Als er 1 redenatie krom is hier, is het de jouwe. Ik zal het nog 1 keer heel langzaam zeggen:
de eisen zijn dat er een conformiteitsverklaring bij een product zit
bij een zender/ontvanger zonder conformiteitsverklaring zit geen conformiteitsverklaring
die zender/ontvanger voldoet dan dus niet aan de eisen
Dat de zender niet technisch getest is en mogelijk prima door de technische test komt, doet daar verder niets aan af.
Nogmaals, als ik nou zou zeggen 'dat is een waardeloze zender, want er zit geen conformiteitsverklaring bij' dan zou je gelijk hebben, immers het ontbreken van die verklaring zegt verder niets over de technische kwaliteiten van de zender in kwestie. Er is hier alleen niemand die beweert dat zenders zonder verklaring waardeloos zijn. Het enige wat hier beweerd wordt en wat ook gewoon waar is, is dat je niet verzekerd zou zijn met een dergelijke zender. Niet meer en niet minder.
Wat betreft je 2e vraag, lees mijn laatste antwoord nog eens goed. Volgens mij geef ik daar aan dat het wat mij betreft allemaal niet zo'n vaart loopt en ik denk ook dat het risico dat er iets misgaat met een zender omdat ie geen CE verklaring heeft, ongeveer 0% groter is dan met een zender
met verklaring. Het enige is, dat je niet verzekerd bent. Dat is een risico. Dan kun je lang lullen kort lullen en rechte dingen krom willen lullen enzovoort, maar dat is de bottom line.
Het is niet zo dat er overal maar regeltjes voor verzonnen worden. Er is geen nieuwe regel verzonnen voor 2.4Ghz apparatuur. Er waren regels en 2.4Ghz komt nieuw op de markt. Dan moet het aan de bestaande regelgeving voldoen.
Dat dom of eng gaan noemen, tsja, het is je goed recht. Wil jij leven in een wereld waar iedereen maar een beetje mag aanklooien qua zender/ontvanger? Ik niet
Ga maar eens zonder rijbewijs rijden. Als je dan aangehouden wordt, zul je een bekeuring krijgen. Ja.. misschien kun jij wel heel goed rijden, het is niet getest, je bent niet afgereden en hebt geen rijbewijs, maar misschien zou je wel direct je rijbewijs krijgen als je zou afrijden, of, sterker nog, krijg je gelijk een formule-1 contract omdat jij de meest geweldige chauffeur op deze aardkloot bent.
Ik zou je dat wel eens willen zien uitleggen aan oom agent. Ik ben ook erg nieuwsgierig wat er gebeurd als oom agent dan tegen jou zegt 'of je wel of niet kunt autorijden, staat niet ter discussie, je moet een rijbewijs hebben in NL om te mogen autorijden, dat heeft u niet, dus bent u in overtreding'.