht op peil gehouden kunnen worden, maar tegen loslopende dieren werken losse bovenste knoopjes niet zo goed, geloof ik. Tijdens een van de laatste patrouilles hoorden de dames tenminste geluiden aan de zuidrand van de berg die een vrij hoog "Fifi-gehalte" hadden. Krijgen we straks wellicht weer bezoek van die uit haar krachten gegroeide soepkip-met-tandjes.
Maar goed, als jij wilt dat er omgeschoold moet worden: oké, dan doen we dat. Maar achteraf dan geen gemier als er weer eens een kudde beesten op Davy's Queens Gras "bewegingen als getrouwd zijnde" aan het maken is, hé?
We zijn meteen aan de slag gegaan o.l.v. een docent dramatiek, en dit zijn de eerste experimenten op het gebied van non-verbale communicatie teneinde indringers af te weren:
Nogmaals: experimenteel stadium.
Als noodmaatregel kunnen we aan de grenzen van de Berg overal speakers neerzetten; als de nood dan echt aan de man is kan ik altijd achter het orgeltje plaatsnemen en dit via al die speakers ten gehore brengen...
Ik heb de muziek liggen van een aardig werkje van ene J. Denver: "Rocky Mountain High"... Lijkt me wel toepasselijk. Zou ook wel eens iets kunnen zijn om als Bergvolkslied te overwegen.