Ik heb een aantal vraagjes voor de vertegenwoordigers van de Nomac, die ik graag beantwoord wil zien naar aanleiding van de mogelijke verschillen tussen de laatste editie SP motor, tegenover de voorgaande series.
Er wordt van vele kanten gesuggereerd dat de “totale mechanische vertiming” hoger ligt dan voorgaande types!!!
Is dit al door jullie gecontroleerd of niet, zo niet wanneer gaat dit dan plaats vinden???
Is dit door jullie gecontroleerd, alvorens het toelaten van de laatste versie???
Berust de toelating louter op woord van de toeleverancier, of de specs hetzelfde waren/zijn, of zijn deze gecontroleerd door een onafhankelijk keuring???
Ik heb afgelopen (club) jaarvergadering een positieve stem gegeven aan een voorstel op basis van het oude motortype, en op basis dat het nieuwe motortype gelijkwaardig was qua specs als de oude (zo is het ook voorgesteld/gepresenteerd, enkel een cosmetische verandering). Mijn club heeft hierop een positieve stem gegeven, om door te gaan met het reglement zoals het was!
Mocht blijken dat de nieuwe (gelegenheid-motor, alle andere motoren uit dezelfde serie, hebben totaal andere typenrs) een grotere totale mechanische vertiming te hebben, hoe dan het reglement te handhaven. Wanneer iemand zelf de mechanische vertiming verhoogd met het oude type motor, dan wordt hij gediskwalificeerd, terwijl een ander met de “nieuwe motor” met door de fabrikant verhoogde vertiming, op het podium wordt geëerd.
Ik wil nu wel eens zwart op wit lezen dat de specs hetzelfde zijn van de Nomac, met aanname van er is niet geknoeid met de motor, kan ik niets mee, want dat kan dan wel kloppen, als dit van de fabrikant uit al is gebeurd!!!
Ik heb ergens mijn stem aan gegeven op basis van een gedegen onafhankelijk onderzoek, van de Nomac, alvorens het invoeren van deze motor, dus vindt ik het ook gerechtvaardig om het officiële onderzoekrapport/verklaring op te eisen, alsmede alle andere nomac leden die hiermee ingestemd hebben!!!