De definitie van een stock klasse ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 5 apr 2013.

  1. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
     
  2. Ron1

    Ron1

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Best
     
  3. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Ik ben heel benieuwd waar je op doelt.
    Ik geef alleen informatie over wat de uiteindelijke winnaar smeerde en dat iemand een heel speciaal energie drankje had :p
     
  4. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    dat zal ik je wanneer we elkaar eens treffen eerdaags bij een wedstrijdje vertellen :) anders word het teveel off topic hier.
     
  5. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    [mod]Het mag duidelijk zijn dat men bij iedere winkel moet proberen de laatste te bestellen, gelieve geen misbruik maken voor eigenbelang[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2013
  6. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Wanneer een fabrikant de spec’s wijzigt, l0 graden extra timing kan je niet meer wegwuiven onder de noemer; “evolutie in product/productie verbetering mbt de efficiëntie”, hierdoor voldoet deze niet meer aan de homologatie eisen (motor die destijds is aangeboden ter homologatie), dus moet deze motor bij de EFRA lijst er meteen uitgekegeld worden…en wij zouden hem ook niet meer moeten toelaten/toestaan!!! SP heeft zelf een risico genomen door dit bewust te doen mbt waarschijnlijk economische redenen, een signaal uit laten gaan dat wij daar niet van gediend zijn, is op ze minst op z’n plaats, kunnen of willen zij geen betrouwbare partner zijn, dan is er ook geen verplichting meer naar hun toe!!!

    Het zou mij niets verbazen als de ESC de volgende stap is (de verkopen stagneert denk ik ook onderhand wel), die om economische redenen een evolutie door maakt…Gaat dit dan ook weer gepikt worden door bv de EFRA of andere hoeders van homologatie lijsten..???...Je kan nog zulke goede regels bedenken, maar als je “partner” je besodemieterd, dan is daar gewoon de deur…zo simpel zou het moeten wezen!!!...Als deze motor dan toch blijft staan in de lijsten, dan weten we ook meteen hoe de economisch belangenverstrengeling, bij onze hoeders ligt, zo simpel liggen de zaken ook eenmaal!!!

    Wanneer een rijder de boel “bewust besodemietert”, dan willen we maar al te graag dat die persoon buiten het hek wordt gezet, maar nu gaat het om een fabrikant, de consequentie is dat je nu een motor van 80 euries oid buiten het hek moet zetten, en in de container kan gooien,...hoe stellig zijn we eigenlijk….???..
     
  7. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    maak je niet druk over dingen die op een forum worden geslingerd die niet kloppen. Op de ETS zijn die nieuwe motoren uitgedeeld aan rijders die daar de ETS mee rijden, zit /zat een 20 graden rotor in, die vakkundig door velen werd opgerookt. Deze motoren zijn niet in de winkel/internet/etc. te verkrijgen. Alle motoren die nu in de handel zijn hebben hetzelfde typenummer en max 10 graden vertiming

    en speculeer maar weer verder....
     
  8. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Fuck die motoren, komen we onderling wel uit.

    Vindt het momenteel een groter probleem dat MyLaps geen trackinfo meer doorgeeft.
    Eigen resultaten kan je nog inzien, maar trainingsresultaten van mederijders krijg je niet meer te zien..
     
  9. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    20 graden rotor??? Sensorbordje bedoel je waarschijnlijk??? En om nu te zeggen dat deze motoren niet in de winkel te krijgen zijn is wel heel makkelijk. Speed Passion heeft de motorenfabricatie volgens Uwe Rheinard namelijk uitbesteed naar Hong Kong, daar worden deze motoren gemaakt. Het lijkt me alleen sterk dat ze daar alleen fabricage voor de ETS doen, er rijden er best een hoop mee maar niet zoveel dat je er een fabriek voor kan laten draaien.

    Overigens hebben de foute motoren ook maar 10 graden timing op de endbell....er zit alleen ook al 10 op het sensorbordje....

    In het kader van jouw laatste zin, dit zijn feiten en geen speculaties.....

    Afgelopen woensdag weer lekker gereden op de club, vier man, vier motoren, vier regelaars en 10 minuten als aan een touwtje over de baan, geen verschillen in snelheid. Raar he?
     
  10. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ze hebben bij Mylaps waarschijnlijk deze discussie gevolgd en nu van Speed Passion te horen gekregen dat de topsnelheden niet meer in beeld mogen waardoor SP de laatste batch op de Nederlandse markt kan dumpen en daardoor stinkend rijk kan worden.

    Dat moet het wel zijn.......
     
  11. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Afgelopen woensdag weer lekker gelachen op de Mach, de helden die in dit draadje zeggen dat er niks aan de hand is, stonden met de motor tester lekker alle motoren te bekijken en tweaken, de ene ging weer 1000 toeren sneller dan de ander, die was nog beter, wat een feest..

    Ook grappig om te zien dat mensen die hun mening in boekvorm presenteren op het forum gewoon met 10 km/u verschil op het rechte eind voorbij geblazen worden, totaal geen wedstrijd...en gelachen dat we hebben.
    Zo lekker aan een touwtje rijden...Of was het een elastiek...??
     
  12. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    Prima toch ;), kunnen jullie ook niet meer inzien dat mijn maanlicht ingestraalde motor uit de doos 67.7 topte op de mach.. Kom maar op met al de meet apparatuur :banana:
     
  13. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Dat is de reden dat ik clubraces lekker met de SP en 0 graden rijdt, aangezien bij ons niemand het leuk vind als je alleen rijdt, aan een kort elastiekje is echt zo veel leuker. Op "belangrijke" wedstrijden is er op die manier toch geen eer te behalen en rijdt ik lekker modified, dat kan ik ook niet maar het knalt wel lekker over het rechte stuk ;-)
     
  14. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Spreek me niet met jullie aan.

    65 km/h en meer op het rechte eind van de MACH baan kan ik alleen maar toejuigen, maar dan ook voor iedereen en niet alleen voor de happy few die weten hoe de regels te omzeilen..
     
  15. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Pro10 en lekker 110+ km/u over het rechte eind voor een 15.6 op de Mach...
    In het weekend lekker met de brandstof en een blik bier...ben tevreden..;)
     
  16. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    Je kunt ook gewoon op de mach eens langskomen bij de "happy few" en kijken wat er dan in de auto zit, we bijten niet hoor ;). Ik rij met een justock regelaar en een (standaard uit de doos) 13.5 makkelijk 65. En zo zijn er veel meer die dat halen, alleen al door alles gewoon op orde te hebben (lagers, lipo, snaren, banden, body, bochtentechniek). Zolang je dat niet wilt inzien en maar blijft hopen dat alleen een 'lucky' motortje er voor zorgt dat je op het rechte eind de 65 haalt ga je nog een leuk hobbyseizoen tegemoet met veel frustratie, lijkt me niet de bedoeling van deze leuke hobby.

    @Ericjo, klopt, sensorboard bedoelde ik, en ja, die zijn op specificatie gemaakt voor de ETS, net zoals de serie uit 2012 (die mooie donkere met speciale opdruk, die zie je ook niet in de winkel terug toch?)

    Dat gedoe met de motoren, eigenlijk zouden we ons veel drukker moeten maken om al dat gedoe met bandensmeer, daar zitten pas de verschillen en frustraties :rolleyes:
     
  17. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    De motor is niet gehomologeerd, niet door de NOMAC en ook niet door de EFRA! Dit geldt ook voor de regelaar.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vind dat het probleem weer aardig onderkend wordt. "Wij gaan gelijk over de baan dus het bestaat niet" alsof "jullie" de hele wereld zijn.

    Even de post wat al meerdere keren is opgemerkt:
    [173001] nk-seizoen-2013-a-5

    En dan verschillende presterende motoren onder 1 en hetzelfde art.nr. op de markt brengen is vragen om discussies.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    ik begin toch echt benieuwd te worden waarom jij de "discussie" maar blijft opstoken? Je punt maken prima, nog een keer herhalen om kracht bij te zetten, prima. Maar jemigdepemig, dit blijft maar doorgaan...

    laten we voorstellen dat alle rijders nadenken over een geschikte regelaar/motor combi, dit voorstellen op hun eigen club en dan de Nomac in. Vast veel efficienter en structureler als tot in den treure hier je punt proberen te halen.

    De Hype/Hobbywing justock 13.5 combi lijkt me al vast een goed begin...
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Mag ik dan andersom vragen waarom er alle moeite wordt gedaan om het probleem te negeren, de controles niet te willen tot zelfs te dreigen met een overstap naar een andere klasse mochten de controles strenger worden?
     

Deel Deze Pagina