D
Dickie
Guest
He bagger wat een verhaal weer zeg, volgens mij wordt jij s,nachts gillend wakker met een felsnaad op je oogvlies.
diep treurig.
diep treurig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Realiseer je je eigenlijk WAAROM dat bij speelgoed kan gebeuren?Dat kan met alle,de zogenaamde speelgoed-stoommachientjes,gebeuren
Roel,
Dat kan met alle,de zogenaamde speelgoed-stoommachientjes,gebeuren en hoeft beslist geen Russische kloon te zijn,de waterketel in de huishouding die kookt is ook gevaarlijk,of een gloeiende kop koffie die omvalt etc.
fanaat zei:...nu ken ik de Cheddar stoomketeltjes niet,dus ken daar de peilglas-bevestiging ook niet van en wat voor soort peilglas het is,maar het resultaat dat je hebt meegemaakt maakt het alleen maar duidelijk dat het geen speelgoed voor kinderen is
Zorg dan ook dat die "kunst" goed wordt overgebracht en stop alsjeblieft met het geven van 'adviezen" die ronduit onveilig zjn als ze door "de beginnende modelbouwer" worden uitgevoerd.fanaat zei:Om iets goed te solderen is ook een kunst
Lage TEMPERATUUR is belangrijker dan lage druk.Ik neem aan dat je vakman genoeg bent om een goeie soldeerverbinding te leggen op je installatie met lage druk.
Dat verklaart de opvallend goede staat van de verf, en de helderheid van de onbehandelde bewerkte oppervlakken...alleen moet ik er wel bij vermelden dat de afgebeelde stoommachine enige jaren terug is gemaakt
Deze stoommachine is inderdaad de voorloper van de "noks" de bouwtekeningen en beschrijvingen stonden in "De Modelbouwer"en is toen veel nagebouwd,maar dan zonder gebruik te maken het van gietwerk,de originele tekeningen (blauwdrukken) zijn nog in mijn bezit!Is dit nou zeg maar de voorvader van de "noks"? Of lijkt ie er alleen op? Mooie machine om te zien. Ik kan wel ruimte maken in de kast hoor.... (grapje he...)
Mvg monsterdiesel
Klopt Brutus,als zoon van de ontwerper heb ik deze stoommachine door de jaren heen diverse keren gebouwd,maar de afgebeelde machine was een leerproject "metaal bewerken" aan een goede kennis van mij ongeveer drie jaar geleden,bij deze machine is het bronzen vliegwiel voorzien van een metalen buitenring,dat oogt beter....ook leuk om te weten,het machientje,mits goed gebouwd draait al bij 1 bar!Dat verklaart de opvallend goede staat van de verf, en de helderheid van de onbehandelde bewerkte oppervlakken...![]()
Bedankt voor het sturen van de tekening van je vader. Ik heb met veel plezier de tekening gelezen.
Bedankt voor het sturen van de tekening van je vader. Ik heb met veel plezier de tekening gelezen.
Achteraf komt mijn ontwerp van de gasbrander redelijk overeen met de op de tekening getoond.
Klinken van de schilden is volgens mij voor de huidige stoombouwers niet binnen de mogelijkheden.
Je vader had toen al voorzien om de ketel te maken uit naadloos getrokken koperen pijp.
De ketel was oorspronkelijk ontworpen onder de oude voorschriften, voor modelbouw ketels max 2,4 atm.
Naderhand door normalisering binnen EEG en de PED zijn de normen voor modelbouwketels aangepast, binnen de regels van druk en inhoud, naar 3 bar.
Mijn oprechte complimenten voor de kennis van je vader.