De berg is van MIJ

• Topicstarter Topicstarter rc gek hugo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jouw orca?
a-shark-bite1.gif

Ik had al gezegd, dat ik niet van vis hou, maar deze zeezoogdieren zijn op z'n minst even onsmakelijk. Waarschijnlijk vooral omdat er een penetrante pinguïn-smaak te bespeuren viel.
kots.gif

Laatst bewerkt:
Jan: Weet je wat pinguins eten? Vis!

Dus, om eerlijk te zijn Botter...
Toen jij met die schaal binnenkwam dacht ik even dat er een zeemeermin ongesteld was geworden. Het stonk een beetje naar... (tja, 't klinkt tegenstijdig, maar toch...) VIS! Ik heb het de rest van de avond, samen met Jan, dan ook maar bij wok gehouden; dan weet ik tenminste zeker wat er op m'n bordje ligt.

Overigens:
Ik heb jou ooit eens bij Jan aangeprezen als zijnde iemand die uit een oud vissersgeslacht kwam enzo. (een paar blaadjes terug)
Maar toen je met die orca-eieren aankwam (in de schil nog wel) kwam de gedachte bij me op om jouw CV nog eens aan een nauwkeurig onderzoek te onderwerpen. Orca-eieren... (Je noemde het een paar postings eerder al)
Weet je nu nog niet dat Orca's zeezoogdieren zijn, en dus geen eieren leggen?
En als je nu met 't verhaal komt dat je die eieren "inwendig geoogst' hebt, nou, dan zou ik maar snel dekking zoeken, want binnen no-time staat de Partij voor de Dieren hier weer op de stoep...

@Jan: Over dat munitiebudget: Tja, het is een beetje jammer, maar ja.
Het beveiligingsniveau t.o.v. mensen zal dan wellicht op peil gehouden kunnen worden, maar tegen loslopende dieren werken losse bovenste knoopjes niet zo goed, geloof ik. Tijdens een van de laatste patrouilles hoorden de dames tenminste geluiden aan de zuidrand van de berg die een vrij hoog "Fifi-gehalte" hadden. Krijgen we straks wellicht weer bezoek van die uit haar krachten gegroeide soepkip-met-tandjes.

Maar goed, als jij wilt dat er omgeschoold moet worden: oké, dan doen we dat. Maar achteraf dan geen gemier als er weer eens een kudde beesten op Davy's Queens Gras "bewegingen als getrouwd zijnde" aan het maken is, hé?

We zijn meteen aan de slag gegaan o.l.v. een docent dramatiek, en dit zijn de eerste experimenten op het gebied van non-verbale communicatie teneinde indringers af te weren:
DSCF1624.jpg

Nogmaals: experimenteel stadium.

Als noodmaatregel kunnen we aan de grenzen van de Berg overal speakers neerzetten; als de nood dan echt aan de man is kan ik altijd achter het orgeltje plaatsnemen en dit via al die speakers ten gehore brengen...
Ik heb de muziek liggen van een aardig werkje van ene J. Denver: "Rocky Mountain High"... Lijkt me wel toepasselijk. Zou ook wel eens iets kunnen zijn om als Bergvolkslied te overwegen.

Je trapt me wel elke recht op me ziel Roel.

Ten eerste.. Ik ben zo godeloos druk geweest om het een beetje mooi te maken.. En wat zeg jij? een ongestelde zeemeermin.. Nee die dames van jou ruiken lekker :agrue:

ten tweede.. Wat vonden de russen van mijn orka? Ze zullen er flink wodka op gedronken hebben :proost:

Die partij van de dieren? Laat ze maar komen. Heb een paar gewapende hamsters op mijn stoep staan.

Was wel een geslaagd avondje dacht ik zo.. Jammer dat er mensen zijn zoals Roel die hun alchol gebruik niet beperkt kunnen houden tot een paar glaasjes.. maar nee gelijk met de mond wijd open onder de tap liggen.

Christian.

Eeeeuh, mijnheer Botter, uw eerste dag als zoogdierenier kunnen we nu niet bepaald als succesvol bestempelen. Ik zou me dus voorlopig maar een beetje gedeisd houden als ik u was. We houden het voorlopig op jeugdig enthousiasme, maar om hier een vaste aanstelling te verkrijgen verwachten we toch wat meer aandacht voor de modelbouwforumberg-historie en 'ongelukjes' als het veroorzaken van pinguïn- en olifanteninvasies zullen we dus niet nogmaals door de vingers zien.
Als we echter beledigend tegen Roel gaan doen is uw carriere hier meteen beëindigd. Als u even wat beter had opgelet en u niet had zitten vergapen aan de modelbouwforumbergbewakingsdames, had u gezien, dat Roel en ik even een noodreparatie aan de tap hebben verricht. Zoiets kun je niet vanaf je tafeltje, dus dan moet je er even bij klimmen en er zelfs onder gaan liggen als het wat tegenzit. Dat zo'n ding dan ernstig gaat lekken, hadden we natuurlijk niet kunnen voorzien. Maar goed, dat is - hips - gelukkig ook opgelost.

@Roel,
Kun je niet beter 'river deep, mountain high' nemen? Dan kunnen jouw troepen gelijk wat oefenen in non-verbale communicatie. Kijk maar eens naar dit filmpje. Alvast van tevoren: het lijkt net alsof er twee zangeressen zijn en dat het koortje zes dames telt. Dat is gezichtsbedrog:
[media=youtube]al1m8Zbgq5g[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
@Botter: Zo zie je maar weer eens: niet alles IS wat het LIJKT.
Bovendien lijk je niet te weten (maar dat zal wel aan je jeugdige onkunde liggen) dat je Beerenburg of Jägermeister niet uit een tap drinkt, maar uit een glaasje.

@Jan: Tina Turner en haar achtergrond- (en soms zelfs voorgrond-) koortje:
Het feit dat jij twee Tina's en zes zangeressen ziet, zou wellicht gelegen kunnen zijn aan het feit dat jij die 148-inch monitor van je te dicht voor je neus hebt staan. Da's niet handig, want dat is een behoorlijke belasting voor je oog- en nekspieren. Steeds maar van helemaal links naar helemaal rechts kijken... Probeer eens een tafeltenniswedstrijd op dat beeldscherm te volgen als je er 50 cm vandaan zit; wedden dat je na 2 minuten afhaakt met pijn in je nek?
Bovendien: Onder de kleding van die dames zie ik weinig mogelijkheid om een handvuurwapen op te bergen... De cameraman was zo 'vriendelijk' (volgens mij gewoon een vieze man) om de kijkers meerdere 'glimpen' onder de rokjes van de dames te gunnen. Conclusie: Geen ruimte voor ook maar een inieminiepistooltje, laat staan voor dit:
DSCF1668.jpg

@MP:
Een externe trainer om "iemand verbaal af te drogen" hebben we helemaal niet nodig. Laten we eerlijk zijn: ik dacht dat wij allen op de voorgaande pagina's genoeg blijk van hadden gegeven.
Uiterst scherpe, vileine uitspraken, gezouten met een vleugje humor en waar nodig een weinig zelfspot.
En stél dat het al nodig zou zijn, wil ik als eerste onze eigen Jan vragen, en daarna eventueel Monthy Pyton, gevolgd door Rowan Atkinson.

@Jan:......Het feit dat jij twee Tina's en zes zangeressen ziet........
Dat is inmiddels al weer over, hoor Roel. Inderdaad IS niet alles wat het LIJKT. Het LEEK er namelijk op, dat jij net zo veel lek-vocht binnen had gekregen van die tap als ik. Gisteravond zag ik het nieuwe dienstertje van de wok-inn zó:

optical%20illusion%20003.jpg

Als ik nú hiernaar kijk, krijg ik spontaan hoofdpijn...

Maarre... ik heb even onderzoek gedaan:
De tap die lekte, stond vrij dicht naast de wok-brander. Het kán dus best zijn dat door de warmte die dat ding afstraalt een hoeveelheid alcohol verdampt is. Als je dat dan inademt, komt het via je longen in je systeem. Is een behoorlijk effectievere manier om last van alcohol te krijgen dan het alleen maar te drinken.
Dus wellicht een optie om de brander van de wok uit te zetten als er gerepareerd moet worden?
Of niet repareren tijdens het wokken...
Of uit pure ellende bier uit flesjes serveren? Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik drink toch geen bier, maar wat zullen de klanten ervan vinden?

Nou ja, whatever: de tap is weer gerepareerd, en vanochtend heb ik even met de dames geoefend...
5.jpg

@Davy:
Morgen willen we even buiten op het gras oefenen. Nu heb ik wel eens gehoord dat het goed is voor gras als daar om de zoveel tijd kleine putjes in worden getrapt... Wat denk je: zijn naaldhakken toegestaan?
Back to Berg business!

Roel op zijn best :)

Maare.. Zijn er nog klusjes voor mij? Maak al kortere dagen bij de supermarkt.. Dus meer bij de botterstichting.. maar de bergbewoners zijn natuurlijk net zo belangrijk.

Christian.

Ik inderdaad helemaal in m'n element ja!
Dus wat doet die knullige smiley achter die zin?

Maar Botter, omdat je zo blijft vissen (hmmm... woord met onprettige associaties...) naar een baantje:
Ik zal een goed woordje voor je doen bij Jan.
Je zou kunnen beginnen met die olifantensh*t op te ruimen. Als vrijwilliger natuurlijk, onbetaald, compleet vrijblijvend en zonder dat daar rechten aan verleend kunnen worden.
Daarna zou het wel eens prettig zijn als je de vaarvijver ontdoet van overgebleven stukjes dooie orca en pinguin, want die beginnen na een dag toch onaangenaam te ruiken. En ik wil geen vislucht aan m'n schepen.
Je krijgt van mij een paar stukjes gereedschap, wat je na het klussen natuurlijk wil in onberispelijke staat terug moet brengen:
kruiwagen2.jpg

en
705876.jpg

En als je je afvraagt waar je die rommel moet laten:
Op die buurberg, die jij kortgeleden zo 'fraai' gemodificeerd hebt:
cat_mnt.jpg

Wel aan de rechterkant hé en uit het zicht, anders komt het niet natuurlijk over en hebben we de PvdD weer op de stoep staan...

Een schop zal wel makkelijk zijn roel.. En dan niet in de trent.. Een schop onder me hol.. Maar nee.. Ik doe het natuurlijk vrijwillig.. En heb dus geen zin om die olifantenstr*nd met mijn handjes op te gaan ruimen.

Ja, hoor eens even... Wees blij dat ik je wat aanreik! Een beetje eigen initiatief moet je hier wel hebben hoor. Je verwacht toch niet van MP, Davy, WimG, Jan en van mij dat we je alles zomaar in je handjes gaan stoppen? Ook wij zijn van de grond af aan begonnen, hebben de berg-infra uit niets opgebouwd, ennu wil jij dat ik je zoiets simpels als een schop nog aanreik ook? Waar is de pioniersmentaliteit onder de jeugd gebleven?
Nog even en je eist nog zoiets:
aec_dumptruck.jpg

En van vieze handen is nog nooit iemand gestorven; tenminste als je netjes je handen wast vóór het eten.
En nee, Davy, dit is niet jouw Queens Grass... rustig maar.

Dat zag ik zo wel Roel. Ten eerste hebben wij niet zo'n auto op de berg rondrijden en ten tweede zou het gras hier op de berg nooit van die droge gele stukken bevatten. Dat gras daar heeft hoognodig water en wat zorg nodig, iets wat het gras hier op de berg uitstekend krijgt.

Tja Davy, dat jij nog tijd hebt om hier even wat te posten? Met de olifant- en kanon-schade aan jouw gras ben je voorlopig wel even een tijdje zoet. Nu heb ik nog wel een revisiesetje voor Queens gras beschikbaar, dus als je het goedvindt kan ik dat wel aan Botter geven, zodat-ie je helpt.

schaar.jpg

Dat potje secondenlijm vind ik overigens een beetje té. Die afgebroken sprietjes groeien heus wel vanzelf aan.

Intussen zal ik je even ontlasten van de taak om het beleidsplan toe te lichten. Alle beleidsmedewerkers waren gisteravond present, dus ze zijn allemaal al geïnformeerd. Desgewenst kunnen ze e.e.a. nog eens rustig nalezen in de notulen. Voor de bezoekers en onze zelfstandige ondernemer(s) kan ik melden, dat we ongeveer op dezelfde manier doorgaan als vorig jaar. Om het maar eens prozaïsch uit te drukken: "het gras zal bij ons groener blijven dan bij de buren". Slechts één puntje wil ik nog nader toelichten: het omgevingslawaai zullen we dit jaar nog verder terugdringen. Behalve het stopzetten van schietoefeningen hebben we namelijk ook al het orgeltje in een geluiddichte ruimte geplaatst.

....Slechts één puntje wil ik nog nader toelichten: het omgevingslawaai zullen we dit jaar nog verder terugdringen. Behalve het stopzetten van schietoefeningen hebben we namelijk ook al het orgeltje in een geluiddichte ruimte geplaatst.

Hoho, Jan, wél even compleet graag. Er hoort nog iets achter:
Tenzij... buitenbergers het té bont gaan maken op of in de omgeving van de Berg. Dan wordt het urrugul onmiddellijk aangesloten op de Bergse omroep-installatie en wordt "De Vlieger" ten gehore gebracht...

Met dit als ultiem dreigement kan ik ermee instemmen dat het budget voor groot-kaliber munitie gereduceerd wordt.
Het budget voor "bedrijfsmiddelen" moet dan wel met zo'n 1600 Euro extra belast worden. Want aangezien de vaste medewerkers van de Berg niet geheel en al gecharmeerd zijn van mijn vertolking van dit lied, dienen jullie voor de gemoedsrust uitgerust te worden met gehoorbescherming.
Ik had deze
3.20.407.90%20(2).jpg
in gedachten:
Automatische gehoorkap. Maakt gebruik van geluid in omgekeerde fase om hinderlijk/schadelijk geluid te dempen.
Even kijken... Jan, Davy, MP 3 stuks dus a 400 euro per stuk incl BTW + 1 reserve = 1600 euro.
Botter niet? Nee... Hij duwt zijn visvingers maar in de oren of propt er een stukje orca in. Wél ondertussen doorscheppen, want ik zie dat de olifantensh*t nog niet echt is gereduceerd.
De dames hadden allang afdoende gehoorbescherming, dus dat kost ook niets.

Eeeeeuh Roel, zou je dan niet eerst wat andere afspraken maken met je dikhuidige vrienden en vriendinnen? In tegenstelling tot Botter heb ik natuurlijk wél onze berg-historie even goed doorgenomen:

Overigens hoorde ik hedenochtend dat mijn dikhuidige vriendjes het zó fijn vonden op de berg, dat ze me kenbaar hebben gemaakt in geval van een 'bergdreiging' meteen hulp te bieden. Het signaal hiervoor is als ik "De Vlieger" van André Hazes op 't urregel ga spelen.
(Olifanten hebben een perfect gehoor, met name voor de lage frequenties)

Elke keer valium halen voor Davy, olifanten-bah opruimen en grassprieten overeind zetten gaat ons natuurlijk wel vervelen.

Dan klopt 't toch weer?
Buitenbergers in de aanval = Roel achter 't urrugul = olifanten in gestrekte galop richting Berg = buitenbergers horen olifanten = buitenbergers zijn hopelijk slim en gaan er van tussen = Roel stopt met spelen = olifanten stoppen nét buiten de berg en controleren voor alle zekerheid de schamele aftocht van de buitenbergers; waar nodig motiveren ze de langzaamste nog even met een plagerig slurfklapje of een olifantenschop onder hun h*l = geen Davy op tilt, gebroken sprietjes en olifantensh*t op het gras cq. Berg.
Prima geregeld toch?

Het staat of valt met het feit of de Buitenbergers verstandig zijn of niet.
En als ze niet verstandig zijn, en blijven bedreigen, tja, dan wordt het kiezen of delen:
Schade van de buitenbergers (en we weten ondertussen wat die allemaal zouden kunnen doen, tot en met het opblazen van de Berg toe!!) of gebroken Queens Grass en Davy weer een dag of wat tussen de dames.
Bovendien hebben we nu iemand die schijnbaar geheel vrijwillig olifanten-bah op wil ruimen, zo graag wil hij bij de Berg-crew horen.

Kortom: alles in de hand, mochten er grote bedreigingen zijn.
Bij de kleinere potentiële rampen stuur ik een paar dames even richting aanvallende partij.

Laatst bewerkt:
Multifunctioneel die Roel.. Jullie allemaal trouwens.. Ik wil graag bij de berg crew horen? Ik doe het alleen maar uit liefde voor het landschap.. En kan het natuurlijk niet aan zien als jullie ouwe rugjes het begeven.. Dus zie mijn klusjes niet als er bij willen horen.. Maar als liefde voor de berg..

Het gras overigens.. Groeit in een keer als kool man.. Is blijkbaar goed bemest? Dus als jullie 1600 euro bij elkaar moeten scharrelen voor gehoorbeschermers.. (Ik niet.. Heb natuurlijk gehoorschade zoals de meeste jongeren dankzij de uitvinding van de mp3 speler.) Ik bied me aan als vertegenwoordiger van onze eigen bergmest. Had konstmest in mijn gedachten als naam.. Klinkt lekker.. En met beetje geluk hebben we een nieuw woord voor de van dale.

En die davy? Wat is dat voor watje.. Ik druk bezig.. En wat doet hij? Zit die beetje koffie te drinken.

Lijkt me wel bij elke vrijwillige instelling. Vandaag had ik een examen 2e klas opstapper bij de botterstichting.. 1 van de vragen was.. Wat wordt er zoal gedaan bij de botterstichting? Mijn antwoord natuurlijk koffie drinken.. Wist dat ik dan altijd goed zou zitten.

Volgende week hebben wij onze jaarlijk ruilbeurs.. Ik ben ook weer van de partij.. Touw draaien.. Met een punter bezig.. Fikkie poken.. Misschien een idee om ook eens op de berg te organiseren? Ik bied me al vrijwillig aan om een demonstratie bloemschikken te geven. Jan of Roel wil vast de drank wel schenken. Misschien ook nog een wok demonstratie?

Tevens wil ik hier ook vermelden dat ik zeer tevreden ben over de manier waarover jullie je ontfermd hebben over mij. Ik voel me hier echt op me plekje. Misschien dat ik bungalowtje mag bouwen op de berg om hier de rest van mijn leven te kunnen slijten?

Christian.

Multifunctioneel? Dat mag je wel stellen. Net als Jan, MP, WimG en Davy overigens. Als je al onze kwaliteiten op dit stukje Internet zou willen plaatsen, kon Robert er wel weer twee servers bij kopen, dus dat gaan we maar niet doen.

Maarre Botter: aan jouw verbale kwaliteiten schort nog het één en ander.
Lees het volgende even nauwkeurig door:
" Ik wil graag bij de berg crew horen? Ik doe het alleen maar uit liefde voor het landschap.. En kan het natuurlijk niet aan zien als jullie ouwe rugjes het begeven.. Dus zie mijn klusjes niet als er bij willen horen.. Maar als liefde voor de berg..
Wat is het nou? Wil je er wél of niét bijhoren?
Doe je het uit liefde voor het landschap of uit medelijden met onze 'ouwe rugjes'? (Even voor mezelf sprekend: die nog prima een rugzakje met 40 kilo bepakking een kilometer of 30 mee kan zeulen hoor... om daarna nog even een touwbaantje te pakken, of een klimtoren. doe dat over 34 jaar maar eens na...)

En wat zijn dat voor denigrerende opmerkingen over Davy?
"En die davy? Wat is dat voor watje.. Ik druk bezig.. En wat doet hij? Zit die beetje koffie te drinken."
Dat kan dus niet hé? Davy is een uiterst gewaardeerde VASTE KRACHT hier op de Berg en verdient niet om door een uiterst verse stagiar op deze manier te worden afgeplast. Het recht om iemand af te plassen is voorbehouden aan de vaste kracht hiero, zijnde Jan, MP, WimG, Davy en ondergetekende. In sommige gevallen ook door één van de dames. En, in alle bescheidenheid opgemerkt, daar zijn we vrij goed in! U bent gewaarschuwd.
Davy is een gevoelig type die met de nodige voorzichtigheid bejegend dient te worden.

Dan je afsluiting. Munt uit door zelf-ingenomendheid:
"Tevens wil ik hier ook vermelden dat ik zeer tevreden ben over de manier waarover jullie je ontfermd hebben over mij. Ik voel me hier echt op me plekje. Misschien dat ik bungalowtje mag bouwen op de berg om hier de rest van mijn leven te kunnen slijten?
Het boeit ons niet zo vreselijk of jij je al dan niet hier thuis voelt. Het gaat erom dat je nu als de wiedeweerga opschiet met het opruimen van de olifantenbah, want die kruiwagen heb ik morgen weer nodig voor een workshop "Solliciteren; wat heb je allemaal nodig?" bij de dames.
En een bungalow bouwen? Je bouwt maar een botter Botter, en daar vaar je elke dag de Bergrivier maar mee op! Enne... op de zeilen hé, niet op de motor. Dat irritante gehakkepuf maakt Fifi misschien weer wakker en dan hebben we dié weer op het gras staan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back